נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם השלבים לבניית תוכנית עסקית מורכבת ורצינית

מחשבון

בנייה של תכנית עסקית מורכבת ורצינית אינה עניין של מה בכך.

עניין דורש ידע מעמיק בתחום והכרה בסיסית של העסק הנבחר.

אם אתם ניצבים בפני הליך שכזה, כדאי שתדעו מה צפוי לפניכם ותכינו את עצמכם נפשית לקראת השינוי המשמעותי שאתם והעסק שלכם צפויים לעבור.

הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע החשוב ביותר שעליכם לדעת בנושא.

 

השלב הראשון בבניית תכנית עסקית מורכבת ורצינית

תחילת שלב זה עבור עסקים מתחילים הוא שלב הרעיון. במהלכו צריך לחשוב על השירות או המוצר שהעסק צפוי למכור (או כבר מוכר בימים אלו ממש).  במידה ויש לכם עסק קיים, אתם יכולים לעבור לליבה של שלב זה: תיאור הרעיון העסקי. מדובר בעצם בהסבר מעמיק אודות העסק שלכם, והוא כולל את הפרטים הבאים:

 

  1. תיאור אודות עצמכם, המנהלים:

מי אתם? מה עברתם בחייכם? במה עסקתם עד היום? מה החוזקות והחולשות שלכם? באילו תחומים אתם מתמחים?

 

  1. תיאור העסק שלכם:

בשלב זה אתם צריכים לספר על העסק, על המטרות שלו והחזון.

 

  1. בחינת התחרות בענף

כאן צריך לבחון את התחרות שקיימת בתחום שבו אתם עוסקים, לבדוק למשל מה הרווח הגולמי של התחרות שסביבכם ולבין מה גודל התחרות שקיימת מסביבכם. כדי שתוכלו לבחון את התחרות בענף, אתם צריכים להכיר את אתר ביזלנד שצפוי לסייע לכם במציאת כל הפרטים החשובים ביותר בנושא זה.

 

השלב השני בבניית תכנית עסקית מורכבת ורצינית

השלב השני בבנייה של תוכנית עסקית קשור להגדרת קהל היעד שלכם. בשלב זה אתם צריכים להגדיר באופן מדויק את האנשים שלהם אתם מציעים את השירות או המוצר. קהל היעד יכול היות אנשים מבוגרים, ילדים, בני נוער וכו'. בשלב זה תצטרכו להעמיק ולבחון את הפרמטרים השונים שיאפשרו לכם לדייק ככל הניתן את קהל היעד. כלומר, להבין את הפרטים הבאים אודותיו:

  • גילו
  • המגדר שלו
  • אזור המגורים שלו
  • ההכנסה הממוצעת שלו ועוד

 

השלב השלישי בבניית תכנית עסקית מורכבת ורצינית

שלב זה כולל את בניית המודל העסקי שלכם, זה החלק החשוב שאתם מכירים אותו כ"הכנסות". כאן אתם מדברים ביזנס ומציינים כמה אתם מתכננים להרוויח. בשלב זה ניתן לבנות מודל עסקי באמצעות תזרימים שיאפשרו לכם להבין באופן מעמיק את הרווח שמתאפשר לכם לקבל מכל מוצר או מהשירות שאתם מעניקים וכמה זמן ייקח לכם להחזיר את ההשקעה שלכם בעסק שלכם.

 

השלב הרביעי בבניית תכנית עסקית מורכבת ורצינית

בשלב זה תצטרכו להעמיק באסטרטגיה. כאן אתם בעצם תקבעו את הדרך שתוביל אתכם אל עבר היעד – המכירות. הדבר יאפשר לכם להבין איך תוכלו להגיע לחשיפה גבוהה יותר ובנגישות קלה יחסית. בשלב זה מומלץ להסתייע עם בעל מקצוע שמכיר את התחום באופן מעמיק או להיכנס אל אתרים שיספקו לכם מידע בנושא.

מדדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים