נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם היתרונות בשימוש במשאבות שמן?

משאבות שמן

משאבות משמשות את האדם משחר ההיסטוריה לשאיבת מי שתייה. המהפכה התעשייתית הובילה לפיתוח מגוון סוגי משאבות לשימושים נוספים. השימוש במשאבות שמן בתעשייה מאפשר ביצועים מרשימים וניצול אנרגיה מיטבי. ניתן למצוא מגוון רחב של משאבות שמן ויש להתאים את הדגם לדרישות הלקוח, תוך שמחשבים את עלות ההשקעה מול תוצאות ההליך. במאמר זה נעסוק ביתרונות של שימוש במשאבות שמן תעשייתיות בתהליכי ייצור.

 

מהירות שאיבה משתנה

משאבות שמן מיוצרות כיום לפעול בצורה שקטה תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות במיוחד. אחד היתרונות של משאבות אלו היא הטכנולוגיה החדשנית של מהירות שאיבה משתנה. השליטה החכמה מאפשרת למשאבה להתאים את  הביצועים, תוך צריכת אנרגיה אופטימלית. בחלק מהדגמים של משאבות שמן ישנה גם שליטה בטמפרטורה ושליטה טובה בקיבולת של אדי המים.

 

יעילות מוגברת ותפוקה משופרת

המנוע המשופר של חלק ממשאבות השמן המתקדמות כיום בשוק מאפשרים ביצועים אופטימליים, תוך התאמה מיטבית לתהליכי הייצור. הדבר מאפשר להגיע לתפוקה משופרת לצד שמירה על איכות הסביבה  באמצעות אצירת שמן גבוהה בכל אפשרויות הפעולה של המשאבה. המשאבות מתאפיינות בטווח שאיבה רחב שמאפשר יישומים במגוון של אפליקציות שונות.

 

שימושים במגוון תעשיות

היתרונות הרבים של משאבות שמן שציינו ועוד רבים נוספים הפכו אותן לנפוצות בתהליכי ייצור מזון, סילוק פסולות, תעשיית הפלסטיקה, מערכות ואקום, אריזה, למינציה ועוד. בשוק התעשייתי קיימות משאבות שמן רבות מסוגים שונים המתאימות לצרכים מגוונים. בתהליך בחירת המשאבה לצורך ביצוע פעולה, יש תחילה להגדיר היטב את הצורך במשאבה.

 

הגדרת צרכים

בהגדרת צרכים הדבר כולל, הן את סביבת העבודה והן את הזורמים אותם יהיה לשאוב. יש להגדיר את אורך חיי המשאבה הרצוי, אופן הטיפול בתקלות בזמן אמת, עלות המשאבה הראשונית ועלות אחזקתה גם בהמשך. את כל אלו ועוד יש לקחת  בחשבון ולבחון לעומק, על מנת לבחור את המשאבה הנכונה בהתאם לצרכי הייצור ולשם תפקוד מיטבי של המערכות השונות.

 

עקרון פעולת המשאבה

משאבות נבדלות זו מזו בהתאם למגוון פרמטרים, כגון עקרון פעולת המשאבה, יעילות המשאבה, אופן השאיבה, עלות המשאבה, ספיקה ועוד. משאבות תעשייתיות נחלקות לשתי קבוצות עיקריות בהתאם לעקרון הפעולה שלהן.  משאבות דינמיות מעלות את האנרגיה הקינטית של הזורם. משאבות שינוי נפח מנצלות את מפלי הלחץ הנגרמים על ידי שינוי בנפח השאיבה לצורך ההעברה. ישנן משאבות הכוללות גם מספר רב של צילינדרים ובוכנות, דבר הגורם לעלייה בנצילות ובספיקה. משאבות מסוג זה יכולות לשאוב גם בהפרשי לחצים גדולים.

 

יתרונות והתאמה אישית

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו ביתרונות של משאבות שמן. כפי שציינו, משאבות שמן בנויות לשימוש לטווח ארוך ובתחזוקה קלה וזולה. יתרונות נוספים הן ביעילות, מהירות שאיבה משתנה, שליטה חכמה וצריכת אנרגיה אופטימלית. לקראת כל רכישה מומלץ להיעזר בגורמי מקצוע מנוסים המתמחים בתהליכי הייצור הרלוונטיים ולהתאים את הדגם לצרכי הייצור הספציפיים.

משאבות שמן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מחולל חמצן
מתי נצטרך מחולל חמצן?

מחולל החמצן נכנס לשוק הרפואי בתחילת שנות ה-90. מאז הוא שיפר את חייהם של מיליוני חולים ברחבי העולם. חולים רבים

מתי אשתמש
מתי אשתמש בקבל PoE?

פשטו את תשתית הרשת שלכם והפחיתו עלויות קבל PoE. בטקסט שלפניכם תוכלו לגלות כיצד סוויץ' PoE יכול להועיל לארגון, לעסק

עיצוב בטון
4 עובדות מרתקות על עיצוב בבטון

עיצוב מבטון, הוא אחד מהטרנדים הפופולריים ביותר של השנים האחרונות בכל הנוגע לעיצוב הבית ושיפורו על ידי אקססוריז ומוצרים שונים