נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איפה לומדים קורס עבודה בגובה?

המשתתפים מקבלים הדרכה על עבודה בגובה

כמענה לצורך הקריטי בהגברת המודעות לבטיחות בסביבות עבודה, ניסח המשרד לבטיחות הציבור תקנות מחמירות לעבודה בגובה. מטרתן של תקנות אלו היא לקבוע כללים והנחיות קפדניות לשיפור הבטיחות עבור העוסקים במשימות בגובה, ולבסוף למנוע תאונות שעלולות להוביל לנזק לרכוש או לסכן חיים. התקנות מתארות מי רשאי לעסוק בעבודה בגובה, את ציוד הבטיחות הנדרש לעובדים ואת ההכשרה המקצועית שאנשים צריכים לעבור בקורס עבודה בגובה. במאמר זה נבחן את המשמעות של נטילת קורס עבודה בגובה, תכניו, דרישות ההשלמה והחשיבות של הכשרה נכונה בהבטחת בטיחות במקום העבודה בגובה.

 

מהו קורס עבודה בגובה

קורס עבודה בגובה, הוא תכנית הכשרה בסיסית שכל עובד חייב לעבור לפני שהוא יעסוק במשימות כלשהן בגובה. על פי התקנות, כל עבודה המתבצעת בגובה העולה על שני מטרים מחייבת מעבר של קורס עבודה בגובה. דרישה זו משתרעת על מקצועות שונים, לרבות חשמלאים שייתכן ויצטרכו לעלות בסולם העולה על שני מטרים. הקורס מכסה תכנית לימודים מקיפה, המתייחסת לכל ההיבטים של עבודה בגובה, החל מתכנים בסיסיים עבור אנשים חדשים בקבלנות או שיפוצים ומתקדמים לטכניקות מתקדמות תוך שימוש באמצעים שונים כדי להבטיח בטיחות בעבודה.

 

תוכן הקורס ודגשים בטיחותיים

בקורס עבודה בגובה, המשתתפים מקבלים הדרכה במגוון רחב של נושאים הקשורים לעבודה בגובה. ההכשרה מתחילה במושגים בסיסיים ומתקדמת בהדרגה לכיסוי טכניקות לעבודה בטוחה בגובה תוך שימוש בציוד ושיטות מגוונות. לאורך הקורס, המדריכים נותנים עדיפות להקניית תרבות בטיחות, תוך שימת דגש על תפקידה האינטגרלי בשיטות העבודה היומיומיות. המתאמנים לומדים על ציוד הבטיחות בו נעשה שימוש באתרי בנייה ובמהלך שיפוצים גבוהים, וכן הם מקבלים הדרכה לגבי שימוש נכון, אמצעים למניעת נפילות, אסטרטגיות הימנעות מפציעות ונהלי תחזוקת ציוד לשמירה על תקני הבטיחות.

חברה להכשרת קורסי גובה

השלמה והסמכה

יחד עם סיום מוצלח של קורס עבודה בגובה, הנמשך בדרך כלל כיומיים וכולל הכשרה תיאורטית ותרגילים מעשיים, המשתתפים מקבלים אישור לעבודה בגובה מארגון ההדרכה. אישור זה, שניתן על ידי משרד החינוך והתרבות, נותן תוקף לנכונות מחזיק התעודה לבצע עבודות בגובה. בעוד שהסמכת הקורס מאפשרת לעובדים לבצע עבודות שונות הקשורות לגובה, חלק מהתפקידים המיוחדים, כגון עבודה עם במות הרמה או עיסוק בסנפלינג לאיטום, עשויים לחייב הכשרה נוספת הניתנת על ידי חברות. יתר על כן, העובדים חייבים לעבור הדרכה תקופתית מדי שנתיים כדי לחזק את הידע והנהלים הבטיחותיים.

 

עלויות קורס ואפשרויות מימון

המחיר של קורס עבודה בגובה יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו מוסד ההכשרה ומספר המשתתפים. בדרך כלל הוא נע בין 2000 ש"ח ל-2500 ש"ח, עלויות הקורס עשויות להיות נמוכות יותר עבור קבוצות גדולות יותר. ארגונים מסוימים מציעים אפשרויות מימון, כגון ניצול מענקי שחרור עבור דמי הקורס. חברות יכולות גם לבחון הזדמנויות מימון ממשרד התחבורה והתקשורת לקידום הבטיחות בענף הבנייה. קורסי ריענון, הנדרשים כל שנתיים, משתלמים יותר, נעים בין 100 ש"ח ל-200 ש"ח למשתתף, עם פוטנציאל חיסכון בעלויות עבור אימונים קבוצתיים.

 

המלצה על חברת ליפטר – השותפה המומלצת לפתרונות עבודה בגובה

ליפטר בע"מ, שהוקמה בשנת 2017, מתמחה במתן פתרונות חדישים לעבודה בגובה באמצעות במות הרמה באזור הצפון והמרכז. החברה, מחויבת לשיפור בטיחות העובדים, הגדלת יעילות העבודה והפחתת עלויות. חברת ליפטר בע"מ, מציעה במות הרמה מהשורה הראשונה שיוצרו בין 2018 ל-2023. תוך התמקדות בשירות מקצועי, אספקה ​​בזמן ואספקת במות הרמה בטוחות ומודרניות. כך, ליפטר בע"מ בולטת כשותפה אמינה לצרכי עבודה בגובה.

בבחירה בליפטר, עסקים יכולים ליהנות מבמת הרמה של חברת ליפטר, שהן במות מתקדמות העולות בעשרות מונים על תקני הבטיחות של סולמות או פיגומים, לייעל את תהליכי העבודה ולהביא לחסכון משמעותי בעלויות. המסירות של החברה לבטיחות עובדים, פרודוקטיביות וחסכוניות הופכת אותה לבחירה מועדפת עבור ארגונים המחפשים פתרונות אמינים למשימות בגובה.

 

לסיכום

ביצוע קורס עבודה בגובה הוא לא רק דרישה חוקית פשוטה, אלא צעד מכריע בהבטחת בטיחותם ורווחתם של העובדים העוסקים במשימות בגובה. על ידי השקעה בהכשרה מקיפה והקפדה על תקנות הבטיחות, ארגונים יכולים ליצור תרבות של תודעת בטיחות ולמנוע תאונות או אירועים פוטנציאליים שעלולים לגרום לנזק או לנזק לרכוש. ציידו את כוח העבודה שלכם בידע ובכישורים הדרושים באמצעות קורס עבודה בגובה מכובד ושקלו שיתוף פעולה עם ספקים מהימנים כמו  ליפטר, כדי לשפר את הבטיחות והיעילות בפעולות העבודה שלכם בגובה.

קורס גובה הוא הכשרה בסיסית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי