נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מי זכאי לאזרחות אמריקאית?

מס אמריקה

נכון לימים של כתיבת מילים אלו, ארצות הברית היא המדינה החזקה, הנחשבת, והמקדמת בעולם. בהתאם, אזרחות אמריקאית היא האזרחות המבוקשת ביותר. במציאות בה ישנן מדינות רבות אשר מתחוללות בהן מלחמות ועוני כבד שורר בהן, אנשים רבים רוצים להגר לארה"ב. על אף היותה של ארצות הברית מדינת הגירה, קבלת אזרחות אמריקאית היא משימה מורכבת וקשה, ישנם תנאים מסוימים באמצעותן ניתן לזכות באזרחות הנחשקת. 

 

קצת על ארה"ב וחוקיה

ארצות הברת היא מדינה מאוד מיוחדת בהיבטים רבים. אחד ההיבטים המרכזיים הוא העניין הפדראלי על משמעותיו הרבים וחוקיו השונים. ארצות הברית למעשה מורכבת מ50 מדינות שונות אשר נהנות מחופש מסוים וביכולתן לחוקק חוקים שונים.

יחד עם זאת, בחוקה של ארה"ב נקבע כי ישנם כמה נושאים בהם הסמכות היא פדראלית והמדינות אינן רשאיות לעסוק, בניהם חוקי הגירה. בניגוד לחוקי הגירה, חוקים בנושאים פליליים, הפלות, מס אמריקה, ועוד נושאים רבים – נקבעים על ידי המדינות עצמן ולא בצורה פדראלית.

 

מה הם התנאים לקבלת אזרחות אמריקאית?

כאמור, רבים רוצים לקבל אזרחות אמריקאים ובהתאם התנאים לקבלתה הולכים ומתהדקים ככל שהשנים חולפות. היום, אלו הדרכים באמצעותן ניתן להחזיק באזרחות אמריקאית:

  • אזרחות דרך אזרחותם של ההורים – ובכן, ארה"ב מעניקה אזרחות למי שנולד להורים אשר מחזיקים באזרחות אמריקאית. ישנם מספר סייגים בנושא, למשל מי שנולד להורים בעלי אזרחות אמריקאית שאינם חיים בארצות הברית ובמצטבר חיו פחות מ-5 שנים בארה"ב – לא יהיה זכאי לאזרחות אמריקאית. יחד עם זאת ישנם גם הקלות, למשל מי שנולדו להורים אמריקאים שלא עומדים בתנאים אבל הסב או הסבתא כן עומדים בתנאים, יוכלו לקבל אזרחות בתנאים מסוימים.
  • אזרחות דרך לידה בגבולות ארצות הברית – ככלל, כל אדם שנולד בגבולותיה של ארצות הברית – זכאי באופן טבעי לאזרחות אמריקאית. תעודת לידה אשר מעידה כי אדם נולד בארצות הברית מספיקה כדי להנפיק את כל התעודות ולקבל את כל הזכויות של אזרח אמריקאי. גם במקרה זה יש סייגים, לדוגמה ילדיהם של דיפלומטים אש נולדו בגבולותיה של ארה"ב לא יהיו זכאים לאזרחות אמריקאית.
  • התאזרחות – ישנה דרך לקבלת אזרחות אמריקאית גם למי שאלו שלא נולדו גבולות המדינה ואינם ילדים להורים בעלי אזרחות אמריקאית. תושבי קבע מגיל 18 ומעלה, המחזיקים בגרין קארד ומתגוררים חמש שנים בארצות הברית יכולים להגיש בקשה רשמית להתאזרחות. כמו כן, תושבים מעל גיל 18, המחזיקים בגרין קארד, מתגוררים שלוש שנים ברצף בארצות הברית ונשואים לאזרח או אזרחית אמריקאית במשך שלוש שנים, יכולים להגיש בקשה רשמית לאזרחות אמריקאית.

 

גרין קארד נחשב לאזרחות אמריקאית?

התשובה הקצרה היא בהחלט לא. החזקה בגרין קארד שונה בתכלית מהחזקה באזרחות אמריקאית ויש לה משמעותיות שונות לחלוטין. חשוב לשים לב להבדלים הללו במידה ואתם מעוניינים בקבלת גרין קארד או אזרחות.

אזרחות אמריקאית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אזרחויות ודרכונים