נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי נצטרך מחולל חמצן?

מחולל חמצן

מחולל החמצן נכנס לשוק הרפואי בתחילת שנות ה-90. מאז הוא שיפר את חייהם של מיליוני חולים ברחבי העולם. חולים רבים שהיו זקוקים לבלוני חמצן כבדים ומסוכנים לצורך הטיפול הרפואי בבעייתם, הצליחו להיפטר מעול כבד זה. אבל מי צריך מחולל חמצן ומתי? 

 

מה זה מחולל חמצן?

מחולל חמצן הוא מכשיר רפואי, אשר מזרים חמצן בריכוז גבוה אל אפו או פיו של מי שסובל ממחסור בחמצן. מחולל החמצן פועל בשלושה שלבים שאיבה, הפרדה והזרמה מחדש. בשלב השאיבה, שואב המכשיר את האוויר שמסביבו.

בשלב השני מופרדים חלקיקי החנקן משאר מרכיבי האוויר על ידי שימוש בפילטרים מתקדמים. בשלב השלישי מוזרם החמצן המועשר בחזרה לפיו או לאפו של החולה בריכוז הדרוש לו. החל משנות ה-90 נכנס לשוק מחולל חמצן נייד שניתן לצאת איתו מהבית.

מחולל חמצן

מחולל חמצן לבעיות בריאות

מטבע הדברים, אנשים שמשתמשים במחולל חמצן סובלים מבעיות בריאות. אסתמה, copd  ונפחת הריאות הן שלוש מחלות הריאה הנפוצות ביותר שגוררות שימוש במחולל חמצן. בשל תפוקה נמוכה של מיצוי חמצן על ידי הריאות בקרב חולים אלו, יש צורך לספק להם חמצן בריכוז גבוה יותר מזה הנמצא באוויר. בנקודה זאת נכנס מחולל החמצן – השימוש בו מקל מאוד על חייהם של הסובלים ממחלות ריאה, ואף יכול להאריך את חייהם ולהציל אותם ממש.

 

מחולל חמצן לבעיות בלב

האוכלוסייה השנייה המשמעותית והנפוצה שמשתמשת במחוללי חמצן היא אנשים שסובלים ממחלות לב. אי ספיקת לב, התקפי לב ואפילו קריש בעורקי הריאה נמנים על המצבים הקרדיולוגים שבהם שימוש במחולל חמצן ישפר את איכות החיים של החולה ואף יכול להציל את חייו. במצב פעילות חלשה של הלב, כמות הדם המגיע לתאים הינה נמוכה.

כתוצאה מכך, כמות החמצן המגיעה לתאים נמוכה אף היא, ולכן יש צורך להזרים חמצן רב למערכת הדם כדי שתוכל לעמוד בדרישות התאים לחמצן. שימוש במחולל חמצן במצבים אלו הוא קריטי בכדי למנוע התדרדרות נוספת של מצב הלב, ואף למנוע פגיעה במערכות גופניות אחרות כמו המוח והריאה.

מחולל חמצן

מחולל חמצן לטיפול בדום נשימה בשינה

דום נשימה במהלך השינה פוגע ברמת החיים בצורה קריטית ואף עלול לסכן חיים. שימוש במחולל חמצן בזמן השינה יכול לעזור לחולים הסובלים מדום נשימה בשינה למזער את ההשלכות של מצב רפואי זה. ריכוז חמצן גבוהה בדם יעזור לגוף להתמודד עם החוסר בחמצן שנובע מדום הנשימה במהלך השינה.

 

סיכום

מאז שנות ה-90 מחוללי החמצן הגיעו לציבור הרחב. בשנות האלפיים המוקדמות הוצג המכשיר הראשון שחולל חמצן בצורה ניידת. המצאות אלו שיפרו את חייהם של מיליוני חולים ברחבי העולם, במיוחד חולי לב וריאה. בנוסף, מחולל חמצן משפר את מצבם הבריאותי של הסובלים מדום נשימה בזמן השינה.

מחולל חמצן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מתי אשתמש
מתי אשתמש בקבל PoE?

פשטו את תשתית הרשת שלכם והפחיתו עלויות קבל PoE. בטקסט שלפניכם תוכלו לגלות כיצד סוויץ' PoE יכול להועיל לארגון, לעסק

עיצוב בטון
4 עובדות מרתקות על עיצוב בבטון

עיצוב מבטון, הוא אחד מהטרנדים הפופולריים ביותר של השנים האחרונות בכל הנוגע לעיצוב הבית ושיפורו על ידי אקססוריז ומוצרים שונים