נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם זה מוצדק להגיש תביעות רשלנות רפואית בהריון ומתי?

רשלנות רפואית בהריון

הריון הוא דבר מופלא, והתהליך המרגש ביותר שיכולה אישה בפרט, וכל המשפחה בכלל, לעבור. רשלנות רפואית בהריון עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים, לאם ולעובר. הדבר עשוי להשפיע על המשך חיים לטווח הארוך, לרבות השלכות כלכליות ורפואיות. במידה ואכן מתעורר חשד לרשלנות רפואית בהריון, אין מנוס מהתייעצות עם עורך דין רשלנות רפואית ובמקרה הצורך, גם בהגשת תביעה. 

 

חודשים של בדיקות

לצד ההתרגשות הבלתי נגמרת לקראת הלידה הצפויה, זוג ההורים העתידיים עובר בדיקות רבות הכוללות הפניות למומחים שונים, אשר מעבירים הנחיות כאלה ואחרות בהתאם למצב האישה על מנת לצמצם את הסיכויים לסיבוכים, בעיות וליקויים. מדובר בעסק מורכב, שכן ישנן בדיקות שאינן בגדר חובה, ואם אחת מהן מסתבכת או שמתגלה בעיה שלא אובחנה בבדיקה כזו, ייתכן ויש עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית בהריון.

 

מהי רשלנות רפואית בהריון?

רשלנות רפואית בבסיסה, נשענת על הקשר הסיבתי בין כשל או פעולה שנגרמה על ידי הצוות הרפואי שטיפל במטופל, לבין הנזק שנגרם לו כתוצאה מכך. יש להוכיח שהנזק שנגרם לאם או לעובר, נגרם ישירות כתוצאה מרשלנות של הצוות, שיכולה לנבוע מפעולה מיותרת וחסרת אחריות או אי ביצוע הבדיקות הדרושות כדי למנוע בעיות וליקויים.

רשלנות רפואית בהריון יכולה לבוא לידי ביטוי בשליחה לבדיקה שגרמה נזק לאם או לעובר מצד הרופא המפנה, או לאי שליחה לבדיקה שיכלה לאבחן בעיה שאותרה בהמשך. אם אכן נגרם נזק, כל נזק, לאם או לעובר, או לשניהם, ישנה עילה יציבה לתביעה.

 

ההצדקה של הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה

הריון הוא ללא ספק הנושא הרגיש ביותר בענייני משפחה, לפחות כאן במדינה שלנו. נשים לעיתים מתקשות להרות, מתנסות בטיפולים יקרים ושמות את כל יהבן בדרך להגשמת האימהות.

כשל של הצוות הרפואי במהלך ההיריון או הלידה, עלול לגרום נזק לאם שבמקרים מסוימים יהיה בלתי הפיך, וחמור מכך- אי אבחון של מחלות גנטיות או מומים, או ביצוע ליקויים וכשלים בהיריון שגרמו נזק לעובר, עלולים להעביר את המשפחה מדורי גיהינום של הוצאות כלכליות אדירות ופגיעה אנושה באורח חייה של המשפחה.

במקרים חמורים, האם אינה יכולה להיכנס להריון נוסף לאחר אותו מקרה של רשלנות רפואית. כל המקרים הללו ורבים אחרים, מהווים עילה יותר ממבוססת להגשת תביעה.

 

הפיצוי הכלכלי הוא חצי נחמה

אין ספק שהנזק שעלול להיגרם לאם או לעובר, גורם לפיצוי הכלכלי להחוויר. עם זאת, וודאי שיש לנסות ולהוציא את המקסימום מסכום הפיצויים שמגיע עבור עוגמת הנפש והסבל שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית כזאת או אחרת. בין אם מדובר באבחון לקוי במהלך ההיריון, נזק שנגרם לגוף האישה בבדיקה או פגיעה בעובר לטווח הארוך- בוודאי שישנה הצדקה לתביעה בגין רשלנות רפואית בהיריון, ובעזרת עורך דין המתמחה בתחום, לקבל את הפיצויים המגיעים על פי חוק.

רשלנות רפואית בהריון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים