נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה העונש על נהיגה בזמן פסילה?

עונש על נהיגה

נהיגה בזמן פסילה נחשבת לעבירת תעבורה מהחמורות ביותר שקיימות. החוק מאפשר לגופים שונים לפסול או לשלול מאדם את הרישיון שלו, במקרים חמורים בהם האדם ביצע עבירות תנועה קשות, או שהצטברו נגדו כמויות של עבירות מסוימות, המעידות על עבריינות כביש. מה העונש על נהיגה בזמן פסילה? מתי אסור לנהוג בזמן פסילה? תשובות בהמשך.

 

פסילה או שלילה?

כאשר אנו שומעים את שני המושגים הללו בהקשר תעבורתי, פסילה ושלילה, נדמה לנו שהמשמעות שלהם זהה. ואכן, אין הבדל מהותי בין פסילת רישיון נהיגה או שלילת רישיון נהיגה. פסילה מתייחסת למצב בו המשטרה פוסלת את רישיונו של אדם, בעוד ששלילה מתייחסת למצב בו בתי המשפט או משרד הרישוי שוללים את רישיונו.

לפיכך, אין הבדל ממשי בין נהיגה בזמן פסילה או נהיגה בשלילה. בשני המקרים מדובר בביצוע עבירה חמורה מאוד. המשטרה, משרד הרישוי ובתי המשפט יפסלו רישיון רק במקרים בהם הנהג יכול לסכן או סיכן באופן מוכח את עצמו ואת הזולת על הכביש.

 

עבירה בעלת סיכון משמעותי

נהגים יכולים להגיע למצב של פסילת רישיון ממספר סיבות. ראשית, נהג שצבר כמות מסוימת של נקודות תעבורה, הנצברות דרך ביצוע עבירות תנועה מסוימות, יישלל רישיונו. גם המשטרה ובית משפט פוסלים רישיונות לנהגים שביצעו עבירות, כאשר המשטרה עושה זאת בהחלטת קצין ובית המשפט בהחלטת שופט לאחר משפט.

הדבר מראה לנו כי מי שרישיונו נפסל או נשלל, באמת לא אמור לנהוג על הכביש, שכן פסילת הרישיון מתבצעת רק במקרים בהם הנהג ביצע כבר עבירות כאלו ואחרות. לכן, נהיגה בפסילה מסכנת באופן משמעותי הן את הנהג והן את הציבור.

 

מתי נהיגה נחשבת לנהיגה בפסילה?

נהג שנפסל רישיונו, אסור לו לעלות על הכביש עד לתום תקופת הפסילה. בין אם הרישיון נפסל במעמדו ובין אם נודע לו על כך, מרגע זה אסור לו לנהוג למשך התקופה שהוקצבה לזמן הפסילה.

תקופת הפסילה מתחילה להיחשב רק מהרגע שהנהג הפסול הגיש את רישיונו להפקדה. התקופה שבין ההודעה על הפסילה לבין ההפקדה לא נספרת עדיין כתקופת הפסילה, אך לנהג עדיין אסור לנהוג על הכביש בתקופה זו.

 

ענישה

החוק הישראלי רואה בעבירת נהיגה בזמן פסילה כעבירה חמורה. מטרת הפסילה היא להוריד את הנהג מהכביש, כך שנהג שעולה על הכביש גם מסכן חיים וגם מזלזל בהחלטה הקודמת וברשויות המדינה. הענישה במקרים אלו היא מאסר בפועל, שתקופתו משתנה בהתאם לנסיבות שונות, כמו גם קנס כספי.

 

חשבו פעמיים

במדיה ואתם נמצאים בפסילה, או בתקופה שבין ההודעה על הפסילה להפקדת הרישיון, בשום פנים ואופן אל תעלו על הכביש. פרט למאסר ולקנס הכספי שאתם חשופים אליו, אתם מסכנים באופן משמעותי את שאר ציבור הנוסעים. המתינו לסיום תקופת הפסילה וקבלו מחדש את רישיונכם.

נהיגה בזמן פסילה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים