נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 דברים שחשוב לדעת על הגשת תביעת סיעוד

זכוכית מגדלת

ביטוח סיעודי קיים כדי לספק רשת ביטחון למקרים בהם אדם מאבד את היכולת הבסיסית לדאוג לעצמו ולבצע פעולות פשוטות.

זה יכול לקרות בגלל זקנה מתקדמת, זה יכול לקרות בגלל תאונה, או אירוע בטחוני וזה יכול להתרחש גם בעקבות מחלה.

השאלה היא, מה חשוב לדעת כדי להגיש תביעת סיעוד מוצלחת, שתספק לכם סכום נכבד של פיצויים וקצבה.

 

  1. תביעת סיעוד – את מי תובעים?

ביטוח לאומי מספק גמלת סיעוד לתושבי ישראל שעומדים במספר תנאים, ביניהם הוכת תלות לפי מבחן ספציפי. את גובה הגמלה ואופיה קובעים לפי אופי המקרה, רמת החומרה שלו ולפי הצרכים האישיים של המבוטח.

לעומת זאת, רוב אזרחי ישראל מחזיקים גם ביטוח סיעודי פרטי, דרך קופות החולים, אשר מתווכות בין המטופלים שלהן לבין חברות ביטוח פרטיות.

במקרה זה, יש להגיש תביעה לביטוח סיעודי גם מול חברת הביטוח הפרטית, שעובדת עם קופת החולים שלכם.

 

  1. תנאים לקבלת ביטוח סיעוד

ביטוח לאומי, כאמור, ,קובע את הזכאות לגמלת סיעוד לפי מבחן ספציפי, אך גם דחייה של תביעת סיעוד מצד ביטוח לאומי לא צריכה להתקבל כמובן מאליו, שכן יש אפשרות להגיש ערעור על גובה הגמלה, על זכאות לגמלה ועל התנאים המבוקשים וכן הלאה.

לעומת זאת, ביטוח פרטי רשאי, עד גבול מסוים, לקבוע תנאים משלו לקבלת הפיצויים. במסגרת תנאים אלה, רוב חברות הביטוח למשל לא יתנו פיצויים למבוטח שמשתמש באופן קבוע בסמים ואלכוהול, או מטופל שיש לו רקע פלילי בעייתי.

יחד עם זאת, סעיף זה משאיר הרבה מקום לפרשנות מצד חברות הביטוח ולכן הדרך הבטוחה להתמודד איתו היא בעזרת עו"ד מתאים.

 

  1. הגשת תביעה בצורה מסודרת

כמו בכל מקרה שמערב בירוקרטיה כבדה וכסף רב, גם בקשה לקבלת גמלה, או פיצויים סיעודיים, מצריכה עבודת הכנה מדויקת ויסודית. יש למלא טפסים שונים, לענות על שאלות, לעמוד במבחנים ולהגיש מסמכים שונים המוכיחים את טענת המבוטח כי הוא עומד בתנאים למימוש הפוליסה, או קבלת הגמלה.

הגשה רשלנית של המידע הדרוש, עלולה לעלות לכם בסכום פיצויים נמוך, גמלה קטנה, ואפילו דחייה של הבקשה שלכם ולכן אנשים רבים פונים לעו"ד מתאים כבר בתחילת התהליך, כדי למנוע מעצמם עוגמת נפש ולקצר את הזמן עד לקבלת הכסף ככל הניתן.

למרות זאת, גם במקרה של דחייה ראשונית, או קבלת סכומים קטנים בלתי הולמים את המצב, אפשר להגיש ערעור בעזרת עו"ד מיומן כדי לקבל את מה שמגיע לכם.

לסיכום, תביעות סיעוד ניתן להגיש לחברת ביטוח פרטית – אם אתם מבוטחים, אך גם למוסד לביטוח לאומי, בהינתן תנאים מסוימים.  יחד עם זאת מדובר על הליך בירוקרטי כבד, שלעיתים קרובות מדי נגמר בהפסד כספים מצד המבוטח. לכן, מומלץ לפנות לעו"ד מתאים שיכול ללוות את התהליך מתחילתו ולהבטיח לכם מימוש של מלוא הזכויות שלכם.

לפרטים נוספים בקרו באתר: https://ddlaw.co.il

 

איש משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים