נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטרדה מינית של קטינים

פגיעה מינית בילדים – קווים לדמותה

כל מי שרחוק מעולם ההטרדות המיניות סבור שעבירות מין הן אקט שמתבצע על ידי עברייני מין סדרתיים או פדופילים. בפועל האמת מעט מרה יותר, משום שזה יכול לקרות לכל אחד על ידי כל אחד, בייחוד לקטינים ולבני נוער. 

הטרדה מינית של קטינים היא בלתי נתפסת. מדובר למעשה בניצול של חסרי ישע, שבתמימותם עדיין לא יודעים לעשות הפרדה בין טוב לרע, וגם אין להם יכולת להגן על עצמם בשעת המעשה. אותם פוגעים מינית משתמשים בכל התכונות הללו, ומנצלים את זה לטובת סיפוק היצרים והתאוות שלהם, בצורה מבעיתה שלא עולה על הדעת. לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא, וגם – מהי הענישה עבור זה?

 

פגיעה מינית בילדים – קווים לדמותה

פגיעה מינית בילדים קטנים קורית רבות לצערנו. אם פעם טיב הפגיעה הזו היה מזוהה עם פדופילים, שמאובחנים כבעלי מחלה נפשית הגורמת להם להימשך מינית לקטינים, היום כבר מבינים שאין זה כך. עם הגברת המודעות בנושא, והעידוד לדווח ולהתלונן, עלה כי פגיעות מיניות קורות גם על ידי אנשים שנתפסים כרגילים לחלוטין, ולכן מקבלים זאת לעתים בהפתעה גמורה. בייחוד כשמדובר בפגיעות מיניות בתוך המשפחה. אותם אנשים מנצלים ילדים קטנים ותמימים לשם סיפוק הצרכים המיניים שלהם, מצלקים את נפשו של הילד ומותירים בו טראומה מדממת. 

הפגיעה המינית יכולה להתבטא בכל מני דרכים – החדרת עצמים זרים לתוך איברי מין, החדרת איבר מינם לאיבר מינו של הקטן, התערטלות ומגע באיברי מין. כל אחת מדרכים אלו תיחשב להטרדה מינית. 

 

כיצד פועל החוק ביחס לפגיעה מינית?

על פי חוק העונשין, יש מדרג של עבירות מין לפי חומרתן, ולפיכך נגזרת הענישה. כאשר מדובר בפגיעה מינית בקטין הענישה אוטומטית מוחמרת, משום שיש נדבך נוסף ומשמעותי שמשפיע על מאזן הכוחות, והוא עודף הכוח של המבוגר הפוגע. מצידו של הקטין, ישנם גם נדבכים שמוסיפים לחומרת האירוע, והם פגיעה בבתולי הילד, היעדר שליטה וחוסר הישע שלו. גם במידה והקטין הסכים לביצוע האקט, הדבר נחשב לחסר משמעות כי הוא מתחת לגיל ההסכמה, ולכן לא ניתן להשתמש בכך כטענת הגנה. 

 

ייצוג משפטי בפגיעות מיניות בקטינים – כך תבחרו עורך דין

כאשר עומדים בפני בחירה בעורך שייצג משפטית את צידו של הקטין הנפגע, יש שלושה דברים שכדאי לשים לב אליהם:

  • שהוא מומחה בייצוג נפגעי עבירות מין והטרדות מיניות, וכן שיש לו ניסיון עבר בייצוג נפגעי עבירות מין. 
  • ליווי רגשי – לא מספיק שעורך הדין יהיה מקצועי, אלא חשוב לפגוש אותו ולראות שהוא מספיק רגיש ואנושי למצב, כך שירגיש בנוח לשתף ולחשוף בפניו נקודות כואבות.
  • תביעת עין – בחירה בעורך דין נחוש ומקצועי, שאפשר להבחין שאיתו יש את הסיכוי הטוב ביותר למיצוי הדין עם הפוגע ולתוצאות הטובות ביותר במקרה.

הטרדה מינית של קטינים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים