נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם חקירות מצ"ח נחשבות גם באזרחות?

חקירת מצח

כיצד מתנהלות חקירות מצ"ח? האם יש להן השפעה על עתידנו גם באזרחות? איך עלינו להיערך לחקירת מצ"ח, והאם זה קשור לעבירה שביצענו? חקירות צבאיות בעת השירות יכולות להיות מסובכות, לא ברורות ומלאות תהיות עבור החייל הנחקר ומשפחתו. במאמר זה נפרט לכם על המידע בנושא חקירות מצ"ח, וכיצד עליכם להתנהל

 

האם חקירה במצ"ח הינה חקירה פלילית?

חקירת מצ"ח אמנם לא מוגדרות כחקירה פלילית אזרחית, אך השפעותיה זהות בדיוק לחקירה במשטרה. כלומר, חקירות מצ"ח הינן פליליות צבאיות עבור החיילים. חיילים נוטים לחשוב כי חקירה במצ"ח נשארת בצבא בלבד, אך זוהי טעות. בהתאם לחוק הפלילי במדינת ישראל וחוק השיפוט הצבאי, הגוף האחראי על עבירות פליליות וחקירתן הוא המשטרה הצבאית החוקרת – מצ"ח.

השלכותיהן של החקירות הצבאיות זהות לחקירה אזרחית במשטרה. אם חייל נתפס מבצע עבירה על ידי המשטרה האזרחית, הדין והמשך הטיפול יעבור לחקירה צבאית. על אף שמצ"ח נחשבת לדין פלילי צבאי, קיימים לה אלמנטים משלה שיש להכיר. מה הם?

 

כיצד מתנהלת חקירת מצ"ח?

למעשה ההליך המשפטי הצבאי מתבצע בהתאם לחוק השיפוט הצבאי, וכל הבירורים, הדינים וחקירת האשמה מתבצעת מול בתי הדין הצבאיים. חוקרי מצ"ח הינם חיילים שעברו קורסים והכשרות מיוחדות צבאיות, גם במשטרת ישראל, כדי להצליח לדובב חיילים נחקרים ולגרום להם להודאה במעשה.

חקירה במצ"ח נפתחת לרוב על ידי המפקדים או חברי היחידה של החייל לאחר שהתלוננו על מעשה כלשהו של החייל הנחקר. כמו גופי חקירה אחרים, גם למצ"ח קיימת רשת מודיעין בתוך הבסיסים שמאתרת עבירות פליליות שחיילים מבצעים בבסיסים וביציאות שלהם לבית. יכול להיות שחייל ייחקר בחקירת מצ"ח בעקבות מידע מודיעיני שנאסף על ביצוע עבירה ובמהלך החקירה ינסו לפענח האם הדבר קרה או שלא.

שימו לב כי בהתאם לחוק, אם חייל נמצא בחקירת מצ"ח הוא אינו מורשה ליצור קשר עם הוריו או קרוביו מחשש לשיבוש החקירה. האדם היחיד שיוכל לשוחח עם החייל הוא עו"ד צבאי, ולכן ההמלצה הטובה ביותר היא ליצור מיידית קשר עם עו"ד צבאי שיוכל לעזור לכם לטפל בבעיה ובתהליך המשפטי.

 

האם חקירות מצ"ח נחשבות גם באזרחות?

חקירת מצ"ח הינה חקירה פלילית לכל דבר כפי שציינו לפני כן. מדובר בעניין משמעותי שיכול להשפיע לא רק על המשך שירותכם הצבאי אלא גם על חייכם באזרחות. עצם ההגעה לחקירה במצ"ח גוררת תיק פלילי צבאי, גם אם אינכם מורשעים בדבר. התיק יוכל להיסגר רק לאחר ייעוץ וקבלת חוות דעת משפטית שניתנת על ידי הפרקליטות הצבאית, זאת בהתאם לראיות ועדויות. תיק שלא נסגר יכול להיגרר גם לאזרחות.

חקירת מצח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אזרחויות ודרכונים
מס אמריקה
מי זכאי לאזרחות אמריקאית?

נכון לימים של כתיבת מילים אלו, ארצות הברית היא המדינה החזקה, הנחשבת, והמקדמת בעולם. בהתאם, אזרחות אמריקאית היא האזרחות המבוקשת