נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פשרה בעסקה בתיק רשלנות רפואית – מה זה אומר?

עוד רשלנות רפואית

תביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית בישראל בדרך כלל מסתיימות בהסכם פשרה בעסקה. פשרה זאת מאפשרת לכל הצדדים לחסוך לעצמם את ההליך המשפטי, וכך הנפגע גם יודע בוודאות שהוא יקבל פיצויים בגין הנזקים שגרמה לו הרשלנות הרפואית. בכתבה נסקור את המונח פשרה בעסקה בתיקי רשלנות רפואית. 

 

תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית בישראל

רשלנות רפואית היא אחת מהעוולות הקיימות בחוק הנזיקין. מסיבה זאת ניתן לתבוע את אנשי הצוות שפעלו ברשלנות וגם את המוסד שהם פעלו בשמו. רשלנות רפואית מוגשת על נזקי גוף שונים שנגרמים במהלך טיפול רפואי, בין אם בגלל חוסר אבחון ובין אם בשל טיפול רפואי לקוי אחר, שבעטיים נגרם למטופל נזק כלשהו.

בכדי להגיש תביעת רשלנות רפואית, יש לקבל חוות דעת של רופא מומחה, שבה הוא יפרט אודות הנזק שקיים אצל התובע, לרבות הסיבה שבגינה הוא נגרם ואשר מקורה ברשלנות הרפואית של הצוות. על מנת להגיש תביעת נזיקין מוצלחת בגין רשלנות רפואית, כדאי לשכור ייצוג של עו"ד רשלנות רפואית שיש לו מומחיות בתחום.

 

פשרה בעסקה במשפט האזרחי ובתביעות נזיקין

ברוב המקרים, כפי שצוין לעיל, תביעות נזיקין בגין רשלנות מסתיימות בפשרה. פשרה היא בעצם הסכם של שני הצדדים בתביעה לגבי סכום הפיצויים שיש להעביר לנפגע. הסכמה זאת מושגת בדרך כלל בעזרת תהליך גישור. הייחודיות של פתרון משפטי זה באה לידי ביטוי בכך שהוא נערך מחוץ לכותלי בית המשפט, ואין צורך להמתין לפסיקתו של השופט בכדי להגיע להכרעה.

 

מתי הגוף הנתבע מציע פשרה במקרה של רשלנות רפואית?

במקרים בהם הגוף הנתבע שהוא בדרך כלל בית חולים, קופת חולים או מרפאה מסוג מסוים, מבינים שיש ממש בתביעת הרשלנות הרפואית שהוגשה כנגדם, הם נוטים להציע פשרה במקום לחכות לפסיקת השופט בכדי לשלם את הפיצויים. במקרים כאלה, המוסד הרפואי מאמין כי יש סיכוי טוב שהתובע יזכה בתביעה ויקבל בשל כך פיצויים בסכום גבוה.

 

האם כדאי לקבל את העסקה ואת הפשרה המוצעות?

בהרבה מקרים, ויש שיגידו שכמעט בכל המקרים, כדאי לתובע לקבל את הפשרה, בתנאי שהיא מציעה פיצויים מכובדים על הנזק שהוא סבל ממנו. הסיבות לכך הן קודם כל ההבטחה לקב ל כספי פיצויים, שאינה קיימת באופן ודאי אם התיק ימשיך להתנהל ואך ייגמר בהפסד של התובע. בנוסף לכך, פשרה בעסקה מאפשרת לתובע לקבל את כספי הפיצויים בצורה מהירה יחסית, דבר שלא יכול להתרחש במקרה של המתנה ארוכה לסיום הליכי המשפט ומתן פסק דינו של השופט.

 

סיכום

רוב תביעות הנזיקין בישראל שמוגשות על נזק שנגרם עקב רשלנות רפואית, מסתיימות בפשרה כזאת או אחרת. פשרה היא בעצם הסכמה של הצדדים על גובה הפיצויים לתובע מבלי לחכות לפסיקתו של בית המשפט. ברוב המקרים, חתימה על הסכם פשרה יכולה להועיל לתובע ולנתבעים כאחד.

עוד רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים