נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ניתוק קשרים עסקיים בין הצדדים בסוף הליך בוררות – מתי זה קורה?

עֵסֶק

בכל מקום בו יש כסף, רכוש ומשאבים, ישנם גם סכסוכים הנוגעים אליהם. במקרה הטוב, סכסוכים עסקיים מיושבים במהרה על ידי הצדדים, המצליחים להגיע לפשרה הוגנת המשביעה את רצונם. לצערנו, המציאות מעט יותר מורכבת, וברוב המקרים הצדדים מתקשים להגיע לפתרון המוסכם על ידם.

בדיוק לשם כך נוסד הליך הבוררות העסקית אשר במסגרתו גורם חיצוני מביא לפשרה המוקבלת על הצדדים המסוכסכים. אז מתי ניתן לקיים ניתוק קשרים עסקיים בסוף הליך של בוררות? איך זה עובד?

 

בוררות – מה זה בכלל?

לפני שנגיע לשלב בו ניתן לנתק את הקשרים העסקיים במסגרת הליך בוררות, חשוב להבין מה היא בוררות. בוררות עסקית, ובוררות בכלל, היא הליך אשר מתחיל מתוך צורך של הצדדים המסוכסכים להגיע לפשרה ולסיים את הסכסוך. בהתאם, הם ממנים גורם חיצוני אובייקטיבי אשר מקבל מהם את כל הנתונים הרלוונטיים לסכסוך, ויחד הם מנסים להביא לפשרה המקובלת על ידי הצדדים. אם תרצו להבין לעומק את ההליך ולהכיר את בעלי המקצוע בתחום – הקליקו כאן.

 

למה לא לפתור את זה כבר בבית המשפט?

הליך של בוררות הוא למעשה הליך מקביל לכזה שבית המשפט מקיים אך בעל מספר מאפיינים שונים. המערכת המשפטית במדינת ישראל עמוסה עד אפס מקום, בית המשפט לא מצליח להתמודד עם העומס ועם כמות הפניות שמוגשות לפתחו. כפועל יוצא, הליכים משפטיים פשוטים נגררים שנים ארוכות, כך שהצדדים כבולים בקשרים עסקיים שהם כבר לא מעוניינים בהם ומייחלים לנתקם.

בוררות עסקית מהווה הליך אלטרנטיבי להליך המשפטי, אשר במסגרתו מושגת פשרה שיכולה להיחתם תוך שבועות ספורים ויכולה לחסוך לצדדים משאבים כלכליים רבים על הוצאות משפטיות.

 

ניתוק קשרים עסקיים בין הצדדים בסוף הליך הבוררות

במקרים רבים, הצדדים המסוכסכים מעוניינים לנתק את הקשרים העסקיים שלהם לאחר הליך הבוררות. באופן טבעי, סכסוכים יכולים לפגוע בקשרים האישיים ועולה רצון הדדי לסיים גם את מערכת היחסים העסקית. ניתן מראש שבמסגרת הבוררות יקבעו גם התנאים להתרת הקשרים העסקיים בין הצדדים ולמעשה שזאת תהיה חלק מההכרעה.

בנוסף, במידה ולא הוסכם על כך מראש, הצדדים יכולים להחליט כי הליך ניתוק הקשרים שלהם יהיה מלווה גם הוא במסגרת בוררות עסקית שתוביל לפירוק השותפות באופן שמקובל עליהם ובאמצעות הכרעת בורר.

 

איך בוחרים בורר?

באופן כללי, ההמלצה היא לבחור אנשי מקצוע מנוסים בעלי שם וניסיון מוכח. כמו כן, באופן טבעי, הצדדים צריכים להסכים על גורם ניטרלי נטול פניות שאינו מכיר אף אחד מהצדדים. באופן הזה יובטח הליך הוגן המושתת כולו על עיקרון הצדק.

 

לסיכום – אפשר לעשות את זה אחרת

אם נקלעתם לסכסוך עסקי, תדעו שאפשר לפתור אותו בצורה טובה. הליך של בוררות יביא בסבירות גבוהה פשרה הוגנת ומהירה. אתם כבר לא חייבים לגשת להליך משפטי סבוך ומסועף כדי להגיע לסיום הסכסוך ולנתק את הקשרים העסקיים. בהצלחה!

עֵסֶק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים