נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו חוק המרפסות

תהליך הבניה

בעידן שבו אנחנו חיים הרבה מאוד אנשים בוחרים להוסיף מרפסת, שכן מרפסת לא רק מעלה את ערך הנכס אלא גם משדרגת את החיים בו. עד לא מזמן הוצאת כל היתרים והאישורים לבניית מרפסת היה הליך מאוד מורכב, אך חוק המרפסות שינה את פני הדברים. תוהים במה מדובר? כל התשובות לפניכם.

קבלת אישור לבניית מרפסת – קל יותר מאי פעם

חוק המרפסות הוא אותו תיקון 101 שהוכנס באוגוסט 2014 במטרה להקל על כל מי שרוצה לבנות מרפסת, שכן בעבר התהליך לקבלת האישורים הנדרשים נגרר והיה מסובך מאוד. ישנם מצבים מוגדרים וברורים שבהם לא צריך בקשת היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובניה, כמו לדוגמא במצבים הבאים:

  • כאשר המרפסת אינה פוגעת בצורה משמעותית ביותר בחזית הבניין
  • תוספת בניית המרפסת לא פוגעת בחוזק של המבנה כולו
  • העבודה על תופסת בניית המרפסת פשוטה ולא גורמת לסיכון או להפרעה לשכנים

לכן בימינו התקנת מרפסות תלויות זה עניין שהפך לנפוץ כל כך, מה שמסביר מדוע גם לכם בהחלט כדאי יהיה לחשוב בחיוב על האפשרות הזאת.

 

אישורי בניה
אישורי בניה

אל מי פונים?

חשוב לעצור לרגע ולהבין שלמרות שהיום התקנה של מרפסות תלויות זה עניין שהפך להיות נפוץ כל כך, לא כל חברה שאליה תפנו תוכל להתמודד עם המשימה על הצד הטוב ביותר. יש צורך במקצועיות רבה ובלא מעט ניסיון, כי בכל זאת מדובר על תוספת של בניה לדירה או לבית הפרטי. לכן, ממש כפי שבוודאי לא הייתם מפקידים את הנושא של בטיחות אש בידי כל אחד, כך גם לא כדאי לפנות לכל חברה שמבטיחה להתקין לכם מרפסת תוך שתי דקות. יש לבדוק האם מדובר על חברה עם מוניטין, האם הלקוחות שלה באמת יצאו מרוצים והאם אותה חברה פנויה לביצוע המשימה כמה שיותר מהר.

מחירי המרפסות בשוק

כמובן שכיוון שבשנים האחרונות כולם רוצים להתקין מרפסות תלויות בדירותיהם, יש גם תחרות לא קטנה בין החברות שמציעות את השירות הזה. אתם תוהים מה זה יכול לומר מבחינתכם, הלקוחות? פשוט מאוד: שאם תפנו אל כמה חברות שונות לקבלת הצעת מחיר, תקבלו מגוון רחב של הצעות. לכן, אם אתם יכולים לבחור בהצעת מחיר שנראית לכם קצת יותר נוחה לעומת ההצעות הכי יקרות שיש היום בשוק, למה שתתפשרו ולמה שתשלמו יותר? יש לקחת בחשבון שלמרות הרצון לשלם פחות, כדאי יהיה לברר שהמחיר הנוח יותר לא יבוא על חשבון האיכות והמקצועיות בעבודת התקנת המרפסת. מרפסת שלא תהיה תלויה כמו שצריך עלולה להוות סכנה נוראית ולכן כמובן שאין מקום להתפשר על המקצועיות בנושא הזה. כמו כן, אם תפנו אל כמה חברות שונות לקבלת הצעות מחיר זה יהווה קלף מיקוח, מה שיעזור לכם לקבל בסופו של דבר הצעה אטרקטיבית ביותר מהחברה שבידיה תרצו להפקיד את המשימה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים