איך להתאמן נכון

אנשים רבים רוצים להתאמן בין אם כדי לשפר את המראה הגופני או את המדדים הרפואייםשלהם הם מבקשים לעשות שינוי באורח החיים, ולהתחיללחיות חיים הכוללים כושר ואימונים על בסיס קבוע. בעיה היא שרבים נתקלים בה היא איך להתאמן נכון,רבים חוששים להתחיל להתאמן לבד. כאשר גם אלו שהתחילו להתאמן נתקלים בקשיים, חלק מתייאשים וחלק מתאמנים בצורה לא יעילה שמונעת מהם להתקדם.

 

 

דברים שצריך לוודא לפני שמתחילים להתאמן

ראשית, כדאי להציב מטרות, קצרות טווח וארוכות טווח, למשל להגיע לריצה של 5 קילומטר לאחר חודש ו-10 קילומטר לאחר שלושה חודשים. מומלץ להתייעץ עם מאמן כושר כדי שימליץ על מטרות ריאליות ושאפתניות כאחד. שנית, כדאי להציב מטרות צנועות, לפחות בהתחלה, מי שמתחיל מהר מדי או חזק מדי עלול להיפצע ולפגוע בעצמו.

בנוסף חשוב שתכירו את סוגי האימונים השונים – אימון כל הגוף, אימון טבטה, אימוני כח, אימוני ריצה, אימוני שחייה ועוד.

אנשים הסובלים מבעיות רפואיות צריכים להתייעץ עם רופא לפני שיתחילו להתאמן ובכך להימנע מסיבוך או החרפה של הבעיות הרפואיות הקיימות.

עצה חשובה נוספת שאנשים לעיתים נוטים לזלזל בה היא חיפוש אחר מנטור, חבר או אדם אחר שמתאמן באופן תדיר על מנת שיוכל לענות על שאלות יום יומיות הנוגעות לאימון, הדבר מומלץ במיוחד עבור אלו שמתחילים להתאמן בחדר הכושר בפעם הראשונה, בעיקר מכיוון שהשימוש בחלק מהמכשירים דורש ידע והבנה.

הכנה מנטלית ואימון נכון

אימון נכון עובר בהכנה מנטלית נכונה. רבים מרגישים שהם הכי חלשים בחדר הכושר או הכי איטיים במסלול הריצה, כדאי לדעת שרוב האנשים מסביב מרוכזים באימון שלהם ולא במה שקורה מסביב. כולם התחילו ממקום מסויים והתקדמו בזכות התמדה.

מתאמנים חדשים רבים מוצאים מגוון סיבות כדי להימנע מהגעה לחדר הכושר, לכן חשוב לקבוע לוח זמנים לכל שבוע ובו שעות מוגדרות לאימון, באופן זה קשה יותר "לברוח" מהאימון.

כדאי לבנות רשימת השמעה מצויינת, כזאת שתתן מוטיבציה להמשיך להתאמן גם כשמתחיל להיות יותר קשה ומעייף.

 

עצות לאימון נכון

מומלץ לא לאכול ארוחות כבדות לפני אימון, עם זאת כדאי להימנע מאימון בבטן ריקה ולאכול ארוחה קטנה, כמו פרי או פרוסת לחם. כדי להימנע מפציעות מומלץ לפתוח כל אימון במתיחות ובכך להפחית את הסיכון לפציעה.

כשמבצעים אימון אירובי כדאי להיצמד לכלל "השיחה", אם הקצב מאפשר לשוחח בחופשיות כנראה שהוא איטי מדי, חלק חשוב באימון אירובי הוא שהאימון לא יהיה קל מדי, מה שימנע התקדמות ואת השגת המטרות שהוצבו.

עניין חשוב הקשור בהתקדמות הוא תיעוד האימון שבוצע, הגעה לאימון עם ידע על האימון הקודם הופכת את סימון המטרות לפשוט וברור יותר. באופן זה ניתן לדעת מה ההתקדמות מאימון לאימון משבוע לשבוע ומחודש לחודש.

השאלה איך להתאמן נכון היא שאלה שרבים שואלים, המטרה המרכזית היא להתאמן באופן כזה שיוביל לשיפור מתשמך ועקבי, גם אם לא מהיר ובעיקר להביא לכך שהאימון יהפוך את המתאמן לבריא וחזק יותר.

עשיתם תקופת אימונים טובה? מגיע לכם להתפנק בחופשה טובה. אנחנו ממליצים על מלון בטאבה

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תכנון הבית
כללי

עיצוב פנים? לא פשוט כמו שחושבים

.רבים סבורים כי הם יכולים לעצב את הבית או את המשרד בקלות, בזכות השראות מהרשתות החברתיות וכן מגזינים.יחד עם זאת, מדובר בפרויקט מורכב.