נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם יש החזר מס על קניית תכשיטים?

קניית תכשיטים

כן זה לא חלום, ניתן לקבל החזר מס עבור קניית תכשיטים! כאשר אתם רוכשים מוצרים במדינה זרה, אתם זכאים להחזר מס עבורם. אם המידע הזה חדש לכם – הכתבה הבאה היא עבורכם. חופשות בחוץ לארץ הפכו לפופולריות יותר ויותר בשנים האחרונות, מבלי להחשיב את תקופת הקורונה ששינתה את כללי המשחק בשנתיים האחרונות. הסיבות לטיסה לחו"ל הינן רבות ומגוונות החל מביקור משפחתי, חופשת בטן גב, טיול עסקי ועוד.

לרוב, לא משנה מהי המטרה המרכזית של הטיסה, קניות וצרכנות יהיה חלק אינטגרלי ממנה. לאחרונה, נכנסו לאופנה "טיסות שופינג", כלומר אנשים שטסים במיוחד בשביל לעשות קניות בחו"ל. למשל, צריכה של בגדי מותגים יקרים, מוצרי קוסמטיקה נחשבים או להזמנת עגילי יהלומים ועוד. עם זאת, רבים לא יודעים שרכישת מוצרים במדינה יכולה לזכות בהחזר מע"מ.

 

מהו מע"מ?

מע"מ הינו רשי תיבות של מס ערך מוסף. כלומר, מס מדיני שמוסף לשירותים אשר מסופקים במדינה מסוימת. לרוב, ערך המס נע בטווח של 10 עד 20 אחוזים מערך המוצר ואפילו יותר במדינות אירופה. בהיותכם תיירים במדינה זרה ואינם מחויבים לתשלום מס כשאר אזרחיה, מגיע לכם לקבל החזר על מס הערך המוסף שאתם משלמים ברכישת המוצר.

 

איך נקבל את המע"מ בחזרה?

בכדי לקבל את ההחזר המדובר, יש לדאוג לבקש מהחנות את טופס ה"טקס פרי". טופס זה נמצא כמעט בכל חנות בדלפק הקופה, נהוג לבקש אותו בעת התשלום ולהצמיד אותו לקבלה של המוצר. ברוב המקרים, יש ערך קנייה מקסימלי שהחל ממנו ניתן למלא את הטופס

. לכן, יש לדאוג לשמור במקום בטוח את כל הקבלות והטפסים בכדי לקבל החזר על כל הקניות. בעת יציאתכם מהמדינה בשדה התעופה, עליכם להגיע לדלפק המיועד לכך ולהגיש לו את כל הטפסים הדרושים. ברוב המקרים, תקבלו החזר של כחצי מהמע"מ של הקנייה. לפיכך, מדובר בהליך פשוט למדי שדורש מעט אחריות אך בסופו ניתן לחסוך כמה מאות שקלים.

 

מתי לא ניתן לקבל החזר מס?

ניתן לקבל החזר מס על רוב הקניות אך יש לשים לב שזו לא עובדה גורפת. תחילה, כפי שנאמר לעיל יש לשים לב שהחנות מאפשרת החזר מס. בדרך כלל יהיה כתוב בשלט בכניסה לחנות ואם לא ניתן לשאול את המוכר. בנוסף לכך, במידה וערך הרכישה שלכם בחנות נמוך מידי ייתכן ולא תוכלו לקבל עליו החזר מס. מעבר לכך, בעוד שרוב המדינות באירופה מאפשרות החזר מס, המצב באסיה הוא הפוך – רוב המדינות לא מאפשרות החזר מס.

לסיכום, למרות מהפכת הרשת אשר הפכה את שוק הקניות לנגיש במיוחד, צרכנים רבים עדיין בוחרים לרכוש מוצרי אופנה בחו"ל בגלל חווית הקנייה שמתעצמת פי כמה וכמה. החדשות הטובות הן שעכשיו אתם יודעים איך להפוך את זה למשתלם עוד יותר.

קניית תכשיטים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תכשיטים
יהלומים
כיצד ניתן לשמור על תכשיט?

בין אם אתם מתכוונים לרכוש עגילי יהלומים ובין אם יהיה מדובר על שרשרת או כל תכשיט אחר, יהיה מומלץ מבחינתכם לוודא כי אתם מקבלים את ההחלטות הנכונות וזאת כאשר אתם