נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דייסה לתוכים – ככה בדיוק הם אוהבים אותה

Parrots

תנאי המחיה האידיאליים שאנחנו מספקים לתוכים שלנו, בשילוב עם מזג האוויר הנוח, מאפשר לתוכים להתרבות לאורך מרבית עונות השנה. כך, כשגוזלים חדשים הצטרפו למשפחה, עלינו לדאוג גם למזון עשיר ברכיבים תזונתיים עבורם, באמצעות דייסה לתוכים

 

איכות חיים, אוכל ומה שביניהם

אחת מחיות המחמד האקזוטיות והססגוניות שנמצאות בבתים רבים ברחבי העולם, כמו גם בישראל, היא התוכי. תופעת גידול התוכים בבית הפכה לנפוצה ופופולארית במיוחד, בעיקר בגלל הצבעים המרהיבים, יכולת החיקוי המדהימה והמשעשעת של חלקם ואופי הטיפול הנוח למדי בהם.

כבעלים לתוכים, אנחנו מעוניינים לספק עבורם את הטוב ביותר ואף מעבר לכך. לפיכך, אנחנו דואגים עבורם לתנאים הטובים ביותר, מאוכל ושתיה ועד מגוון הציוד המתאים לכלוב שלהם, אשר תוכלו למצוא אותו ואת כל מה שצריך לגידול תוכים בצ'או צ'או. מבין מגוון הציוד הנדרש לתוכים, אין ספק כי הדאגה לתזונה ואוכל עשיר ברכיבים תזונתיים, היא הדאגה העיקרית, אשר תאפשר לתוכים לשמור על בריאותם ותפקודם החיוני והתקין.

 

מזון לתוכים

התוכים אוכלים בעיקר פירות, ירקות, זרעים וזירעונים, המהווים את עיקר התפריט והרכיבים התזונתיים הנדרשים להם. אך חשוב לדעת, כי לכל תוכי יש להתאים את התזונה המתאימה והמיוחדת שלו, בהתאם לסוגו, גילו ומצבו הבריאותי.

כך, תזונת התוכים בעודם גוזלים, שונה באופן מהותי מתזונת התוכים הנמצאים בשלב הבוגר שלהם, כשגופם של הגוזלים דורש יותר רכיבים תזונתיים, בדגש על חלבון, בכדי לאפשר את התפתחותם התקינה והחיונית של מערכות הגוף השונות, בשלבים הראשונים שלהן.

 

דייסה לתוכים

סביבת המחיה של התוכי מתרכזת בעיקר סביב אזור הכלוב שלו, כך שהדאגה עבורו לאוכל מתאים ועשיר ברכיבים תזונתיים מוטלת עלינו. כשמדובר בגוזלי התוכי, אשר אינם מסוגלים לאכול בכוחות עצמם וכאמור, דורשים רכיבים תזונתיים מיוחדים עבורם ובכמות גבוהה יותר, מומלץ לבחור עבורם דייסה לתוכים, קלה לעיכול ועשירה ברכיבים תזונתיים.

בדומה לאוכל הרגיל של התוכים, גם כאן חשוב להתאים את הדייסה לתוכים לסוג התוכי ומצבו הבריאותי ולבחור בדייסה המיוצרת על ידי חברה מוכרת ובעלת שם, בכדי לוודא כי אכן מדובר בדייסה המכילה רכיבים תזונתיים שנבדקו היטב.

 

איך גוזלי התוכי אוהבים את הדייסה שלהם?

אמנם התוכים בכלל והגוזלים בפרט, אינם בררניים במיוחד בכל הנוגע לאוכל שלהם, אך היות ומדובר בשלבי התפתחות קריטיים, כדאי שנשים לב לכמה פרטים מהותיים, בכדי שגוזלי התוכי יאכלו היטב את הדייסה העשירה שלהם.

את האכלת הגוזלים עדיף לבצע בשעות היום, כשאת הדייסה יש להכין במים חמים, או פושרים (39 מעלות היא הטמפרטורה המומלצת) ולערבב היטב, עד לקבלת מרקם דליל ונוזלי. ככל שהגוזל גדל, על הדייסה להיות יותר סמיכה.

את ההאכלה ניתן לבצע באמצעות מזרק, או טפטפת, באמצעותם נגיש את הדייסה למקור של הגוזל, אשר יבלע בכוחות עצמו. בכדי למנוע נזקים בריאותיים, מומלץ לבדוק לפני ההאכלה כי הזפק של הגוזל אינו מלא ו אחרי ההאכלה שהזפק אינו מתוח ומנופח מדי.

הקפדה על פרמטרים אלו תבטיח לגוזל התוכי שלכם אכילה מהנה ובטוחה. בתיאבון!

 

Parrots

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל
כלב
אקאנה אוכל לכלבים

אימצתם לא מזמן כלב ואתם לא בטוחים איזה אוכל כדאי לתת לו? שמעתם על אינספור אפשרויות ואתם מתלבטים?