נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתגרשים – מה עושים עם הדירה

הליך הגירושין ידוע כהליך קשה ובעייתי, מעבר לקושי הרגשי הכרוך בפירוק הקשר הזוגי אורך השנים ישנן בעיות שעולות במסגרת הליך הגירושין כמו משמורת על הילדים וזכויות על הכסף המשותף והדירה המשותפת, מתגרשים – מה עושים עם הדירה?

דירה בבעלות זוג שמתגרש

זוג שמחזיק בדירה משותפת יהיה צריך להגיע להסכמה בנוגע לאופן חלוקת הנכס, ניתן לבצע זאת במספר דרכים כמו – מכירה של הדירה וחלוקה מוסכמת של ההון שייכנס בתמורה לדיה, המשך מגורים של אחד הצדדים בהסכמה כספית או כל פתרון מוסכם אחר.

במקרים בהם הצדדים לא מצליחים להגיע להסכמה ניתן לפנות לגישור שיהיה מוסכם על שני הצדדים או בצוק העיתים לפתור את העניין במסגרת הליך משפטי.

בתי המשפט נוטים להורות  על חלוקה שווה יחסית של הרכוש המשותף במקרים שמגיעים להכרעה שיפוטית כאשר החריגים היחידים הם נכסים שאחד הצדדים קיבל בירושה או החזיק בהם לפני הנישואין.

פירוק שיתוף

חוקי המקרקעין הישראלי מאפשר למי שמחזיק בנכס בשיתוף עם אחרים לדרוש את פירוק השותפות בכל שלב, הליך זה נקרא פירוק שיתוף,

לקריאה נוספת – פירוק שיתוף עו"ד איתיאל היקרי

לרוב בהליכי גירושין תביעת פירוק השיתוף מוגשת לבית המשפט לענייני משפחה או לבית דין רבני, כאשר בית המשפט אמור לשפוט על פי החוק וללא קשור לנסיבות המקרה, כך שסוגיות כמו שווי הנכסים או מיקומם הגיאוגרפי לא אמורים להשפיע על התוצאה של ההליך המשפטי.

כאשר בית המשפט מחליט להורות על פירוק השיתוף, הנכס המשותף יחוייב במכירה, במידה ואחד מהבעלים מקשה על מכירת הנכס בית המשפט רשאי למנות שמאי שיקבע את ערך הנכס כדי לזרז את הליך המכירה.

במקרים של סכסוכי גירושין ההליך שהוא לרוב טכני הופך למסובך יותר כי שיוסבר בהמשך.

פירוק שיתוף במקרי גירושין

במקרי גירושין בניגוד לסכסוכים עסקיים לבית המשפט יש סמכות גדולה יותר בכל הנוגע לתוצאות ההליך והוא יכול לקבל או לדחות את הבקשה על סמך שיקולים רחבים יחסית לאור העובדה שלעיתים קרובות גם הילדים נמצאים במרכז הליך הגירושין.

לרוב בית המשפט לוקח בחשבון את ההשפעה של הליך פירוק השיתוף על הילדים, האם לזוג תהיה אפשרות לשכן את הילדים במגורים חלופיים הולמים והאם יש לאחד הצדדים אפשרות פיננסית לרכוש את החלק של הצד השני בדירה.

כל השיקולים הללו מביאים בחשבון את טובת הילדים מתוך מטרה שהם יושפעו כמה שפחות מהליך הגירושין ועל מנת שההשפעה שלו על החיים שלהם תצטמצם למינימום האפשרי.

לסיכום קל להבין שהפתרון הטוב ביותר לפירוק שותפות היא הגעה להסכמה בין שני הצדדים, לרוב זהו הפתרון הצודק והזול ביותר, אולם במקרים של סכסוך קשה בין שני הצדדים לעיתים קרובות לא ניתן להגיע להסכמות, לכן, במקרים אלה מומלץ להשתמש בשירותיו של עורך דין מוביל בתחום המשפחה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים