נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה אומר חוק גיל ההסכמה?

עורך דין בקיא בתחום

על-פי החוק, רק בגיל ההסכמה, בו נחשב אדם לבוגר, ורק אז, הוא יכול לתת הסכמה משפטית לקיים יחסי מין. בכל גיל צעיר מגיל ההסכמה, גם הסכמה ברורה שניתנה, אינה נחשבת להסכמה בעיני החוק. בישראל גיל ההסכמה הוא 16 משום שלתפיסת החוק, בטרם מלאו לנער או לנערה 16, אין הם בוגרים דיים להחליט בעצמם החלטות הנוגעות לקיום יחסי מין.

 

גיל ההסכמה בעולם

גיל ההסכמה הוא מונח בינלאומי אבל הוא נקבע בכל מדינה על-ידי המחוקקים, בהתחשב בתנאי התרבות והדת במדינתם. אפילו במדינות המערב המתקדמות אנחנו יכולים לראות פערים בגיל ההסכמה שנקבע: בעוד שבארצות הברית, בבריטניה, בשוויץ ובמדינות נוספות נקבע גיל ההסכמה, כמו בישראל, לגיל 16, ישנן מדינות שבחרו לקבוע אותו בגיל 15 כמו צרפת, פולין, שבדיה, דנמרק ומדינות נוספות. באיטליה, באוסטריה, ובברזיל לדוגמה, עומד גיל ההסכמה על 14 וביפן הוא נקבע לגיל 13.

 

תנאים מיוחדים בחוק

החוק בישראל קובע כי במידה שההפרש בגילאים בין שני הצדדים קטן משלוש שנים ויחסי המין התקיימו בהסכמת הצעיר, יחסי מין חוקיים יכולים להתקיים גם בין הגילאים 14 ל-16. לאדם בוגר אסור לקיים יחסי מין עם אדם מתחת לגיל ההסכמה, בלי קשר למינם או למגדרם של הצדדים.

בנוסף, חל איסור על יחסי מין של אדם בוגר עם אדם מתחת לגיל 18, כל עוד מתקיימים בניהם יחסים של תלות, הבטחת שווא, מרות, חינוך או השגחה והם ייחשבו כבעילה. ישנם גם הגדרות ברורות בחוק למעשה סדום בקטין מתחת או מעל לגיל ההסכמה כך שההגדרות לגבי גיל ההסכמה דומות במקרה של עבירת מין חמורה, הכוללת חדירה, נגד בני כל המינים. עורך דין בקיא בתחום יוכל לספק מידע רב בנושא.

 

גיל ההסכמה ואורך המאסר

גיל ההסכמה הוא גורם חשוב במספר עבירות פליליות שעונש מאסר בצדן. לדוגמה, מעשה סדום בקטין מתחת לגיל ההסכמה היא עבירה שהעונש עליה מתחיל במאסר של שלוש שנים ובמקרה של חוסר הסכמה מצד הקטין או במקרה של ניצול יחסי מרות, הוא יכול להגיע עד מאסר של 20 שנה. בעילת קטינה מתחת לגיל ההסכמה נחשבת לאונס והעונש הנגזר ממנה הוא 16 שנות מאסר. החוק גם מפרט שביצוע מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל ההסכמה עלול למצוא את עצמו במאסר לעשר שנים.

 

תביעה אזרחית

אם אתם יודעים או שאתם קורבן של פגיעה מינית מתחת לגיל ההסכמה, חשוב לזכור שבנוסף להליך הפלילי, יש לכם מסלול משמעותי וחשוב גם בתביעה אזרחית.

על אף שההליך עצמו הוא קשה ומתיש מבחינה נפשית תוצאותיו עשויות להיות הן עונש מאסר לפוגע והרחקתו מהקהילה והן קבלת פיצויים כספיים עבור הקורבן ובני משפחתו, הנאלצים להתמודד עם התוצאות הלא פשוטות של הפגיעה ועם הצורך למצוא נתיב להעצמה ושיקום של הקורבן, משפחתו וקהילתו. כדאי להיוועץ עם עו"ד מהתחום כדי ללמוד על כל האפשרויות העומדות לפנייך.

עורך דין בקיא בתחום

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים