נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תאונה עם קורקינט חשמלי – מי אשם

פטיש

במקרים של תאונה עם קורקינט חשמלי, פעמים רבות קשה לדעת מי האשם באירוע. הרוב המוחלט של תאונות הדרכים היו יכולות להימנע על ידי ציות לחוקי התנועה.

אחת הסיבות לתופעה המבלבלת במקרים של תאונת קורקינט חשמלי היא שקיים בלבול בנוגע לחוקים החלים על רוכבי הקורקינטים החשמליים.

לכן, על מנת להכריע מי האשם בכל תאונה, צריך לשאול "מי עבר על החוק?".

במאמר זה, נסקור את החוקים והעבירות הנפוצות ביותר אשר גורמות לתאונה עם קורקינט חשמלי, ונכריע מי האשם בכל סיטואציה.

 

תאונה עם הולך רגל

מקומם של הולכי הרגל במרחב הציבורי הוא על המדרכות ובמעברי החצייה.מקומן של הקורקינטים החשמליים הוא על השבילים המסומנים ועל הכבישים. בכל מקרה של תאונה עם הולך רגל, צריכה להיות פגישה בין הקורקינט החשמלי להולך הרגל. כלומר, האופציה הראשונה היא שרוכב הקורקינט החשמלי נסע על המדרכה, או על מעבר החצייה באופן לא חוקי, ולכן הוא האשם בתקרית. האופציה השנייה היא שהולך הרגל חצה את הכביש שלא על פי חוק, או חרג ממקומו במרחב הציבורי, ועל כן הוא האשם במקרה.

 

תאונה עם רכב

כאמור, גם בתאונה של קורקינט חשמלי עם רכב חייב להתקיים מפגש בין השניים. מקומם של הרכבים במרחב הציבורי הוא אך ורק על הכבישים, ועבירה על חוק זה אינה נפוצה במיוחד. לכן, סביר להניח שהתאונה התרחשה בכביש. במקרים רבים, תאונת קורקינט חשמלי עם רכב נגרמת עקב אי ציות לחוקי הדרך ונהיגה או רכיבה לא זהירה. השאלה "מי משני הכלים עבר על החוק?", תוביל אתכם לתשובה לשאלה "מי אשם במקרה?".

 

תאונה עם מפגע בדרך

מעמדו המשפטי של רוכב קורקינט חשמלי הוא מעמד של הולך רגל. על כן, במקרה של תאונה עם מפגע בדרך, הרוכב יכול לתבוע את העירייה. השאלה הנשאלת היא היכן ממוקם המפגע? במרחב הציבורי ישנם 3 מרחבים בהם יכול קורקינט חשמלי להימצא: בשבילים המסומנים, על הכביש, ועל המדרכה. אם המפגע נמצא בשבילים המסומנים או על הכביש, הרי שהאשמה היא של העירייה. אך אם מדובר במפגע במדרכה, האשמה היא של רוכב הקורקינט. זאת משום שקורקינטים חשמליים מלכתחילה לא אמורים להימצא על המדרכות, המיועדות להולכי רגל בלבד.

 

סיכום

קיים בלבול רב בקרב הציבור לגבי מעמדו של הקורקינט החשמלי ולגבי החוקים שחלים על הרוכבים. בשל כך, קיים קושי לדעת מי האשם בתאונה בה מעורב קורקינט חשמלי. במאמר זה, חשפנו בפניכם מספר חוקים החלים על רוכבי הקורקינטים החשמליים, על מנת לעזור לכם להכריע מי האשם בתאונה. בנוסף, הצגנו תרחישים שונים, בהם האשמה חלה על כל אחד מהמעורבים בתאונה. דוגמאות וחוקים אלה נועדו לסייע לכם להבין טוב יותר מי האשם במקרה של תאונת קורקינט חשמלי. בכל מקרה, אם הייתם מעורבים בתאונה, מומלץ לקבל לשוחח עם עורך דין מומחה לגבי המשך תהליך התביעה, בין אם אתם התובעים ובין אם אתם הנתבעים.

 

איש משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים