נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו עורך דין רשויות מקומיות? 

עורך דין רשויות מקומיות

כולנו מכירים עורך דין פלילי, עורך דין לדיני משפחה או עורך דין שעוסק בדיני מיסים. הכירו את עורך הדין המומחה ברשויות מקומיות. מה תפקידיו של עורך דין רשויות מקומיות ובאיזה מקרים נזדקק לשירותיו? הסבר קצר וממצה על מומחיות משפטית שפחות נפוץ לשמוע עליה, אבל יכולה להיות קריטית. 

 

עורך דין רשויות מקומיות – מיהו ומהם תפקידיו?

עורך דין רשויות מקומיות הוא עורך דין שמכיר היטב את מבנה והתנהלות הרשות המקומית ואת הכללים לפיהם היא פועלת. הרשות המקומית היא אחד הגופים המשמעותיים ביותר בחייו של כל אזרח, גם תושב מן השורה וגם, ובמיוחד, בעל עסק הפועל בשטח הרשות המקומית.

מצב בו בשל טעות או עבודה לקויה, הרשות המקומית פועלת באופן לא הוגן, כמו גביית תשלום גבוהה מדי או הפרעה לקיומו של העסק, הוא מצב אפשרי הדורש ליווי משפטי, ובמקרים כאלה הגורם המתאים הוא עורך דין רשויות מקומיות.

 

באיזה מקרים נפנה להתייעצות עם עורך דין רשויות מקומיות?

נפנה להתייעצות עם עורך דין רשויות מקומיות כאשר נמצא את עצמנו בעימות עם הרשות המקומית, או כאשר נחשוד שהרשות המקומית מתנהלת כלפינו באופן לא הוגן – למשל קביעת תעריף שגוי של ארנונה, מניעת תליית שלטים לעסק או מתן קנסות שלא כדין.

לעורך הדין המומחה ברשויות מקומיות יש ידע רב יותר מלאזרח הפשוט בנהלי הרשות המקומית, ובנוסף פעמים רבות הוא כבר מורגל בעבודה עם העירייה ואף יש לו אנשי קשר שמכירים אותו בתוך הרשות המקומית, מה שעשוי להקל בהתנהלות מולה.

 

עימות עם עירייה – מתי הוא עלול להתרחש?

עימות עם העירייה, או עם הרשות המקומית, עלול להתרחש בסיטואציות שונות, בהם אדם, תושב או בעל עסק, חש שהעירייה נוהגת כלפיו שלא בהתאם לכללים, אינו מקבל החלטה שהוצגה לו ומחליט לפעול כנגדה. לדוגמא, מצב של מתן צו סגירה שאין לו הצדקה, או עיכוב מתן החזרי תשלומים. שימו לב – לא בכל מקרה בו ישנו חשד לחוסר הוגנות אכן העירייה פועלת שלא כדין, ולכן חשוב לפנות להתייעצות עם איש מקצוע.

 

כיצד מומלץ לפעול בעת עימות עם הרשות המקומית?

ראשית, מומלץ לפנות להתייעצות עם עורך דין מומחה בתחום הרשויות המקומיות, שיוכל לשפוך אור מידיעותיו ומניסיונו, ולהסביר ללקוח האם אכן כדאי לערער על החלטת הרשות המקומית או לפתוח בהליך מולה. שנית, מומלץ לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים למקרה ולארגן אותם באופן מסודר – למשל חשבונות, צווים, קנסות וכמובן אישורים על תשלומים שביצעתם. כל אלה רלוונטיים בסכסוך עם הרשות המקומית.

 

האם ניתן להתמודד לבד מול העירייה, וללא ייצוג של עורך דין?

במקרים מסוימים הדבר ניתן, אך אין זה אומר שהוא מומלץ. עיריות, ובפרט הגדולות שבהן, הן גופים גדולים, סבוכים ומורכבים, וההתנהלות העצמאית מולם עלולה לגרור התשה של האזרח ולא לספק לו את התוצאות הרצויות.

עורך דין רשויות מקומיות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים