נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו מקרים מומלץ להיעזר בנוטריון?

משקל

צריכים סיוע בנושאים משפטיים, אך לא יודעים לאיזה גורם לפנות? במאמר הבא נסביר בדיוק על תפקידו של הנוטריון ובאילו מקרים יש להיעזר בו.

 

מה זה נוטריון?

נתחיל עם השאלה החשובה ביותר – מה זה נוטריון? בדרך כלל, נוטריון הוא אדם בעמדת כוח, שמוטל עליו לאמת את האותנטיות של מסמכים משפטיים חשובים, ניירות ועסקאות. תפקידו העיקרי הוא בעצם לפקח על החתימה על ניירת ומסמכים משפטיים חשובים, ולוודא שאנשים שחותמים עליהם הם מי שהם אומרים שהם, וכי הם חתמו היכן שהם אמורים, מתי שהם אמורים. נוטריון הוא פקיד ציבור אשר מונה על ידי המדינה כשיטה למניעת הונאות.

 

מה בדיוק עושה נוטריון?

למרות מה שאנשים מסוימים עשויים להאמין, נוטריונים לא מחויבים לתת ייעוץ משפטי, ואינם מוסמכים לכך. הם בדרך כלל נמצאים, ללא משוא פנים, כדי להבטיח שמסמכים ייחתמו על ידי האנשים שאמורים לחתום עליהם, ובזמן המתאים. לעתים קרובות תגלו גם שההסכמה שניתנה על ידי נוטריון היא השלב האחרון בתהליכים משפטיים שונים.

אז, האם נוטריון רק נמצא שם ומוודא שאנשים חותמים על ניירת? בערך. כאמור, נוטריון יצטרך לראות את תעודת הזהות על מנת לוודא שאנשים החותמים על מסמכים משפטיים חשובים ועל ניירת הם מי שהם טוענים שהם. הוא יאמת את החתימות שסופקו ויוודא שכולם מבינים את התוכן עליו הם חותמים. בסיום, הנוטריון יספק את החותמת המשפטית שלו והמסמכים יהיו מאושרים באופן חוקי.

 

אילו סוגי מסמכים ידרשו נוכחות של נוטריון?

בשלב הבא נבחן כמה דוגמאות לסוגי המסמכים השונים שידרשו נוכחות של נוטריון מלכתחילה. אלה לא הדוגמאות היחידות למסמכים הדורשים נוטריון, אך הם הנפוצים ביותר. אלו כוללים:

  • אישור הסכם ממון
  • אישור נוטריוני לתצהירים
  • ייפוי כוח נוטריוני
  • אישור לנכונות העתקי מסמכים
  • צוואה

 

מתי אתם צריכים נוטריון?

חשוב להכיר גם את המקרים השונים שבהם אתם תדרשו להביא נוטריון על מנת לוודא את החתימה על מסמכים שונים. ישנם מספר תרחישים בהם עליכם לשקול להיעזר בשירות של נוטריון. כמו לדוגמה:

  1. אם אתם מעוניינים לקנות או למכור בית
  2. אם אתם מעוניינים להעביר נכס לבן משפחה
  3. אם אתם רוצים לקחת משכנתא
  4. אם אתם רוצים לכתוב צוואה, הסכם ייצוג או ייפוי כוח
  5. אם אתם צריכים לחתום על תצהיר
  6. אם אתם עוברים למדינה אחרת וזקוקים למסמכים נוטריוניים

אנשים רבים חושבים שעליהם להזמין עורך דין שיטפל בעניינים אלה, אך חשוב לוודא שהעורך דין שאתם שוכרים את שירותיו הוא נוטריון. אם אתם זקוקים לנוטריון שיטפל בסוגיות המשפטיות להלן, או סוגיות אחרות, צרו קשר עם עורך דין בבאר שבע, והם יוכלו לסייע לכם בכל נושא משפטי שעולה אשר דורש טיפול של נוטריון.

 

איש משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים