נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם תפקידי המפקח על רישום מקרקעין?

DISPUTE

חיים בבניין מגורים משותף, יחד עם שכנים רבים נוספים, עשויים להיות מאתגרים למדי, במיוחד כשמדובר במצבים המגיעים לכדי מחלוקות וסכסוכים, שפתרונם אינו נראה באופק. אך למעשה, ניתן להביא את המחלוקת לפתחו של המפקח על רישום המקרקעין וליהנות מפתרון משפטי מחייב והליך מהיר במיוחד

 

מחלוקות וסכסוכי שכנים

כאשר הצלחנו להגשים את החלום לדירה משלנו, אנחנו מצפים להתחלה חדשה ולשגרת חיים נעימה ומהנה, בטח ובטח שלא להתחיל בסכסוכים ומחלוקות עם השכנים. אך לצערנו, מטבע הדברים והמציאות ההולכת וגוברת של מגורים בבניינים רבי קומות, ישנם מקרים, ובמיוחד נזקים, בהם מקור הנזק והאחריות לטיפולו ולעלויות הנלוות לכך, מוטלות במחלוקת, פעמים באשמתו הישירה של השכן הסורר ופעמים שלא.

בין סכסוכי השכנים הנפוצים נמצאים נזקי המים למיניהם, כאשר לעיתים השכן אינו מוכן לשתף פעולה בתיקון הנזק המשפיע גם על הדירה שלנו ופעמים מדובר בהתרשלות בטיפול במקור הנזק שאינה נובעת מאשמתו הישירה, אלא מהתעכבות בטיפול של חברת הביטוח, אי מציאת פתרון, השכן אינו מודע לאחריותו ועוד סיבות. כך או כך, לעיתים אין ברירה אלא לחייב את השכן, באמצעות הליך משפטי, לבצע את התיקונים הנדרשים ולהשיב את הסדר על כנו.

 

תביעה דרך המפקח על רישום המקרקעין

ישנם מספר דרכים לגשת לפתרון המחלוקות והסכסוכים עם שכנים בעייתיים, אך לרוב מדובר בתהליכים שעשויים להימשך זמן רב ואינם תמיד בעלי כח השפעה מחייב על מי מהצדדים. לפיכך, במקרים בהם עיכוב בתיקון הנזקים עלול רק להחמיר את הבעיה והנזקים הקיימים, מומלץ לפנות להליך משפטי מחייב ומהיר ואף להסתייע בעו"ד מקרקעין מקצועי ומנוסה – עו"ד שי סולטן.

המפקח על רישום מקרקעין, הוא למעשה גוף משפטי שמטרתו להגיע לפתרון יעיל ומהיר של סכסוכי שכנים בבתים משותפים, כאשר התהליך המהיר, הנמשך לרוב מספר שבועות, כמו גם הסמכות המשפטית לפסוק פיצויים ולהוציא צווים מחייבים שונים, הופך את התביעה דרך המפקח על רישום מקרקעין לפתרון שימושי ויעיל במיוחד.

 

תפקידי המפקח על רישום מקרקעין

כאמור, תפקידו העיקרי של המפקח על רישום המקרקעין הוא לדאוג לפתרון מהיר ויעיל של סכסוכי שכנים בבניינים משותפים, אך בדומה לענפים משפטיים אחרים, גם כאן יש למפקח על רישום המקרקעין מספר הגדרות תפקיד עיקריות:

  • דיון בסכסוכים על פי תקנון מוסכם בבניין המשותף.
  • דיון בהשתתפות הדיירים בהוצאות המשותפות הדרושות לאחזקתו של הרכוש המשותף.
  • דיון בגין הסגת גבול וסכסוכים הנוגעים להרחבות הדירה.
  • דיון בסכסוכים הקשורים לתהליך תמ"א 38.
  • דיון בהתאמת הרכוש ו/או המבנה המשותף לשימושם של אנשים בעלי מוגבלות.
  • דיון בסכסוכים הנוגעים למתקנים משותפים בבניין (מעליות, כבלים, פאנלים סולאריים ועוד).

 

את מסמכי התביעה ניתן להגיש באופן ידני או מקוון, כאשר המפקח יוכל לדון בתביעה האמורה רק לאחר תשלום האגרה, בהתאם לקבוע בחוק.

DISPUTE

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים