נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ההבדלים בין מדפסת משרדית למדפסת תלת מימד

מדפסת חדישה

כניסת המדפסות התלת מימדיות אל חיינו שינו לחלוטין את עולם המושגים שלנו. הן הכניסו משהו חדשני ואחר, ורבים נוטים להתבלבל בין מדפסות רגילות לבין מדפסות תלת מימד. כדי שלא תפתחו ציפיות לגבי המדפסת שיש לכם בבית או לגבי זו שבמשרד, הרמנו את הכפפה והחלטנו לעשות לכם סדר עם מאמר שיסביר קצת יותר לעומק על ההבדלים בין מדפסת משרדית למדפסת תלת מימד. אז שבו לכם בנוח, התרווחו בכיסא ובואו נראה ביחד מה שונה בין שני סוגי המדפסות.

 

"אמא, את יכולה להדפיס לי את העבודה שלי בגיאוגרפיה?"

כן, המושג מדפסת ששייך גם למדפסת משרדית וגם למדפסת תלת מימד עלול ליצור בלבול בקרב רבים, אולם ההבדלים בין מדפסת משרדית למדפסת תלת מימד הם רבים. כך, לדוגמה, אותה אמא שנתבקשה להדפיס את העבודה בגיאוגרפיה של הבן או הבת שלה לא יכולה לעשות זאת, היות והיא משתמשת במדפסת תלת מימד. זאת בדיוק כפי שלא ניתן להדפיס הדפסה בתלת מימד במדפסת משרדית רגילה.

 

ההבדלים בין מדפסת משרדית למדפסת תלת מימד

אז רשימת ההבדלים בין מדפסת משרדית למדפסת תלת מימד מתחילה בהבדל הגדול והמהותי שקיים בין שתיהן – הן עונות על צרכים אחרים לחלוטין. נכון, הצורך להדפיס הוא אותו צורך, אולם המדפסת המשרדית מדפיסה הדפסות על נייר רגיל או בריסטול, ואילו המדפסת התלת מימדית מדפיסה חומרים מוחשיים לאחר שעוצבו ותוכננו בתוכנת מחשב.

 

גם מדפסת משרדית מדפיסה דברים שעוצבו ותוכננו

זה נכון. אולם ההבדל הוא שהמדפסת המשרדית תדפיס את הדברים שעיצבתם ותכננתם במגוון תוכנות מחשב על גבי נייר, ואילו מדפסת תלת מימד תדפיס את העיצוב עצמו, לא על גבי נייר אלא כחומר ממשי שעומד בפני עצמו.

העניין הזה מוביל אותנו להבדל נוסף בין מדפסת משרדית למדפסת תלת מימד, והוא החומר עצמו. בעוד שבשביל תפעול של מדפסת משרדית תצטרכו להצטייד במחסניות של דיו שחור ובמחסניות של דיו צבעוני, במדפסת תלת מימדית יש צורך להצטייד בחומרים נוספים שבאמצעותם תוכלו לבסוף להדפיס את המוצרים שלכם. חומרים כמו PLA צבעוניים, שחורים או לבנים, ברונזה, ABS צבעוניים נחושת, ניילון וספריי פילר הם רק חלק מהחומרים המיועדים לשימוש במדפסת תלת מימדית, ותוכלו לבחור באילו מתוכם אתם מעוניינים להשתמש להדפסת החומרים שלכם.

 

יתרונות של מדפסת משרדית לעומת מדפסת תלת מימד

קצת קשה לדבר על יתרונות של מדפסת אחת לעומת יתרונות של מדפסת אחרת, היות ומדובר כאן בהחלט בשני מוצרים שבאים לענות על שני צרכים שונים לחלוטין. לעומת זאת, כן ניתן להבין מה בדיוק הצרכים של העסק שלכם או הצרכים שלכם בתור אדם פרטי, להסיק איזו מדפסת מתאימה יותר עבורכם ולהתחיל סקר שוק שיאפשר לכם לבחור בתבונה את המדפסת הטובה ביותר בשבילכם.

צבעים שונים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טכנולוגיה