נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

זכויות ילד נכה 100 אחוז – מהן הזכויות המגיעות לי?

ילד נכה

נכות אצל ילדים מובילה לקשיים רבים עבור הילדים ועבור הוריהם. לרוב ילדים אשר יוכרו כנכים ידרשו לטיפולים רפואיים רבים, ליווי צמוד, סיוע בהתניידות ועוד. על מנת להקל על הילדים ולסייע להורים בהוצאות הרבות הכרוכות בכך, נקבעו מספר זכויות שכדאי להכיר ולנצל.

 

מתי תיקבע נכות 100% עבור ילד?

נכות 100% עבור ילד תקבע עבור ילד הסובל מבעיה רפואית הפוגעת ביכולותיו הפיזיות, המנטליות והמוטוריות. קביעת הנכות יכולה לנבוע ממחלה קשה ממנה סובל הילד כמו מחלת הסרטן, מחלות גנטיות כמו גושה, מחלות כרוניות קשות המגבילות את הילד, בעיות נוירולוגיות כמו אוטיזם, בעיות נפשיות קשות ועוד. הקריטריונים לקביעת נכות נקבעים על ידי המוסד לביטוח לאומי ומטרתם לאבחן ולאתר את הילדים הזקוקים לסיוע צמוד.

על מנת לקבל הכרת נכות יש לפנות לביטוח לאומי עם כתב בקשה, אישור אבחנה מגורמים רפואיים מוסמכים, חוות דעת ממוסדות לימודים, וכן המלצות וחוות דעת ממומחים וגורמי רווחה שונים. לאחר קביעת הנכות, יהיו זכאים הילד והוריו להטבות, הקלות וזכויות שונות שמטרתם להקל עליהם בהתמודדות וליווי של הילד. כמו כן, קבלת ההכרה בנכות מזכה בקבלת תג נכה לילד נכה, אשר מטרתו הכרה בילד ובזכויותיו.

 

קצבת נכות

ילדים ומבוגרים אשר קיבלו הכרה של נכות מלאה (100%), זכאים לקבל קצבת נכות מביטוח לאומי. גובה הקצבה משתנה מעת לעת, וכיום עומד על 2,600 לחודש. מטרת הקצבה לתת סיוע כלכלי להורים לילדים נכים, היות ולהיות הורה לילד המוכר נכה כרוך בהוצאות כלכליות רבות וכן בפגיעה ביכולת השתכרות. על מנת לקבל את הקצבה יש להעביר למוסד לביטוח לאומי אישור ניהול של חשבון הבנק אליו תועבר הקצבה.

 

הטבות והקלות

מעבר לקצבה אליה זכאים הורים לילדים המוכרים כנכים, זכאים גם לקבל הטבות נוספות. ראשית, יהיו זכאים לקבל תו נכה לרכבם וכן גמלת ניידות, אשר מטרתה לסייע לילד להתנייד עם הנכות. כמו כן, זכאים ההורים להקלות בתשלומי מס, תשלומי ארנונה, תשלומי חשמל, תשלומי טלפון ותשלומי מים. עוד יהיו זכאים לליווי של גורמי הרווחה אשר יוכלו להדריך אותם במהלך הטיפול בילד ומיצוי זכויותיהם, וכן יקבלו הגדלה לזכאות ימי המחלה אותם יוכלו לנצל לליווי הילד בטיפולים רפואיים וצרכים שונים. הילדים יהיו זכאים לסיוע בהשתלבות בחברה ובמוסדות החינוך, וכן יקבלו תנאי לימודים מותאמים עבורם בין אם כחלק מהחינוך הרגיל או מהחינוך המיוחד.

 

סיוע בהוצאות רפואיות

אדם המוכר כנכה יצטרך לקבל טיפולים רפואיים רבים שיעזרו לו להתמודד עם מחלתו או הבעיה הרפואית ממנה סובל. היות והטיפולים עלולים לעלות לא מעט להורים לילדים נכים והיות ולהורים אלה יהיה קשה יותר לעבוד, יהיו זכאים ההורים לסיוע בטיפולים. הסיוע יבוא לידי ביטוי בהנחות ופטורים מתשלומים על תרופות, רופאים מומחים, ביקורים במרפאות ומכונים ועוד.

חוֹק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים