נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עורך דין תעבורה: במה הוא מטפל?

תחומי העיסוק של עורך דין תעבורה נגזרים מהשינויים ומהגזרות החוקיות על ציבור הנהגים והמשתמשים בדרך. עורך הדין יכול לטפל יום אחד בהגנה על לקוח אשר חש שנכפה עליו תשלום קנס שלא כדין, ומיד לאחר מכן לייצג אדם אשר נפגע מנהיגה רשלנית ותובע פיצוי כספי. במאמר זה נסקור חלק מתחומי העיסוק של עורך הדין.

 

בדיקה שכל חומר הראיות נאסף כדין

משטרת ישראל אמונה באופן בלעדי על איתור וטיפול בעבירות תנועה. המשטרה היא בעלת כלי מעקב מתקדמים, אשר חלקם מיועדים אך ורק לפעולה אל מול גורמי טרור ואיומים ביטחוניים, שמפאת שמירה על חופש האזרחים וזכותם לפרטיות, היא יכולה לעשות בהם שימוש רק במקרים ספציפיים. לעיתים, כאשר עוברים על חומר החקירה המשטרתי של אירוע הקשור בתאונת דרכים, מתגלים חורים בעלילה, אשר ההסבר שלהם לא יכול להיות אך ורק מעקב אחרי חומר הראיות אשר נמצאות בשטח. עורך דין תעבורה יעיל, הוא מומחה באיתור חורים כאלו בהסבר. חשוב להבין, ראיות אשר הושגו בצורה לא חוקית, הן לא קבילות בבית המשפט, גם אם יש להן השפעה מכרעת על התיק. לכן, עורך הדין יוודא בעבודתו שהראיות אשר מציג הצד השני, הושגו כולן באופן חוקי.

 

ייצוג האירועים שהובילו לעבירה או לתאונה מנקודת המבט של הנאשם

תיאור אירוע טראומתי כמו תאונת דרכים, מלווה פעמים רבות בחורים בזיכרון, ובניסיונות לגבש סדר אירועים הגיוני בתוך הבלגן המושלם שהתחולל במשך השניות של התאונה. לעיתים, יש הבדל עצום בגרסאות של שני הצדדים, אשר ראו כל אחד את התאונה מנקודת מבט שונה, ובנוסף לכל אחד מהם יש אינטרס שונה לחלוטין מבחינת הפסיקה המשפטית. כאשר בוחרים עורך דין תעבורה ברמה גבוהה, אחד מהדברים אשר הוא יכול לסייע בהם, הוא גיבוש תמונת המצב מהזווית שלך. הוא יאפשר להימנע מטעויות לשוניות אשר עשויות להעביר מסר שגוי, וינסה להבין מכם את הסיפור התואם לכל ממצא אשר נמצא בזירת האירוע. כך, תוכלו להיות בטוחים שתגיעו לדיון המשפטי מוכנים לחלוטין, עם יכולת מקסימלית להסביר את עצמכם ואת המניעים שלכם במהלך האירוע כולו.

 

ניסיון לצמצם ענישה בעזרת תקדימי עבר

תפקידו האחרון של עורך הדין המייצג אתכם בנושאי התעבורה, הוא המתקת העונש. העונשים אשר קובע בית המשפט על עבירות תעבורה, בין אם עבירות מינוריות או תאונת דרכים עם נפגעים, קבועים בלשון החוק. עם זאת, כל תאונה היא סיפור בפני עצמה, עם מערך שלם של שיקולים ואנשים, ולכן לא ניתן לקבוע באופן מכני את הענישה. מסיבה זו, השופטים מפעילים שיקול דעת בקביעת העונש. עורך הדין שלכם, צריך להיות בעל ידע בפסיקות עבר של בית המשפט בתחום, מאחר ואם הוא יציג אותם במהלך הדיונים, הוא יוכל לצמצם את העונש שתקבלו.

מאזניים
מאזניים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים