נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עבודות לנוער לחופש הגדול: המותר והאסור ואיפה תמצאו?

נערה בחופשה בים

בני הנוער מחכים לחופש הגדול לא רק על מנת לקבל קצת הפוגה מהלימודים, אלא גם על מנת לממש את יכולתם לעבוד ולהרוויח קצת כסף!

היכולת לעבוד עבור בני הנוער, היא מרגשת ומיוחדת – כמו כל חוויה חדשה אחרת. בעוד חלקנו, הנמצאים כבר שנים בשוק העבודה – לא תמיד מסתכלים על העבודה כמשהו מרגש, אצל בני הנוער בחופש הגדול הדבר שונה בהחלט!

במאמר הבא נדבר מעט על עבודות לנוער לחופש הגדול: המותר והאסור ואיפה תמצאו?

 

עבודות לנוער – היום ופעם

כולנו בוודאי זוכרים את העבודות הראשונות שלנו בתור בני נוער, בין אם מדובר בשטיפת מכוניות, תיוק מסמכים במשרד של אבא או אמא, בייביסיטר ועוד. העבודות הראשונות שלנו כבני נוער הן משהו שאנו לא שוכחים, בעיקר בגלל עוצמת החוויה החדשה והמיוחדת עבורנו. הזמנים השתנו, וכיום אנו מסתמכים על הערוצים הדיגיטליים לצורך חיפוש עבודה. כך למשל, אחת השיטות היותר מוצלחות לחיפוש עבודות לנוער – היא שימוש בקבוצות וואטסאפ!

 

עבודות לנוער לחופש הגדול: המותר והאסור ואיפה תמצאו?

ישנם מספר חוקים חשובים שעלינו להכיר בעת שנחפש עבודות לנוער, והם מבוססים על טעויות וניסיונות קודמים.

 

עבודות לנוער – מותר ואסור

עקב ההתרגשות שבעניין, בני נוער רבים נוטים "להסתער" על עבודות מבלי תמיד לבדוק לעומק. מעסיקים רבים מנצלים את העובדה הזו, יחד עם עובדת חוסר הניסיון של הנערים – ולעתים מנצלים אותם או גורמים לבעיות בתשלום השכר.

במדינת ישראל ישנם חוקים ברורים לגבי יחסי עובד ומעביד, ובני נוער יכולים לעבוד החל מגיל 15, ובחופש הגדול – אפילו מגיל 14! לכן, יש להקפיד על קבלת כל הזכויות, מילוי טופס 101, וחוזה עבודה או זיכרון דברים. חשוב להבין, שמעקב אחרי החוקים הללו מגן עליכם במצב של הונאה או הלנת שכר!

 

עבודות לנוער – איפה תמצאו?

כאמור, הזמנים השתנו, והיום אנו מסתמכים על הערוצים הדיגיטליים השונים כמעט בכל תחום. אילו ערוצים מומלצים קיימים עבורנו לחיפוש עבודות לנוער לחופש הגדול?

 

קבוצות וואטסאפ

השימוש בקבוצות וואטסאפ הפך לפופולארי כמעט בכל תחום, והוא מאפשר לנו הגעה לאנשים רבים גם אם אנו לא מכירים אותם. כיום יש קבוצות וואטסאפ ייעודיות לחיפוש עבודות לנוער, ואנו יכולים להשתמש בהן למטרה זו!

 

קבוצות פייסבוק

מי שמכיר את פייסבוק, יודע שיש בו קבוצות מכל סוג אפשרי. באמצעות שורת החיפוש של פייסבוק, תוכלו למצוא בקלות קבוצות ודפים המציעים עבודות לנוער לחופש הגדול, או כאלו שניתן לפרסם שם את עצמכם.

 

הגעה פיזית למקום

ההורים שלנו יספרו לכם, שאין כמו להגיע פיזית למקום העבודה ולהציג את עצמכם! במידה ויש מקום שנראה לכם פוטנציאלי לעבודה עבורכם, התלבשו יפה, כנסו והציגו את עצמכם עם חיוך!
הדבר עושה רושם חיובי, ולמעשה יוצר "מיני ראיון עבודה" בו במקום.

 

חיפוש עבודה בזכוכית מגדלת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עבודה