נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית בניתוח וההשלכות שלה

חדר ניתוחים

רשלנות רפואית בניתוח הינה פעולה שגויה, או סדרת פעולות שגויה שבהן נקט רופא מנתח, או צוות רופאים מנתחים, במהלך הניתוח, לפניו או לאחריו. זאת, בעיקר אם כתוצאה מהפעולה השגויה כאמור, אירעה פגיעה משמעותית בבריאותו של המטופל. ההגדרה דלעיל היא בהחלט הגדרה חלקית, באשר תחת המונח רשלנות רפואית עלולים ליפול גם סוגים נוספים של טיפולים, שהנזקים שהם גרמו למטופל עשויים להיות גם נפשיים ולא רק רפואיים גרידא. בשורות הבאות נבהיר בצורה מדויקת וברורה יותר את משמעות המושג רשלנות רפואית בניתוח. בנוסף, נעסוק בדרך הנכונה ביותר להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוח וההגדרות שלה

רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בניתוח בפרט, הינה פעולה שגויה או מספר פעולות, שבעקבותיהן נגרמו נשקים משמעותיים למטופל. המונח רשלנות רפואית נשמר בעיקר לפעולות שבהן הקט רופא מנתח לפני הניתוח, במהלכו או לאחריו, שניתן להוכיח שהן גרמו נזק ישיר או עקיף למטופל. ואולם על מנת להוכיח שאכן מדובר ברשלנות רפואית, יש להוכיח מעבר לכל ספק שכל רופא אחר המכיר את תחום הפעילות המדובר לא היה נוקט בה, או היה נוקט בפעולות נוספות על מנת למנוע או להקטין את הנזק שהפעולה הספציפית הזאת עלולה לגרום. רק אם הוכח מעל לכל ספק שהפעולה שנקטו הרופאים המנתחים בנסיבות המתוארות בתביעה היא שגויה בעליל, יוכלו השופטים היושבים בדין להחליט להגדיר את הפעולה הזאת כרשלנות רפואית.

רוצים לדעת עוד על רשלנות רפואית בניתוח? למידע נוסף.

השלבים השונים בדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית

בשלב הראשון ועוד לפני התחלת התהליכים והגשת התביעה, יש לברר מעבר לכל ספר שהמטופל סובל מנזקים שנגרמו לו בעקבות ניתוח רשלני, או פעולה ספציפית שביצע הרופא המנתח או צוות הרופאים, שניתן  להוכיח את הקשר בין הפעולה שבוצעה לבין התוצאה הבעייתית. בשלב הזה צריך המטופל לעבור לעיתים אבחון רפואי, במטרה להעריך אל נכון את מצבו הבריאותי. בשלב הבא, מתבצע תהליך איסוף הנתונים הרפואיים כפי שהם רשומים במוסד הרפואי שבו התבצע הניתוח או הטיפול הרפואי. חשוב לשים את היד על כל מסמך אפשרי, במטרה להבהיר מעל לכל ספק את חורת הבעיה. זה המקום לציין שהמוסד הרפואי חייב למסור למטופל את התיק הרפואי שלו בשלמותו. איך להסתיר מסמכים ואין לשנות מסמכים שנכתבו בזמן אמת.

לאחר איסוף הנתונים, יעבור עליהם עורך הדין. במקרה הצורך, הוא יפנה אותם לרופא מומחה לקבלת חוות דעת מוסמכת. אם חוות הדעת אכן תומכת בטענה לרשלנות רפואית, ימשיך עורך הדין את התהליך בבדרך להגשת התביעה. לאחר הגשת התביעה יגיש הרופא או המוסד הרפואי כתב הגנה, שיהיה צורך ללמוד אותו ולהתייחס אליו.

תביעת רשלנות רפואית היה מסוג התביעות שעלולות להימשך לא מעט זמן. לפיכך, חשוב מאד להתאזר בסבלנות ואורך רוח לרוב. בדרך כלל, התוצאות הסופיות של תביעה מהסוג הזה הן טובות, עד כמה שניתן לומר כך על תמורה כספית לבעיה רפואית. אם יש לך עניין בהקשת תביעת רשלנות רפואית, כדאי ליצור קשר כעת. המומחים מטעמנו יחזרו אלים לבירור העובדות והמשך התהליך.

להלן מאמר נוסף בנושא – האם ניתן ליישר ללא גשר? למאמר לחצו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
פורום רופאים
איך לתבוע גופים רפואיים?

בנוף שירותי הבריאות המורכב של היום, אנשים מוצאים את עצמם מדי פעם במצבים שבהם הם עשויים להצטרך לשקול צעדים משפטיים