נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באיזה גיל כדאי להתחיל אילוף לכלב?

מאמן כלבים

מתי כדאי להתחיל אילוף של כלב? לשאלה הזאת נדמה שיש תשובה ברורה והיא – כמה שיותר מוקדם. עם זאת זה לא מדויק. שאלנו מאלפי כלבים מקצועיים מתי הזמן הטוב ביותר להתחיל אילוף לכלב – והרי התשובות. 

 

מדוע נרצה לפנות לאילוף כלבים מקצועי?

לאילוף כלבים יש מטרה מרכזית אחת – יצירת חיים שמחיים לכלב ולבעליו. אחד הדברים החשובים ביותר בדרך לשם היא לגרום לכלב להפסיק להתנהג הצורה שלילית כמו נביחות, נשיכות, התנהגות תוקפנית, יבבות או עשיית צרכים בבית. בנוסף, נרצה לחזק התנהגויות חיובית של הכלב כמו ציות לבעלים, הישארות במקום, התנהגות טובה ליד אנשים חדשים ושיתוף פעולה מתמשך.

מאלף כלבים מוסמך ידע לעבור עם הכלב תהליך כדי להגיע לתוצאות האלה. כדי להשיג את המטרות האלה נדמה לנו שכדאי להתחיל אילוף מיד עם אימוץ הכלב החדש, אך כששאלנו את המאלפים מבית שמש עם יוסי רוזן קיבלנו תשובה מפתיעה – דווקא לא!

 

האם לפנות לאילוף מיד עם האימוץ?

מיד עם ההגעה לבית החדש הכלב יכול להיות תוקפני ולהתנהג בצורה שלילית. עשיית צרכים בבית, חרדה ופחד ממגע של זרים ואפילו ניסיונות לברוח מהבית המאמץ אלו תופעות שיכולות להופיע עם האימוץ ונרצה לטפל בהן באמצעות אילוף. אך לא מומלץ בהכרח לפנות לאילוף מיד עם האימוץ משום שנדרש קצת זמן כדי להבין מה הן התנהגויות זמניות ומה הן התנהגויות קבועות. הכלב צריך להתרגל לבעליו לתקופה מסוימת, ולכן ייתכן שחלק מההתנהגויות השליליות ייעלמו אחרי זמן מה.

בנוסף, פניה למאלף אחרי זמן מה תוכל לעזור לכם להכווין אותו. לא מומלץ לבקש פשוט "אילוף", אלא לפרט מה בדיוק הבעיות של הכלב. האם אלה בעיות של עשיית צרכים בבית? או דווקא תוקפנות? לכל אחת מהבעיות האלה יש פתרונות אחרים ולכן מומלץ להכיר את הכלב כדי להכווין את המאלף במה בדיוק אתם מתקשים.

עם זאת, לגיל של הכלב אין משמעות בעת הפניה לאילוף. כיום ניתן לאלף גם גורים צעירים מאוד, וישנם מאלפי כלבים שמתמחים באילוף גורים. זאת לצד מאלפים שמתמחים באילוף כלבים בוגרים. בניגוד לאמרה המפורסמת, דווקא כן ניתן ללמד כלב זקן תרגילים חדשים.

 

ככל שמתמהמהים – ההתנהגות מחמירה

אם לאורך חייכם לצד כלבכם האהוב אתם שמים לב להתנהגות שלילית שמתחילה להופיע – אל תתמהמהו! ככל שהזמן עובר התנהגויות שליליות של כלב ותיק במשפחה הופעות להיות חמורות יותר ולכן מומלץ לפנות למאלפים מיד כדי לטפל בבעיה כשהיא קטנה, ולא כשההתנהגות הופכת להיות חלק מהותי מהאישיות של הכלב.

 

לסיכום

אימוץ כלבים הוא תהליך מצוין שמסייע לכלב ולבעליו לחיות יחד בשותפות ובהרמוניה. כדאי לפנות למאלף רק כשאתם יודעים במה בדיוק הכלב מתקשה, ולכן מומלץ לא לפנות מיד עם האימוץ אלא לחכות מעט ולהבין מה בדיוק תרצו שהמאלף יעשה.

מאמן כלבים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים