נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בגב זקוף: כך תשפרו את הביטחון העצמי של הילד

ילדים

ביטחון עצמי – מולד או נרכש? המענה לשאלה זו מעסיק הורים בכל העולם בהתאם למגמה ההולכת וצוברת תאוצה להשתתפות בקורסי ביטחון עצמי לשיפור הדימוי והערך העצמי וכן למקסום יכולות של דיבור מול קהל ופיתוח כישורי חברה שונים. האם זה אפשרי או שהמשחק מכור מראש לטובת אנשי הבמה שנולדו עם מיקרופון תחוב בפה? התשובה היא כן. מדע הפסיכולוגיה מעריך כי ביטחון עצמי ניתן לפתח. קראו על השיטה המוכחת לעיצוב אישיות בוטחת בילדים. דיבייט – כל מה שרציתם לדעת על אומנות הוויכוח הפומבי.

 

ספרו לי מה זה דיבייט

מתי לאחרונה העליתם הגיגים והשקפת עולם על במה והדיינתם עליהם מול קהל? תרבות הדיבייט מעלה על נס את אומנות הדיון. דיבייט למעשה הינו דיון המתקיים מול קהל שמטרתו העיקרית היא יצירת אינטראקציה בין המשתתפים ומתן במה לדיון תרבותי המבטיח הזדמנות הוגנת לכל משתתף להביע את דעתו. דיבייטים הם תחרויות וויכוח בהם הקבוצה המנצח היא זו שהביעה את דעתה באופן המשכנע ביותר.

 

דיבייט טוב – הנושאים לדיון כחלק משני

נושאי הדיון אינם ליבת העניין אלא משמשים ככלי להתבטאות עבור משתתפי הדיון. שופטי הדיבייט הם האמונים על חלוקת נושאי הדיון בין הקבוצות וכן על הגדרת עמדת הקבוצה כלפי הנושא הנתון לוויכוח. בדיבייט לעיתים נדרשים המתחרים לנסח טיעונים ולהביא ראיות הוכחה לפי העמדה שנקבעה מראש ולא לפי עמדתם האישית מה שמגדיל את רמת האתגר של פעילות קבוצתית זו.

 

דיבייטים – טרנד חדש, רעיון ותיק

הדיבייטים נכנסו לאחרונה לסדר היום של פעילויות הפנאי וקורסי ההעצמה אולם תחילת דרכם אי אז ביוון העתיקה, בזמנה נהגו לערוך דיונים מפרים בנושאים שעמדו על הפרק (תארו לעצמכם דיון יווני עתיק השוקל טקטיקות לחימה על פילים בחרבות וכידונים…).

הדיבייט חזר שוב לכותרות במאה ה-18 כחלק ממסורת הדיבייטים באנגליה.

 

יתרונות הסדנאות לדיבייטים לילדים

ייצוג משכנע של דעה אישית הינו מפתח לפיתוח והגברת ביטחון עצמי של ילדים. דיון תרבותי הוא כלי חברתי חשוב בהתנהלות מול בני משפחה, חברים וצוותות בדרגים שונים בסולם ההיררכיה. בסדנאות דיבייט לילדים נחשפים המשתתפים לעולם הדיון ורוכשים כלי ויכוח לניסוח טענות איכותיות, שמירה על תרבותיות במהלך ויכוח עקרוני, התאמת המימיקה לתוכן הדברים להעצמת אפקט השכנוע ועוד.

קורס דיבייט לילדים מסייע בהעצמה ונוסך תחושת הצלחה בילד. לילדים ניתנת הזמנות שווה להבעה עצמית במסגרת קטנה מה שמפחית את הלחץ החברתי ומוציא לאור יכולות וורבליות, שימוש בשפת גוף וכישורי מנהיגות בקרב ילדים.

 

ילדים מדיינים – כך תשתמשו בדיבייט להעצמת הילד שלכם

דיון בין ילדים בקבוצה מוכרת תוך תמיכה של מנהלי הקבוצה ושפיטה הוגנת מסייעים לילד לשפר ביטחון עצמי ולהוכיח בקהל יכולות התנסחות וביטוי. חשוב לתת לילד הרגשה חיובית גם במקרה בו הקבוצה לא זכתה בתחרות וללמדו איך להפסיד בכבוד וכן שהערך שלו אינו מותנה בניצחון בדיבייט – כל התנסות חווייתית היא חוויית הצלחה.

משחק ספורטיבי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות