נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דרכון פורטוגלי תהליך – שאלות תשובות

דרכון פורטוגלי תהליך ראשית

הוצאה של דרכון פורטוגלי מלווה בהרבה מאוד חשש, כמו גם שאלות שונות לגבי ההליך. המומחים של חברת easy nationality  עונים לכם על כל השאלות הבוערות.

 

מי זכאי לקבלת דרכון פורטוגלי?

 החוק הפורטוגלי לקבלת אזרחות קובע כי ממשלת פורטוגל תוכל להעניק אזרחות לצאצאי מגורשי ספרד מפורטוגל, מגיל 18 ומעלה, אשר יוכיחו כי יש להם קשר לקהילה היהודית אשר גורשה מפורטוגל במאה ה 15. בשנת 2015 חלו הקלות נוספות בחוק, כאשר גם אנוסי ספרד נכנסו למעגל של קבלת הדרכון הפורטוגלי. למעשה, החקיקה מקלה על צאצאי יהודי פורטוגל בהליכי קבלת דרכון פורטוגלי לצאצאי אזרחי פורטוגל, אשר עזבו את ארצם בשנות השלושים והעשרים של המאה הקודמת וביניהם יוצאי ספרד , תורכיה, יוון , צפון אפריקה, ספרדי: תורכיה , יוון , בולגריה ,צפון אפריקה, הבלקן ,הולנד , בלגיה, צרפת ,אנגליה וארצות רבות נוספות זכאים לדרכון פורטוגלי. על מנת להוכיח את הקשר, יש להעביר לקהילה היהודית שורה ארוכה של מסמכים הכוללים באמצעות שמות המשפחה, אילן יוחסין, עדויות וראיות נוספות. בנוסף, על המבקש להיות ללא רישום פלילי. לכן, הוצאה של דרכון פורטוגלי היא הליך לא פשוט, אך ניתן לבצע זאת באמצעות חברה מקצועית אשר תדע ללוות אתכם לכל אורך הדרך עד לקבלת הדרכון הפורטוגלי.

 

מהם המסמכים הנדרשים לתהליך?

רשימת המסמכים הנדרשים להליך הוצאת דרכון פורטוגלי כוללים בעיקר מסמכי תיעוד רשמיים של מדינת-ישראל  כגון תעודת לידה), תעודה המעידה על שינוי שם (במקרה הצורך), תעודה המעידה על אזרחות ישראלית, תעודת נישואין/תעודת גירושין, ״תעודת יושר״ המעידה כי אין רישום פלילי ומסמכים נוספים. בנוסף, מסמכים נוספים שיכולים לעזור להוכיח את הזיקה לקהילה היהודית כוללים מסמכים שונים כמו תעודות, כתבי קדושה, מכתבים מרבנים, תמונות, תצהירים ועוד. כלל המסמכים הללו צריכים להיות מתורגמים לפורטוגזית (השפה הרשמית בפורטוגל) וחתומים ע"י נוטריון אשר מצהיר כי כלל הפרטים הללו אכן נכונים ואמייתים, פרטים נוספים ניתן למצוא באתר כלכליסט.

מה השלב הבא?

לאחר הגשת כלל המסמכים הרלוונטיים הם יועברו לאישור הוועדה אשר מתכנסת אחת לכמה זמן לדיון בבקשות. בתום הערכה של הבקשה, יתקבל אישור עקרוני מהקהילה. מדובר בתנאי סף להמשך התהליך, כאשר ללא אישור עקרוני לא ניתן להתקדם. לאחר קבלת האישור העקרוני יש לפנות למשרד הפנים הפורטוגלי להמשך ההליך, כאשר במידה ואכן הכול מתקבל – בתוך פרק זמן של חצי שנה עד שנה, תלוי בעומס המוטל על המשרדים יקבל המבקש אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי.

דרכון פורטוגלי תהליך
דרכון פורטוגלי תהליך

האם בני זוג ומשפחה יכולים גם לקבל דרכון פורטוגלי?

התשובה היא כן. בניגוד למדינות אחרות באירופה, החוק הפורטוגלי מאפשר גם לבן/בת זוג של זכאי להיות זכאי גם כן באזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי מעצם קשר הנישואין, בתנאים הקבועים בחוק, וכן ניתן להוריש את הדרכון לילד/נכד/נין בהמשך.

למידע נוסף:

https://www.easynationality.com/

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים