נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתבלבלים בין היעדים? הנה 3 לוקיישנים מדהימים לטיול באירופה

מיקומים מדהימים לטיול באירופה

מפנטזים על חופשה? אירופה היא אחד היעדים השווים ביותר וכראייה, היא אהובה במיוחד בקרב משפחות, צעירים ותרמילאים מישראל. היא משלבת בין נופים עוצרי נשימה, אוכל משובח, אטרקציות לגדולים וקטנים והיסטוריה מרתקת. אם כך, השאלה היא – איפה באירופה? הרשנו לעצמנו לבחור עבורכם כמה אפשרויות מסקרנות.

 

למה דווקא אירופה?

אם אתם מרגישים שהאווירה בארץ היא קצת "טו מאצ'" בשבילכם ועומדים לרשותכם ימי חופשה ספורים, אירופה תסגור לכם את הפינה ותפתיע אתכם לטובה. יש בה שילוב מופלא של היסטוריה ותרבות עם חיי לילה תוססים ופעילויות מסקרנות ואם אתם לא בקטע של חוויה אורבנית תוכלו לבחור בכפרים מסורתיים או טיול כוכב בו תוכלו לטעום הכל מהכל.

בנוסף, אירופה נמצאת במרחק טיסה שאיננו רב מישראל, כך שיש אפשרות לטוס אליה לואו-קוסט בזול, יש בה מבחר מטורף של מלונות ומקומות לינה במחירים אטרקטיביים ובין אתם אתם מכוונים לחופשת בטן-גב קיצית או חופשת סקי בשיא החורף – תמצאו בה לא מעט לוקיישנים היסטריים שיסללו את דרככם לחופשה בלתי נשכחת.

מיקומים מדהימים לטיול באירופה

בריסל

בריסל היא אחת הערים הכי תוססות וצבעוניות באירופה, יש בה נופים מרהיבים, אירועי תרבות, שווקים ואוכל טעים. ככזו, היא נמנית בין מוקדי התיירות הפופולריים בקרב תיירים מישראל ומדי שבוע יוצאות אליה טיסות רבות, לרבות טיסות לואו-קוסט שיעלו פחות מ-100 דולר.

מה עושים? עיר הבירה של בלגיה והמקום בו יושב הפרלמנט האירופי היא יעד נהדר ללמי שרוצה ליהנות מחופשה תרבותית, מלאת היסטוריה, אתרים עתיקים, גלריות ומוזיאונים. בנוסף, יש בה סצנת חיי לילה תוססת והמון מסעדות משובחות, כך שהיא מתאימה גם לזוגות וצעירים ויש בה לא מעט אתרים שמתאימים לקטנטנים כמו מוזיאון הקומיקס, פארק ווליבי ופארק מיני אירופה.

מה אוכלים? שוקולד (והרבה) אבל לא רק – המטבח הבלגי מזכיר את המטבח הצרפתי המעולה, אך הוא פחות פלצני ויותר מתוחכם. התוצאה – המון מסעדות שף מדהימות לצד דוכני רחוב נהדרים וכן גם רשתות מזון מהיר ושווקים צבעוניים.

איפה ישנים? אם אתם רוצים להיות קרובים לאטרקציות המרכזיות, מרכז העיר הוא האזור המומלץ ביותר. לחופשה יוקרתית סובבת שופינג ומותגי עילית, כדאי ללון באזור שדרות לואיז (Avenue Louise) ואילו לחופשה בתקציב נוח לכיס ובקרבת תחבורה ציבורית, אזור Gare du Midi יהווה בחירה מעולה.

 

בלפסט

אירלנד היא אחת המדינות היפות ביותר בעולם. היא מפורסמת בזכות נופים עוצרי נשימה, סיפורי עם קסומים, טירות מרהיבות ובירה מעולה. במקום בו כל נקודה נראית כמו גלויה מצוירת, קשה לטעות, אבל אם אנחנו חייבים לבחור – צפון אירלנד הוא ללא ספק האזור המיוחד ביותר במדינה וליתר דיוק, עיר הבירה של האזור – הלא היא בלפסט.

מה עושים? קודם כל נהנים מהאווירה – המקומיים ידועים כידידותיים במיוחד ואם תזמינו אותם למשקה, תוכלו לשמוע סיפורי עם מרתקים. בנוסף, בלפסט היא יעד נהדר לחובבי היסטוריה ותרבות, יש בה חוויית שופינג מוצלחת, מוזיאונים מעניינים (מוזיאון טיטאניק זה מאסט) ומסלולי סיור נהדרים כמו באזור הרחובות פולס (Folls) ושאנקיל (Shankill), ביניהם עוברת חומת השלום וסיורים בעקבות סצנות מפורסמות ממשחקי הכס.

מה אוכלים? פאי רועים עם בירה צוננת או וויסקי איכותי, לצד מנות מסורתיות מהמטבח האירי כמו נזידים מהבילים עם המון חמאה, גבינות כחולות וקינוחים מושחתים. בנוסף לאוכל טוב, בבלפסט כמו באירלנד, יש תרבות שתייה עניפה, כך שמומלץ לכבד את המקומיים ולבקר מדי צהריים בפאב מקומי – הזדמנות ליהנות מאייריש קרים מתקתק וארוחה במחיר מסביר פנים. לגבי ארוחת ערב, כדאי לתזמן אותה לשעה מוקדמת יחסית כי רב המסעדות נסגרות הרבה לפני מה שנהוג בישראל.

