נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הנהלת חשבונות חד צידית או כפולה

רואה חשבון מיומן

הנהלת חשבונות מאפשרת לכל עסק לבחון במדויק את תנועותיו הכספיות, כך שבסופו של דבר יוכל להפיק את הדו"חות המתאימים שיסייעו לו לקבל תמונה מקיפה אודות הרווחיות של העסק. כדי לחשב את התנועות הכספיות, ישנן מספר שיטות, שהעיקריות מביניהן הן חד צידית או כפולה. מה זה אומר בדיוק? מוזמנים לקרוא ולגלות

 

מטרתה של הנהלת החשבונות

כל עסק נמדד בסופו של דבר על פי פרמטרים של רווחיות והשתלמות כלכלית ועל מנת לבחון באופן יעיל ומדויק את ההתחייבויות של העסק למול התקבולים והרווחים שלו, עליו יהיה לנהל את חשבונותיו בצורה מסודרת. הנהלת חשבונות נועדה לשקף את המצב העסקי של העסק וזאת באמצעות בחינה ורישום מדויק של ההכנסות, ההוצאות, הרכוש וההתחייבויות של העסק. כך, שירותי הנהלת חשבונות עם רואה חשבון בקיא הם שירותים חיוניים ומשמעותיים במיוחד לכל עסק, קטן, גדול או חברה.

 

סוגי הנהלת חשבונות

רישום כלל ההוצאות וההכנסות של העסק נשמע דבר די פשוט, המצריך עקביות ותיעוד שוטף, אך למעשה, קיימות 2 שיטות חישוב עיקריות:

  • הנהלת חשבונות חד צידית

שיטת החישוב הבסיסית ביותר, הכוללת רישום ומעקב אחר פעולת קנייה ומכירה שמבצע העסק. שיטה זו נמצאת בשימוש בעיקר אצל עסקים קטנים ועצמאיים.

  • הנהלת חשבונות כפולה

זוהי שיטת חישוב מורכבת יותר, המביאה בחשבון גם נכסים והתחייבויות שנוצרו מפעולות הרכישה ו/או המכירה. שיטה זו מעניקה תמונה מלאה על מצבו הכלכלי ותזרים המזומנים של העסק ומאפשרת חיזוי מדויק במגוון תחומים – רווח והפסד, מאזנים ועוד.

 

כיצד נדע איזו שיטת חישוב מתאימה ביותר לעסק?

הזכרנו כי הנהלת חשבונות חד צידית תתאים בעיקר לעסקים קטנים ועצמאים, בעוד שהנהלת חשבונות כפולה תתאים יותר לעסקים וחברות גדולות. מלבד הגדרה כללית זו, רשות המיסים מגדירה מספר עסקים שיהיו מחויבים בהנהלת חשבונות כפולה וזאת בהתאם לפרמטרים מסוימים, דוגמת תחום עיסוק, מחזורים שנתי, מספר עובדים ועוד.

מלבד היעילות ויכולת המעקב המדויקת שניהול חשבונות מסודר מאפשר לנו, את הדיווחים החשבונאיים יש להגיש לרשות המיסים, כך שלבחירת שיטת הנהלת החשבונות תהיה השפעה על ההתנהלות מול רשות המיסים.

 

הנהלת חשבונות עם רואה חשבון

ההבדלים בין הנהלת חשבונות חד צידית לבין הנהלת חשבונות כפולה, יחד עם השפעת שיטת ההתחשבנות שנבחרה על ההתנהלות מול רשות המיסים, מחייבת כל עסק לבחור את איש המקצוע המתאים ביותר לניהול החשבונות של העסק. לפיכך, את שירותי הנהלת החשבונות של העסק שלכם מומלץ לבצע באמצעות משרד רואי חשבון ותיק ומנוסה, אשר מלבד ההתנהלות הבירוקרטית מול רשויות המדינה השונות, גם יסייע לעסק שלכם לצמוח ולהתפתח.

 

לסיכום

הנהלת חשבונות נועדה לתת לנו תמונת מצב פיננסית מדויקת על העסק שלנו. כאשר את ניהול החשבון מקובל לערוך באמצעות שיטת חישוב חד צידית, הפועלת לחישוב פשוט של הוצאות מול הכנסות, שיטה המתאימה יותר לעצמאים ובעלי עסקים קטנים ובאמצעות שיטה כפולה, הלוקחת בחשבון גם את הרכוש וההתחייבויות ומתאימה יותר לחברות גדולות.

רואה חשבון מיומן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים