נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעות נזקי מים – איך ניגשים לזה?

עורך דין נזקי מים

נזקי מים מחייבים טיפול יעיל ומהיר במיוחד, הן כדי להימנע מהחמרת הנזק והן כדי שנוכל להמשיך ולהשתמש במערכת הצנרת כרגיל. אך לעיתים, מתגלים אי אילו אי הסכמות בנוגע לשאלת האחריות ועלויות הטיפול, כך שנידרש להגיש תביעת נזקי מים בהתאם. בדומה לתביעות אחרות, גם כאן, הכנה מקדימה תסייע בהחלט. אז איך ניגשים לתביעה?

 

את מי ניתן לתבוע במקרה של נזקי מים?

נזקי מים הם תופעה די שכיחה, הנעה בין נזקים קלים, הניתנים לתיקון עצמאי ועד נזקים חמורים יותר, המחייבים פנייה לבעל מקצוע ולעיתים אף כרוכים בעלויות תיקון גבוהות במיוחד. כך או כך, אין ספק כי עם התעורר החשד לקיומם של נזקי מים, עלינו לפעול במהירות לתיקונם.

עם גילוי נזקי הצנרת, ניתן יהיה לתבוע שני גורמים עיקריים – את חברת הביטוח (שלנו או של השכן) או את השכן באופן ישיר. בין אם מדובר בתביעה כנגד חברת הביטוח ובין אם כנגד השכן, כדי שהתביעה שלנו אכן תתקבל, חשוב שנערך אליה בהתאם.

 

חשיבות הפנייה לעורך דין נזקי מים

תביעת נזקי מים היא תביעה השייכת לתחום דיני הנזיקין ובהתאם לכך, חשוב ומומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עורך דין נזקי מים המתמחה בדיני נזיקין בכלל ובדיני נזקי מים בפרט ומכיר את דרכי ההתנהלות המקובלות והיעילות ביותר מול חברות הביטוח, כך שהסיכויים שלנו לקבלת פיצוי מקסימלי, יהיו גבוהים במיוחד.

 

השלב הראשון – הוכחת הנזק

בשלב הראשון והבסיסי בתביעת נזקי מים, יהיה עלינו לוודא מה מקור נזקי המים וממה נגרם הנזק – כתוצאה מאיטום לקוי? בלאי בצנרת? ועוד. כדי להוכיח את מקור הנזק בצורה המיטבית והמהימנה ביותר, חשוב יהיה להביא איש מקצוע מומחה, אשר עם הידע המקצועי והכלים הטכנולוגיים המתאימים, יאתר בוודאות את מקור הנזק.

 

השלב השני – את מי תובעים?

לאחר ביקורו של איש המקצוע המומחה וקביעת מקור הנזק, נוכל להבין את מי אנחנו מתכוונים לתבוע – האם את השכן עצמו (ואז נוכל לפנות למפקחת על הבתים המשותפים, בהליך משפטי יעיל ומהיר) או את חברת הביטוח שלנו / של השכן.

ככל ומדובר בתביעה המתנהלת מול חברת הביטוח, חשוב יהיה לוודא עם עורך הדין מהם תנאי הפוליסה שלנו, על סעיפיה וחריגיה, כך שנוכל להבין היכן בדיוק נופל הנזק שנגרם לנו, מה גובה ההשתתפות העצמית (אם קיימת בתנאי הפוליסה) ומהם הפיצויים אותם אנחנו צפויים לקבל.

 

לסיכום

בדומה לתביעות אחרות, גם תביעות נזקי מים מחייבות הכנה מקדימה שתגביר את סיכויי הצלחת התביעה. כך, הוכחת הנזק וההחלטה את מי אנחנו מתכוונים לתבוע, בהחלט יסייעו לנו לבסס כתב תביעה מיטבי, אותו מומלץ להגיש עם עורך דין המתמחה בנזקי מים ומספק שירותי ייעוץ וליווי מקיפים, הכוללים הזמנת איש מקצוע מומחה לאיתור מקור הנזק.

עורך דין נזקי מים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים