נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סוגי הדלקנים השונים בישראל

משאבת דלק

רכב עם דלקן הוא משאת נפשם של ישראלים רבים. היכולת לנסוע ללא מגבלות ולהפחית דאגה לתקציב הדלק נראית כמו חלום לרבים מאיתנו. השוק כיום מציע מספר סוגי דלקנים, לכל אחד מהם מאפיינים משלו והוא מתאים לצרכים אחרים. בכתבה זו נסקור את הסוגים השונים. 

 

מהו בעצם דלקן?

הדלקן הוא התקן אותו מצמידים לפתח הדלק, ובאמצעותו ניתן לזהות את הרכב בעל הזכות לתדלוק, כך שהתדלוק יכול להתבצע ללא דרישת תשלום בפועל. באמצעות הדלקן, ניתן לבצע מעקב ובקרה על צריכת הדלק של הרכבים עליהם הוא מותקן. ניתן לסווג דלקנים לדלקן אוניברסלי לעומת דלקן משויך, וכן לדלקן עסקי לעומת דלקן פרטי.

 

מהו דלקן משויך?

דלקן משויך, או דלקן רגיל, היה הדלקן השכיח עד לפני מספר שנים. זהו התקן המאפשר את שירות צריכת הדלק ומעקב אחריה באמצעות משאבה ייעודית המותקנת ברכב, וייחודי לחברת הדלק שהקימה אותו. זהו שירות הניתן על ידי חברה אליה מצטרפים, ותנאיו, לרבות התשלום לחברה, מוגדרים בהסכם בינכם כבעלי הרכב ובין החברה. במסגרת אותו הסכם, ניתן לתדלק רק בתחנות השייכות לאותה חברת דלק, ועל כן סוג זה מכונה "משויך". חשוב לציין כי למעשה, לא ניתן כיום לתדלק עם דלקן משויך, בעקבות רפורמת הדלקנים שהועברה על מנת להגביר את התחרות בשוק הדלק.

 

מהו דלקן אוניברסלי?

בדומה לדלקן המשויך, הדלקן האוניברסלי אף הוא התקן המאפשר לתדלק באופן אוטומטי וללא צורך בהגדרת תשלום בעת התדלוק. עם זאת, הדלקן האוניברסלי לא קשור לחברת דלק מסוימת וניתן לתדלק באמצעותו בכל החברות ובכל התחנות, ללא קשר לחברה איתה נערך ההסכם ואליה משלמים את הוצאות הדלק במועד שנקבע. מעבר ליתרונות הברורים – ניתן לתדלק בכל תחנה ובכל מפעיל, ואין הגבלה למיקום גיאוגרפי או חברת דלק מסוימת, כיום, בעקבות הרפורמה, זהו למעשה סוג הדלקן איתו ניתן לתדלק.

 

דלקן פרטי לעומת עסקי

הבחנה נוספת בין דלקנים היא בזהות המשתמשים. דלקן עסקי מיועד ללקוחות עסקיים, למשל מעסיקים המנהלים ציי רכב, ומעוניינים במעקב אחרי צריכת הדלק של עובדיהם. בפרט, ישנם דלקנים ייעודיים לכלי רכב מקצועיים כגון משאיות או אוטובוסים, ולעומתם דלקנים המיועדים לכלי רכב פרטיים. בהתאם לייעודם של כלי הרכב, ניתן להתאים את אופן קריאת השימוש בדלקן.

לדוגמא, ניתן לעקוב אחרי צריכת הדלק של נהג אחד, המשתמש באופן קבוע באותו כלי רכב (למשל, נהג הסעות המשתמש באותו אוטובוס באופן קבוע) או לעקוב אחרי צריכת הדלק של רכב מסוים, אשר נעשה בו שימוש על ידי עובדים שונים (למשל רכב המשמש טכנאים לביקורי בית). הדלקן הפרטי, לעומת הדלקן העסקי, מיועד ללקוחות פרטיים. על פי רוב, הוא מתאים יותר ללקוחות שברשותם מספר כלי רכב, או ללקוח אשר מבצע נסיעות ארוכות באופן שגרתי, ולאו דווקא לנהג הממוצע.

משאבת דלק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מחולל חמצן
מתי נצטרך מחולל חמצן?

מחולל החמצן נכנס לשוק הרפואי בתחילת שנות ה-90. מאז הוא שיפר את חייהם של מיליוני חולים ברחבי העולם. חולים רבים

מתי אשתמש
מתי אשתמש בקבל PoE?

פשטו את תשתית הרשת שלכם והפחיתו עלויות קבל PoE. בטקסט שלפניכם תוכלו לגלות כיצד סוויץ' PoE יכול להועיל לארגון, לעסק

עיצוב בטון
4 עובדות מרתקות על עיצוב בבטון

עיצוב מבטון, הוא אחד מהטרנדים הפופולריים ביותר של השנים האחרונות בכל הנוגע לעיצוב הבית ושיפורו על ידי אקססוריז ומוצרים שונים