נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך יודעים שהשמיעה יורדת?

ילדה עם בעיית שמיעה

ירידה באיכות השמיעה היא בעיה שתוקפת כמעט כל אדם בגיל מסוים, ובכל זאת מעטים מאוד מטפלים בה או מודעים אליה. זה קורה כיוון שהירידה בשמיעה היא תהליך שקורה לאורך שנים ארוכות, וכאשר היא כבר משמעותית אנחנו בעיקר מרגישים את האפקט של זה על החיים שלנו ולא את הירידה עצמה בשמיעה. על התסמינים של ירידה בשמיעה תוכלו לקרוא במאמר הבא.

 

בידוד חברתי

כאשר חווים לאורך זמן ירידה בשמיעה, הדבר הגדול ביותר שנפגע הוא היכולת לתקשר עם אנשים אחרים. את רוב התקשורת שלנו אנחנו עושים בעזרת דיבור, וכאשר אנחנו חווים ירידה בשמיעה אנחנו מאבדים משפטים, צריכים שיחזרו על כל דבר כמה פעמים ולכן מרגישים כנטל על הזולת בשיחה. חוסר ההבנה וחוסר הנוחות בתקשורת גורם להתבודדות חברתית, איבוד מסגרות חברתיות וחברים והימנעות אפילו ממפגש עם המשפחה.

אם אתם חווים את ההימנעות הזאת יתכן שיש לכם ירידה בשמיעה. בידוד חברתי יכול להוביל לדיכאון, וירידה בשמיעה מובילה לירידה משמעותית באיכות החיים. לצורך התמודדות עם ירידה בשמיעה ישנם ארגונים כמו ארגון בקול – ארגון כבדי שמיעה בישראל, שמציעים פתרונות טכנולוגיים והתנהגותיים לירידה בשמיעה.

 

כעס כאשר מעירים לכם על השמיעה שלכם

אם אתם כועסים בכל פעם שמישהו מעיר לכם על השמיעה שלכם, יתכן שאתם מדחיקים את התחושה של הירידה בשמיעה ולא רוצים להתמודד עם ההשלכות שלה, כמו המחשבה שאתם מזדקנים או שיש לכם בעיה. חבל להישאר עם הכעס והתבודדות הזאת, וכדאי למצוא פתרונות שמתאימים לכם.

גבר מכסה אוזניים עם בעיית שמיעה

הימנעות מהאזנה למוזיקה, הצגות תיאטרון או סרטים

בניגוד לטלוויזיה אותה אתם יכולים להגביר כאוות נפשכם, אירועים בחוץ אתם לא יכולים להגביר. כך יתכן, שבעבר נהניתם מיציאה לסרט או קונצרט, ולאחרונה אתם נמנעים מכך כי אתם לא רוצים לסבול את התסכול שבחוסר ההבנה במהלך האירוע.

 

אתם מסתובבים כדי לשמוע טוב יותר רעש

כאשר אנחנו חווים ירידה בשמיעה, לכיוון הקול יש חשיבות גבוהה. אנשים עם פגיעה בשמיעה צריכים לפנות עם הפנים לכיוון הקול – כך האוזניים שלנו מסודרות, וכך הן קולטות רעשים יותר טוב. הבעיה במצב הזה היא שאתם מתחילים להרגיש חוסר נוחות במרחב, אתם מרגישים שכל רעש מאחור הוא לא ברור ואתם חייבים לברר את מהותו. במצב כזה הביטחון במרחב יורד ואתם נמנעים מלצאת החוצה.

 

קולות הסביבה נשמעים כרעשים

ירידה בשמיעה היא לא רק ווליום יותר נמוך של הקולות מסביב, אלא גם חוסר היכולת להבחין בין קולות שונים, להפריד בין רעש לדיבור. הכל נהיה בליל ואתם נהיים יותר עצבניים ומרגישים שהכל מרעיש.

 

סיכום

ירידה בשמיעה גורמת לירידה משמעותית באיכות החיים – אתם חווים בדידות, חוסר נוחות במרחב, נמנעים מדברים שאהבתם בעבר ועוד. בגלל שהירידה מתרחשת לאורך שנים לעיתים מטפלים בה בגיל מאוחר ויותר קשה להתרגל לטיפול, לכן אם אתם מרגישים שאחד התסמינים או יותר מוכרים לכם, חפשו את הטיפול והתמודדות הנכונה לכם.

איש עם מכשיר שמיעה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
המשתתפים מקבלים הדרכה על עבודה בגובה
איפה לומדים קורס עבודה בגובה?

כמענה לצורך הקריטי בהגברת המודעות לבטיחות בסביבות עבודה, ניסח המשרד לבטיחות הציבור תקנות מחמירות לעבודה בגובה. מטרתן של תקנות אלו