נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החדשות החמות על צו ירושת חשבון בנק

חיסכון בבנק

חשבון הבנק הוא אחד מהנכסים המשמעותיים ביותר של כל אדם באשר הוא. כאשר אדם נפטר הוא מעביר את הסמכות על חשבון הבנק שלו ליורשיו החוקיים על פי הצוואה שאותה הוא השאיר מבעוד מועד. אומנם התהליך עצמו נשמע כמו תהליך פשוט יחסית, אך ברוב המקרים הוא נוטה לקחת זמן רב ואף במקרים מסוים הוא עשוי להסתבך.

מה קורה לחשבון הבנק מיד לאחר מותו של אדם?

כאשר הבנק מקבל את הידיעה שבעל החשבון נפטר הוא באופן מיידי מקפיא את כל החשבונות אשר ברשותו, זה כמובן כולל גם את כל הזכויות והחסכונות הנמצאות על שמו של אותו אדם. הבנק מצידו יחכה לקבל צו ירושה חוקי מרשם הירושות אשר מודיע מי הם יורשיו החוקיים של המנוח, ומי יכול על פי צו הירושה לגשת ישירות אל חשבון הבנק.

הבנק מצידו לא יאפשר לעשות אף פעולה משמעותית או גדולה בתוך החשבון עד אשר תבוטל ההקפאה. אך במקרים מסוימים הבנק כן יאפשר לעשות פעולות פשוטות על ידי יורשיו החוקיים של המנוח, עם דגש על מקרים שבהם נדרש קיום אורח חיים בסיסי. גם אם הבנק מותיר להוציא סכומי כסף קטנים לצורך קיום בסיסי, זה לא אומר דבר על יורשיו החוקיים של המנוח על פי צו הירושה.

הכנת הצו
הכנת הצו

מה קורה במקרה של שותפות בחשבון בנק?

שותפות בחשבון בנק בין בני זוג היא דבר נפוץ מאוד במדינת ישראל ובעולם כולו. ישנם מקרים מסוימים שהורים קשישים מחליטים להוסיף את אחד מילדיהם להיות שותף בחשבון הבנק שלהם. כל פעולה שכזו שמתבצעת על ידי בעל החשבון בעודו צלול ובר דעת היא פעולה תקנית אשר הבנק מחויב לאשר אותו באופן מיידי.

במקרה שבו אחד מהשותפים נפטר, השותף השני אשר נשאר בחיים יהיה רשאי לנהל את חשבון הבנק הקיים. צו ירושת חשבון בנק במקרה הזה לא יהיה רלוונטי כי השותף השני עדיין נותר בחיים והוא זה אשר יהיה אחראי על החשבון כל עוד הוא נשאר בחיים כמובן.

איך לפעול נכון במקרה של צו ירושת חשבון בנק?

על מנת שתוכלו להיות עם ראש שקט, מיד כאשר בן משפחה או שותף אחר הולכים לעולמם, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי שיעזור לכם לפעול בצורה הנכונה. רק איש מקצוע אשר מכיר את התחום על בוריו יוכל לכוון אתכם ולהסביר לכם בדיוק כיצד אתם צריכים לפעול על מנת לשחרר את העיכולים על חשבון הבנק ועל שאר הנכסים של המנוח. מדובר אומנם ברוב המקרים בפעולה שלוקחת זמן מסוים, אך אם תפעלו בצורה נכונה היא בהחלט תוכל להסתיים בתוך זמן קצר יחסית – אם לא תפעלו כנדרש, הפעולה תיקח זמן רב ותמנע מכם לקבל את הירושה המגיעה לכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים