נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למי עליי לפנות לאחר תאונת דרכים?

ציוד משפטי

תאונות דרכים עשויות להתרחש במהלך שגרת היום יום, כאשר חלק מהתאונות מוגדרות כתאונות קלות יחסית וחלקן מוגדרות קשות ואף כקטלניות.

אדם עשוי למצוא את עצמו מעורב בתאונת דרכים, מבלי לדעת מי האשם בגרימת התאונה, אך למרות זאת, יהיה עליו להתמודד עם ההשלכות כתוצאה מהתאונה. בין אם אדם נפגע בגופו בתאונת דרכים ובין אם איננו נפגע בגופו, יהיה עליו לדווח לחברת הביטוח המבטחת את רכבו – בנוגע לתאונה שהתרחשה.

 

גורמים שיש לערב לאחר תאונת דרכים

מיד לאחר תאונת דרכים, חשוב לפנות לכמה גורמים בנוגע לעניין התאונה וביניהם:

  1. במידה ויש נפגעים בתאונת הדרכים, יש לפנות למשטרה ולהעביר לה דיווח בנוגע לתאונה ובנוגע לנפגעים כתוצאה ממנה.
  2. בנוסף, יש לפנות לסוכן הביטוח, שביטח את רכבכם ולדווח גם לו על התרחשותה של התאונה.
  3. יש להחליף פרטים עם הצד השני, המעורב בתאונה. פרטים אלה כוללים: שם מלא, מס' זהות, פרטי חברת הביטוח המבטחת את הרכב של המעורבים בתאונה, מס' ביטוח חובה, מס' רישיון נהיגה וכו'.
  4. כשמדובר בתאונת דרכים שיש בה נפגעים בגוף, חשוב מאוד לפנות לבקשת סיוע רפואי, שעשוי לכלול: פינוי למיון, ביצוע בדיקות רפואיות וכיו"ב.

 

פעולות חשובות שיש לבצע

לאחר תאונת דרכים, חשוב לתעד את מקום התרחשות התאונה וכמו כן, כדאי לצלם את כלי הרכב המעורבים בתאונה. מעבר לכך, כדאי גם לקחת פרטים מעדים שנכחו במקום התאונה, בזמן התרחשותה.

חשוב לציין, כי גם אם אין נפגעים שחשים בכאבים באותו הרגע, כדאי לבצע בדיקות רפואיות, שכן, ייתכנו מצבים בהם פגיעה בגוף עשויה להתגלות לאחר תאונת הדרכים ולאו דווקא במועד התרחשותה. בהקשר לכך, ישנה חשיבות לשמירת המסמכים הקשורים לתאונת הדרכים. באם ביצעתם בדיקות רפואיות, טיפולים, או לחילופין במידה והופנתם למיון מיד לאחר התאונה, יחשוב לשמור את המסמכים הרפואיים המתעדים את הטיפולים שקיבלתם ו/או את הבדיקות שבוצעו עבורכם בגין הפגיעה בתאונה. מסמכים רלוונטיים לתאונת הדרכים עשויים לסייע עבורכם במהשך, בהליך הגשת תביעה לקבלת פיצויים (בגין התאונה) והם למעשה מהווים תיעוד לחומרת הנזקים שנגרמו לכם.

 

ייצוג של עורך דין

צעד משמעותי נוסף שכדאי לבצע, לאחר תאונת דרכים הוא פנייה לעו"ד תאונת דרכים. לאחר התרחשות של תאונת דרכים, חשוב לבחור עורך דין מומחה בתחום הנזיקין, שיוכל לייצג את הנפגע בתאונת הדרכים מול חברת הביטו וכיו"ב. בבואכם לבחור עורך דין שילווה אתכם לאחר תאונת הדרכים ושייצג אתכם גם בהליך התביעה, כדאי לוודא מראש, שעורך הדין שבו תבחרו הינו מנוסה בתביעות נזיקין קודמות, שיש לו היכרות רלוונטית בנושא, שהינו אמין ושניתן לסמוך עליו. בחירה בעורך דין מתאים עבורכם עשויה להתאפשר ע"י תשאול לקוחות אחרים, שקיבלו בעבר את שירותיו של עורך הדין ובאמצעות בירור טיבו.

 

זכוכית מגדלת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים