נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם חייבים לעשות צוואה בפני נוטריון?

צוואה נוטריונית

נושא הירושות והצוואות הוא כזה שמטבע הדברים קיים בו קושי לאנשים רבים. ירושה וצוואה מחייבות את המצווה ואת האנשים הקשורים אליו, לחשוב על המוות של עצמם או של בן משפחה קרוב אליהם. למרות זאת, חשוב מאוד לטפל בנושא הירושה, ואף לערוך צוואה חוקית בהקדם, בכדי למנוע בעיות עתידיות. במאמר זה תמצאו מידע על צוואה ועל דרכי כתיבתה.  

 

צוואה ולמה חשוב לערוך אותה בהקדם?

צוואה היא בעצם מסמך התחייבות של המצווה כלפי היורשים שמצוינים בצוואה. צוואה מחלקת את הרכוש (נכסים וכסף) של המצווה לאחר פטירתו ובהתאם לרצונו כפי שהוא מובע בצוואה. במדינת ישראל ניתן לערוך צוואה בארבע דרכים חוקיות ושונות. אחת מהן היא במקרה של ערש דווי והיא נעשית בעל פה.

ניתן לערוך צוואה בצורה פרטית וללא עירוב של אף גורם רשמי זה או אחר, וניתן גם לערוך אותה בעזרתו של עורך דין ונוטריון, שגם יחתום עליה וישלח אותה לרשם הירושות.

 

צוואה שנערכה על ידי עו"ד ונחתמה בידי נוטריון

צוואה היא מסמך משפטי, שתוכנו יקבע את החלוקה של נכסים שנצברו בעמל של חיים שלמים. לכן המשמעות של עריכה נכונה וחוקית של צוואה היא גדולה מאוד, ויכולה גם לעזור למנוע בעיות בעתיד בקשר לחלוקת הירושה. בכדי לערוך את הצוואה בדרך הנכונה ביותר, אפשר להיעזר באיש מקצוע.

צוואה שנערכה בצורה זאת נקראת צוואה נוטריונית והיא נערכת ונחתמת על ידי עורך דין שהוסמך והוכר כנוטריון במדינת ישראל. צוואה שנערכה בדרך זאת, נשלחת אף היא אל רשם הירושות, אשר מתרשם ממנה, ובמקרה ויש לו השגות כלשהן הוא פונה אל הנוטריון. שליחה של הצוואה מבעוד מועד יכולה לעזור למימושה המהיר בעת שיהיה צורך בכך.

 

החסרונות של עריכת צוואה בדרכים אחרות

עריכת צוואה בדרכים אחרות היא אפשרית, גם אם פחות מומלצת. ניתן לערוך צוואה בצורה עצמאית לחלוטין של המצווה, בכתב ידו וללא שום ליווי של אנשים אחרים. כמו כן ניתן לערוך צוואה בנוכחות עדים. צוואה זאת תיערך מול שני עדים מעל גיל 18, כשירי דין ושאינם יורשים או בני זוג של היורשים בצוואה הנכתבת.

החסרונות העיקריים בצוואות מסוג זה, הם שהסיכוי שנפלה טעות בעת כתיבת הצוואה והסיכוי לערער על צוואות מסוג זה בעתיד הוא גדול בהרבה מצוואות שנערכות ונחתמות על ידי אנשי מקצוע שמכירים את התחום מקרוב.

 

על מה להקפיד אם בכל זאת עורכים צוואה לבד?

אם עורכים צוואה בלי עורך דין ונוטריון, יש לשים לב לדברים הבאים: הדרישות הספציפיות של החוק לכתיבת צוואה, הכשירות המנטלית של המצווה והעדים, וצוואות אחרות שעלולות לסתור את הצוואה הנוכחית. כמו כן חשוב לשלוח את הצוואה שנערכה ונחתמה לרשם הצוואות לצורך התרשמות. לסיום, כתיבת צוואה בצורה עצמאית צריכה להיעשות בלי שום מעורבות של היורשים או בני זוגם וגם על כך חשוב להקפיד.

צוואה נוטריונית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים