נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו תנאים נצטרך לעמוד כדי לקבל מעמד ידועים בציבור?

הסכם ידועים בציבור

בישראל אין הכרה חוקית בנישואין שלא נעשו באופן רשמי דרך הרבנות. עם זאת, ישנן דרכים לזוגות שבחרו שלא להינשא דרך המוסד הרבני להשיג זכויות והגנות משפטיות שרובן ככולן זהות לזכויות שמקבלים זוג נשוי בישראל. הדרך המרכזית לעשות זו, היא באמצעות מעמד של ידועים בציבור. במאמר זה נבחן את התנאים וההליכים לקבלת מעמד ידועים בציבור לפי החוק הישראלי ונבין האם מדובר בתהליך פורמלי בלבד או שיש להראות מערכת יחסים מהותית.

 

מי הם זוגות ידועים בציבור?

זוגות ידועים בציבור הוא מונח המשמש לתיאור בני זוג שחיים יחד ומנהלים מערכת יחסים דומה לזו של זוג נשוי אך אינם נשואים כחוק בנישואים שהוכרו דרך הרבנות. נישואים אזרחיים, למשל, אינם מוכרים על פי החוק הישראלי, ולפיכך, לבני זוג אלו אין את אותה הגדרה משפטית כמו זוגות נשואים.

עם זאת, ישנן מסגרות משפטיות שמשוות את הזכויות של זוגות נשואים לזוגות ידועים בציבור והלכה למעשה מדובר כמעט באותו דבר. במסגרת כך, החוק מחיל דינים הכוללים דיני קניין, דיני שכירות ודיני ירושה גם על ידועים בציבור.

הסכם ידועים בציבור

תנאים לקביעת מעמד ידועים בציבור

כדי לבסס מעמד של ידועים בציבור, בני זוג צריכים לעמוד בתנאים מסוימים. ראשית, עליהם לחיות יחד כזוג לפחות שנתיים, או להביא ילד משותף. דרישה זו נועדה להוכיח כי בני הזוג נמצאים בקשר ארוך טווח ומחויב. שנית, עליהם לקיים משק בית משותף והתחייבויות פיננסיות.

משמעות הדבר היא שהם חייבים לתרום להוצאות משק הבית ולחלוק אחריות פיננסית כמו שכר דירה, שירותים והוצאות משק בית אחרות. לבסוף, עליהם להיות בקשר בלעדי ולא להיות נשואים כחוק לאף אחד אחר. דרישה זו נועדה למנוע הונאה ולהבטיח שהקשר הוא אמיתי.

הסכם ידועים בציבור

הליכים לקביעת מעמד ידועים בציבור

כדי לבסס מעמד של ידועים בציבור, על בני הזוג להגיש הסכם ידועים בציבור למרשם האוכלוסין. הצהרה זו צריכה לכלול פרטים על מערכת היחסים של בני הזוג, סידורי החיים וההתחייבויות הכספיות. ייתכן שבני הזוג יצטרכו גם לספק מסמכים נוספים כדי להוכיח את מערכת היחסים ביניהם, כגון דפי חשבון בנק משותפים או הסכמי שכירות.

לאחר הגשת ההצהרה והמסמכים התומכים, ייתכן שבני הזוג יידרשו להגיע לראיון אצל רשם כדי לאשר את תקפות הקשר ביניהם. לאחר שהרשם ישתכנע שבני הזוג עומדים בדרישות למעמד בן זוג משותף, תינתן להם הכרה משפטית כבני זוג משותפים.

 

לסיכום

קבלת מעמד ידועים בציבור בישראל עשויה להיות תהליך מורכב ומאתגר. למרות שהוא מציע הטבות משפטיות, יש לו גם מגבלות וסיכונים פוטנציאליים שזוגות צריכים להיות מודעים אליהם לפני שהם נוקטים באפשרות זו. פנייה לייעוץ משפטי מעורך דין מנוסה בדיני משפחה היא חיונית כדי להבטיח שזוגות יבינו את ההשלכות המשפטיות ויקבלו החלטות מושכלות. במידה שבוחרים לבצע זאת, רצוי להיעזר בעורך הדין לניסוח הסכם ידועים בציבור.

הסכם ידועים בציבור

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי