נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה היונים מתעלמות מהדוקרנים?

דוקרנים נגד יונים

אם יש דבר אחד שכנראה הרוב המוחלט של הישראלים יכול להסכים עליו, הוא שיונים הינן אחד המטרדים הגדולים ביותר שקיימים בסביבת המגורים. יונה אולי נראית כמו עוד ציפור נחמדה, אך כאשר היא נמצאת ממש בתוך מקום המגורים שלכם, בין אם מדובר בבניין או בבית שצמוד לקרקע, היא יכולה בעיקר להזיק.

ישנם כמה פתרונות שונים שמאפשרים הרחקה של יונים. אחד מהם הוא דוקרנים נגד יונים. אז למה לפעמים זה נראה שיונים מתעלמות מהדוקרנים הללו? תשובות במאמר הבא.

 

דוקרני יונים

הרחקה של יונים היא לא דבר פשוט במיוחד, אך כיום, כשבשוק ישנם פתרונות מגוונים ויעילים להרחקת יונים, מדובר על פעולה עם אחוזי יעילות גבוהים. אחד מהפתרונות המוכרים ביותר להרחקת יונים אלו דוקרנים נגד יונים.

דוקרנים נגד יונים הם פתרון פשוט, שלא מצריך עלויות גבוהות, התקנה מורכבת או תכנון מסובך. הדוקרנים מוצבים על עדן החלון, במרפסת ואפילו במקומות מסוימים במסתור הכביסה, על מנת להרחיק את היונים. המטרה היא לא להסב נזק או לפגוע ביונה, אלא פשוט למנוע ממנה נחיתה במקומות מסוימים מבעוד מועד.

 

התעלמות מהדוקרנים

לקוחות רבים שמשתמשים בדוקרנים נגד יונים, שמים לב לפעמים שהיונים פשוט מתעלמים מהדוקרנים עצמם. אם למשל הדוקרן מונח על עדן החלון, היונה בכל זאת לא מורחקת. הסיבה לכך היא שדוקרן לא תמיד יכול לכסות את כל השטח עליו הוא מוצב, והיונה מנצלת את זה. כמו כן, ישנם מקומות אחרים וסמוכים לדוקרנים עליהם נטלת היונה, כמו סורגי ברזל מחוץ לחלון.

 

מה עושים במקרה של התעלמות?

אם יונה מתעלמת מדוקרנים נגד יונים, נוצרת בעיה. היונה לא תורחק והיא עשויה להסב נזק מחדש. לכן, כאשר יונה מתעלמת מדוקרנים, מומלץ לפנות לכמה פתרונות אחרים, על מנת שהיונים יורחקו לצמיתות.

 

הצבת דוקרנים מחדש

הדבר הראשון שניתן לעשות הוא להציב את הדוקרנים מחדש. ייתכן שהיונים מתעלמות מהדוקרנים מכיוון שהדוקרנים לא מוצבים בצורה נכונה, מה שמאפשר ליונה לנחות בסמוך לדוקרנים. לכן, תכנון מחדש והצבה מחדש של הדוקרנים עשוי להוביל להרחקה יעילה.

 

רשת נגד יונים

אם הדוקרנים בכלל לא מצליחים להרחיק את היונים גם לאחר הצבה מחדש, ניתן להתקין רשת נגד יונים. רשתות אלו ניתנות להתקה במסתור הכביסה – מקום אליו היונים אוהבות להיכנס. הרשת מהווה מחסום פיזי, אותו לא יכולה לעבור היונה. הרשתות הללו לא מפריעות באופן חזותי, מכיוון שצבען בהיר.

 

מערכת אולטרסונית

אפשרות נוספת להרחקת יונים במקרה שדוקרנים לא עובדים, היא הרחקה באמצעות מערכות טכנולוגיות חדשות המאפשרות טיפול במטרד היונים. אחת מהמערכות הללו היא מערכת אולטרסונית. מערכת זו מפיקה צלילים בתדר גבוה במיוחד. הצלילים הללו אינם נשמעים על ידי בני אדם, אך הם כן נשמעים על ידי יונים ויוצרים התרעה, מה שמוביל להרחקתן.

דוקרנים נגד יונים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי