נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם חשוב לגבות את הסמארטפון ואיך?

איש מקצוע

כולנו יודעים שהתשובה לשאלה הראשונה היא חיובית, אבל מכיוון שלא כולם יודעים את התשובה לשאלה השנייה החלטנו לשאול את המומחים. פנינו לאנשי חברת Mobilab והם סיפקו לנו את המידע הבא לגבי גבוי טלפונים ניידים. המשיכו לקרוא ולגלות איך עושים את זה בטלפון שלכם (בלי תלות במערכת ההפעלה שלו) ואיך להימנע מטעויות נפוצות.

נתונים בצבעים

איך להבטיח גיבוי מושלם

כדי להבטיח שהגבוי יצליח ולהימנע מטעויות אנשי החברה העבירו לנו את ההנחיות הבאות:

  1. לא לעשות רק גבוי אחד – בחברה טוענים שגבוי אינו "זבנג וגמרנו" אלא תהליך שיש לחזור עליו. לכן הם ממליצים לקבוע זמנים לגבוי ולעמוד בהם. בחלק מהטלפונים (למשל כאלו שפועלים באמצעו מערכת ההפעלה אנדרואיד) יש אפשרות לקביעת גבוי תקופתי ובחברה כמובן ממליצים על אופציה כזו.
  2. לנתק את הטלפון מהמחשב עם סיום הגבוי. במידה ואתם בוחרים לגבות את המידע מהטלפון שלכם במחשב באמצעות כבל USB – יש להקפיד לנתק את הטלפון מהמחשב עם סיום הפעולה. הסיבה לכך היא שווירוסים שונים יכולים לחדור לטלפון באמצעות המחשב, כך שניתוק החיבור ממזער את האפשרות הזו.
  3. לבדוק שהגבוי אכן בוצע בהצלחה – מומלץ לבדוק בסיום כל גבוי שהוא אכן הצליח, למשל להיכנס לקבצים שנשמרו באמצעי הגבוי שבחרתם ולוודא שהם תקינים. הנחיה זו תקפה במיוחד לגבויים תקופתיים שנעשים באופן אוטומטי.

טלפונים שפועלים באמצעות מערכת ההפעלה של גוגל (אנדרואיד)

כדי לגבות טלפונים ניידים מסוג זה אתם נדרשים להגדיר חשבון דואר אלקטרוני במכשיר, אבל מכיוון שמדובר בחברת גוגל חשבון זה חייב להיעשות דרך מערכת ג'ימייל. מצד שני יש בכך יתרון כי הגדרה זו מאפשרת גיבוי אוטומטי לחשבון הדוא"ל שלכם, למשל:

  • גבוי שיחות וואטסאפ: הגבוי נעשה באמצעות כניסה לאפליקציית הוואטסאפ, כך שנוצר בחשבון הגוגל שלכם ארכיון לשיחות הוואטסאפ שניהלתם. חשוב לזכור שניתן להפעיל אפשרות לגבוי תקופתי בזמנים שאתם קובעים (יום, שבוע וכו') ואת ההגדרות שלו, למשל לקבוע שהגבוי ייעשה רק כאשר מכשיר הטלפון שלכם מחובר לרשת אלחוטית – מה שימנע בזבוז של חבילת הוואטסאפ.
  • גיבוי בענן – גבוי זה מתאים לגבוי של אנשי קשר, אפליקציות, לוח שנה וכן של תמונות וסרטונים אם כי אופן הגבוי שונה. גבוי של אנשי קשר, אפליקציות ולוח השנה נעשה באמצעות חשבון הגוגל, אבל גבוי התמונות והסרטונים נעשה באמצעות הפיכת הגבוי האוטומטי באפליקציית התמונות לפעיל.

טלפונים שפועלים באמצעות מערכת ההפעלה של אפל (אייפונים למיניהם)

כדי לגבות טלפונים ניידים מסוג זה עומדות לפניכם שתי אפשרויות. שתיהן מאפשרות שחזור מידע קל במידת הצורך:

  • גבוי ישיר או עקיף באמצעות חשבון itunes , למשל חיבור הטלפון הנייד למחשב והעברת המידע שגיביתם בחשבון ה- itunes שלכם לזיכרון המחשב.
  • גבוי באמצעות שירות אחסון בענן של אפל – icloud

לפרטים נוספים:https://www.decoration2000.co.il.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טכנולוגיה