איפה ישנים? אם אתם רוצים ללון במרכז העניינים, כדאי להתמקד באחד הרובעים המרכזיים כמו רובע טיטאניק הצבעוני. לחיי לילה וקרבה לאטרקציות מפורסמות, אזור הקתדרלה יפתיע אתכם לטובה ואם אתם רוצים לשמור על עודף בכיס, חפשו מלון או דירת אירוח באזור רובע קווינס שהוא גם מרכזי וגם ידידותי מבחינת עלויות.

מיקומים מדהימים לטיול באירופה

סביליה

סביליה שבדרום מערב ספרד מפורסמת כמקום קבורתו של כריסטופר קולומבוס והמקום בו נולד הקיסר טריאנוס. אך נוסף להיסטוריה מרתקת, היא מהווה יעד נופש פופולרי בזכות אטרקציות למשפחהה כולה, אווירה אותנטית, מטבח מעולה וסצנת בילויים לא רעה.

מה עושים? בסביליה יש הכל מהכל ולא משנה אם אתם אוהבים את החופשה שלכם בעקבות היסטוריה ומורשת, רוצים ליהנות מחוויה קולינרית מדהימה או להתמקד באטרקציות צעירות ותוססות יותר, תמצאו את מבוקשכם. עם זאת, יש כמה אתרים שלא כדאי לפספס, כמו למשל מצודת סביליה, ארמון האלקזר, מגדל הזהב ומוזיאון ריקודי הפלמנקו.

מה אוכלים? הסצנה הקולינרית בסביליה נחשבת איכותית במיוחד ויש המוצאים אותה טובה יותר מאשר זו של ברצלונה או מדריד. אנחנו זוקפים זאת לאווירה האותנטית שאופפת את העיר כך שאם אתם רוצים לטעום אוכל ספרדי אמיתי – זה לגמרי המקום. בנוסף למנות מסורתיות תמצאו בסביליהה מסעדות ממטבחים בינלאומיים ורשתות מוכרות, אבל אם אנחנו חייבים לבחור, היינו הולכים על מסעדת טאפסים באחד האזורים המרוחקים ממרכז העיר.

איפה ישנים? באופן טבעי, מרכז העיר הוא האזור החם ביותר בסביליה והוא מתאים למי שרוצה להיות קרוב לכל מה שמעניין מבלי להסתמך על תחבורה ציבורית. חובבי קולינריה לעומת זאת (וכל מי שרוצה ללון בקרבת מסעדות מעולות, בתי קפה וברים) ימצאו דווקא את אזור El Arenal אטרקטיבי ואילו מי שרוצים ליהנות מלינה במחיר זול יחסית – לכו על אזור Macarena.

 

דברים שכדאי לקחת בחשבון

  • תכנון מוקדם: לא משנה אם בחרתם באחד הלוקיישנים המדהימים שהצענו לכם או החלטתם ללכת על יעד אחר – אם תזמינו מראש (3-6 חודשים טרם החופשה) את כרטיסי הטיסה, המלונות וכרטיסי האטרקציות, תוכלו לחסוך המון כסף וזמן יקר. באשר לאחרון, הזמנת כרטיס אטרקציות משולב יקנה לכם הנחה נוספת ולעתים פטור מהמתנה בתור והטבות נוספות
  • טיימינג: חשוב לתזמן את הנסיעה בהתאם לאירועים שנתיים שמעניין אתכם לקחת בהם חלק כמו למשל שווקי חג מולד או לחילופין – פסטיבל אורות קיצי או הופעה של אמן בינלאומי. שימו לב כי חלק מאירועים אלה לגמרי חינם ולאחרים כדאי להזמין כרטיס, רצוי כמה שיותר זמן מראש.
  • הרכב הנוסעים: גם אם ממש בא לכם ליהנות מאווירת חג מולד קסומה – זכרו כי אירופה בחורף עשויה להיות חוויה קשוחה לילדים ולכן כדאי לבדוק מהו מזג האוויר הצפוי, בהתאם ליעד הנסיעה שלכם, ולקחת בחשבון את הרכב הנוסעים, לפני שמשריינים טיסה ומלון
  • לבוש: חשוב לקחת בחשבון כי יש לא מעט יעדים באירופה בהם החורף קפוא והקיץ בלתי נסבל ואם אין לכם כוונה לצאת לשופינג מאסיבי, חובה לארוז בהתאם.
  • ביטוח נסיעות: אחרון חביב, אל תשכחו לעשות ביטוח שכולל אפשרות לביטול/קיצור הנסיעה וכיסוי רפואי מתאים, לרבות כיסוי קורונה, לא עלינו.

לסיכומו של דבר, יש באירופה המון לראות ולעשות ולא משנה מתי תבחרו לבקר בה ואיפה – צפויה לכם חופשה חלומית ואם תשכילו לתכנן אותה מראש, זולה הרבה יותר ממה שחשבתם. אז מה אתם אומרים, שנארוז מזוודה?

מיקומים מדהימים לטיול באירופה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות