נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה שמגיע, מגיע: כיצד מחלקים נכסים בהליך גירושין?

עורך דין גירושין

במדינת ישראל כ-30% מהזוגות הנשואים יתגרשו בשלב כזה או אחר למרבה הצער. למרות השכיחות הגבוהה, גירושין הינם מהאירועים הקשים ביותר שניתן לחוות. במקרים מסוימים, הגירושין מתנהלים בצורה נעימה, הדדית וידידותית, אך במקרים אחרים גירושין יכולים להיות קשים ומייסרים.

כמו כן, הנושא הופך למורכב למדי כשזה נוגע לנכסים משותפים וחלוקתם. אז  איך זה עובד? כיצד מחלקים נכנסים בהליך גירושין? התשובות בהמשך.

 

חלוקת רכוש בגירושין – איך זה עובד?

כשזה נוגע לגירושין, אין ספק שאופן חלוקת הרכוש מהווה אחד מהנושאים החשובים ביותר. לפי החוק, אלא אם כן נקבע אחרת, הרכוש בו מחזיקים בני הזוג יחולק בניהם באופן שווה. חוק זה מתבסס על ההנחה כי בני הזוג צברו רכוש משותף לאורך השנים, בו כל צד תרם את חלק באופן זה או אחר, כך שהרכוש שייך לשני הצדדים באופן שווה גם אם הוא רשום על שם אחד הצדדים.

כמו כן, כאשר קיים הסכם ממון העניין הופך למורכב יותר. חשוב להבהיר, כשזה נוגע לענייני גירושין המקרים שונים למדי זה מזה וכדי להבין לעומק איך כדאי להתנהל במקרה נתון, יש לפנות אל עורך דין גירושין מוסמך.

 

חלוקת נכסים בהסכמה

כשזה נוגע לחלוקת נכסים ורכוש בעת גירושין, האופציה הטובה ביותר היא חלוקה בהסכמה. כאשר יש הבנה משותפת בין הצדדים ורצון הדדי לנהל את התהליך בצורה ידידותית מתאפשר תהליך של חלוקה בהסכמה. במסגרת התהליך יגיעו בני הזוג להחלטה משותפת בדבר החלוקה, יגישו את ההסדר לבית דין וברוב המקרים בית הדין יאשר את ההסדר.

 

חלוקת נכנסים ללא הסכמה

לצערנו הרב, במקרים רבים הצדדים לא מצליחים להגיע להסכמה משותפת. זה עלול לקרות שאחד הצדדים חש כי מגיע לו יותר ממה שהצד השני מוכן להסכים, כאשר יש בגידה במערכת היחסים אשר משנה את התמונה החוקית ועוד מקרים נוספים שיכולים להעיב על התהליך. כשמגיעים לנקודה בה לא מצליחים להגיע להסכמה בדבר חלוקת הנכסים, כדאי להיוועץ בגורם מקצועי מיומן ולהבין איך כדאי להמשיך.

 

האם אפשר לדרוש חלוקה של כל הנכסים?

לפי החוק, ישנם נכסים שלא יחולקו במסגרת הליך גירושין. בין הנכסים שלא חלה עליהם שום חובת חלוקה נמצאים ירושה שקיבל אחד מהצדדים, נכסים שהיו ברשות אחד מהצדדים לפני החתונה וכל מה שמעוגן תחת הסכם ממון ככזה שאין חובת חלוקה לגביו.

 

לסיכום – חלוקה לא בכל מחיר

כאמור, כשזה נוגע לגירושין כל מקרה הוא ייחודי ולא ניתן לשפוט את כל המקרים בצורה גורפת. ההמלצה היא לנסות למצות את ההליכים תחת מסגרת של הסכמה עד כמה שהדבר אפשרי. הליך משפטי של חלוקת גירושין עלול להיות קשה ומסתכל. יחד עם זאת, אם אין ברירה, חשוב לעשות זאת כשיש לצידכם איש מקצוע מיומן, כזה שידאג לאינטרס שלכם בתוך התהליך באופן הטוב ביותר.

עורך דין גירושין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים