נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דרכים יצירתיות לתעד את החיים שלכם והמורשת שלכם

אפליקציות

צילום תמונות

בדור הסמארטפונים של היום, תצלום התמונה הוא כלי יעיל וקל. בימינו, התמונות נשמרות גם בפלפון וגם על ענן, כך שאין מה לדאוג להיעלמותן. התמונות הפשוטות והיומיומיות הן שער להיזכרות של תקופות בחיים ואפילו תחושות ששכחנו. בנוסף, מרב שמכשיר הסלולרי נהפך לכלי בלתי נפרד מחיינו, הוא נגיש מאוד ואפילו לא צריך לחשוב על לקחת אותו איתנו לכל מיני מקומות, זה קורה כבר באוטומט.

 

רשתות חברתיות

העלאה של תמונות או סרטונים לרשתות החברתיות וגם תיוג בתמונות שהם אנו מופיעים שלא נמצאות בטלפון שלנו, הן דרך נפלאה לתיעוד חיינו. הפייסבוק והאינסטגרם מתעדים את הרגעים היפים יותר שאנו בוחרים להעלות או להיות מתויגים בהם. האפשרות לשתף בזמן אמת את הרגע, את המיקום ואת האנשים שאיתנו היא אפשרות נהדרת לתיעוד ולזכרון להמשך הימים.

 

אלבומי תמונות מקושטים

דרך מיושנת וקלאסית לתיעוד חיים. זהו כלי תיעוד לאנשים היצירתיים מביננו, אשר עוד נהנים מהיופי של תמונות מפותחות, מוחשיות ולשם שינוי, לא דיגיטליות. זהו כלי מדהים, שיכול להוות מזכרת נעימה לכל החיים. בנוסף, ניתן להוסיף קישוטים שונים לאלבום: צדפות, בדים שונים, מדבקות יפות ואפילו אפשר לצבוע כל דף בצבע שונה ולהכין אלבום מושקע ויפה מתקופה שלכם בחיים.

 

תיעוד באמצעות סרטונים

סרטונים הם כלי מדהים לתיעוד חיים, מורשת ומשפחה. לעיתים, רק התמונה אינה יכולה להעביר את האווירה או את ההתנהגות של בני המשפחה באותו רגע. לכן, סרטון יכול להיות פתרון לעניין. אפשר לראות התנהגויות ושינויים בין האנשים שהייתם פעם לבין האנשים שאתם היום. בנוסף, אפשר לתעד גדילה של ילד, ארוחה משפחתית, תינוק שנולד, טיול של המשפחה ועוד. סרטונים יכולים להיות כלי מרתק, מעניין וסוחף את כל בני המשפחה והחברים אל תקופת חיים מהעבר.

 

יומן מסע כתוב

הכתיבה היא כלי עתיק יומין לתיעוד אירועים שונים בחיי אדם. המילים הכתובות יכולות להיות עזר מדהים להעלאת זכרונות ורגעים שנשכחו ונעלמו תחת עומס החיים. הכתיבה יכולה לשמש ככלי מדהים גם לפורקן וגם לתיעוד מצבים או רגעים מורכבים, שמחים וכל מה שתבחרו. כל עניין ודבר יכול להיות כתוב על הדף הלבן או מוקלד במחשב. תיאור מילולי של אווירה, אנשים, ארוחות ומקומות יכולים להוות זיכרון מדהים ולא מובן מאליו בחיינו.


הקלטות

הקלטות הן כלי לא רגיל אך מאוד נגיש ומיידי לפורקן חוויה ותיעודה. ברגע שקורה משהו ניתן להקליט את המצב או המקרה בטלפון או בקבוצת ווטסאפ שכל אחד בימינו, כבר יכול לפתוח עם עצמו. ההקלטה נשמרת ומסונכרת בווטסאפ או בפלפון וניתן להיזכר ברגע בכל זמן נתון. זוהי דרך חדשה ויצירתית להקליט רגעים בחיינו באופן אותנטי וישיר.

 

לסיכום

כתיבת סיפורי חיים הינה מומלצת, אין תחליף לזכרונות שתועדו באותו רגע שקרו.

 

מצלמה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות