נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יריתי בנשק בצבא – האם זה אומר שיש לי רישיון

נשק בצבא

השירות הצבאי בישראל נחשב לשירות חובה, ורובנו שירתנו בצה"ל לפחות שנתיים ושמונה חודשים, ואנו עוד לא מדברים על מי שהיה קצין או חתם קבע. אחד הדברים הבסיסיים בצבא הוא ירי בנשק, דבר שאנו לומדים לעשות בטירונות ומלווה אותנו לאורך כל תקופת השירות הצבאי, מי יותר ומי פחות.

אחת השאלות האוטומטיות ששואל את עצמו כל מי שמשתחרר ורוצה להוציא רישיון לנשק אישי היא האם העובדה שלמדתי לירות במסגרת הצבא מעניקה לי את הזכות לרישיון נשק באזרחות? הכנו לכם כאן מאמר קצר שבו תמצאו תשובה מסודרת וברורה.

 

אם יריתי בצבא יש לי רישיון לנשק אזרחי?

קודם כל נספר לכם שהתשובה היא לא, באופן חד משמעי. הוצאת רשיון נשק היא תהליך אזרחי שקורה דרך האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי ואין לו שום קשר לשירות הצבאי שלכם. למרות שאנו רגילים לחשוב באופן טבעי שכל החלטה של הצבא לא הגיונית מטבעה, כאן יש דווקא היגיון מסוים.

אין שום קשר בין ירי באקדח לירי ברובה. מדובר על כלי נשק שונים לחלוטין שדורשים תפעול שונה ומיומנות שונה. לכן, גם אם הייתם צלפים מעולים בצבא, זה לא אומר כלום על יכולת הירי שלכם באקדח.

רישיון

במה שירות צבאי עוזר להוצאת רישיון נשק?

אבל אל תהיו מבואסים לגמרי, השירות הצבאי כן מעניק לכם הקלות מסוימות בהוצאת רישיון נשק. קודם כל, מי ששירת בצבא יכול להוציא רישיון לנשק כבר בגיל 21, בעוד שמי שלא שירת בצבא יצטרך לחכות עד לגיל 27. מעבר לזה, קצין בקבע יכול להוציא רישיון נשק, וזו עילה מספקת. כיום עם כניסת התקנות החדשות שהקלו על התבחינים, גם מי שהיה לוחם חי"ר יוכל להוציא רישיון נשק יותר בקלות.

 

אז איך מוציאים רישיון לנשק?

אם אתם רוצים להוציא רישיון נשק אזרחי תצטרכו לעבור תהליך מאפס. בשלב הראשון תוכיחו שאפשר לתת לכם להחזיר נשק ברמה הבסיסית. תצטרכו להחתים את רופא המשפחה שלכם על אישור רפואי, ולהוכיח שליטה בסיסית בשפה העברית. כפי שאמרנו, אם שירתם בצבא אז ברגע שעברתם את גיל 21 אתם יכולים להוציא רישיון נשק.

אחרי השלב הזה תצטרכו להראות שאתם עומדים באחד התבחינים שנקבעו על ידי האגף לרישוי כלי ירייה על מנת להוציא רישיון נשק. התבחינים קשורים בעיקר למקום המגורים שלכם או לעבודה שלכם. אם אתם עובדים או גרים ביישוב זכאי, או שהעבודה שלכם דורשת מכם לשאת נשק (למשל: חקלאי או מורה דרך), תהיו רשאים לגשת למטווח ולבצע הכשרה, ואז לרכוש לעצמכם נשק אישי.

 

סיכום

שירות צבאי, גם קרבי, לא מקנה לכם רישיון לנשק אזרחי באופן אוטומטי. הוא כן יכול להקל עליכם במקרים מסוימים, ואין ספק שמי ששירת בצבא מבין טוב יותר מה המשמעות של נשק.

נשק בצבא

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מחולל חמצן
מתי נצטרך מחולל חמצן?

מחולל החמצן נכנס לשוק הרפואי בתחילת שנות ה-90. מאז הוא שיפר את חייהם של מיליוני חולים ברחבי העולם. חולים רבים

מתי אשתמש
מתי אשתמש בקבל PoE?

פשטו את תשתית הרשת שלכם והפחיתו עלויות קבל PoE. בטקסט שלפניכם תוכלו לגלות כיצד סוויץ' PoE יכול להועיל לארגון, לעסק

עיצוב בטון
4 עובדות מרתקות על עיצוב בבטון

עיצוב מבטון, הוא אחד מהטרנדים הפופולריים ביותר של השנים האחרונות בכל הנוגע לעיצוב הבית ושיפורו על ידי אקססוריז ומוצרים שונים