נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בעת מחלה ומהם השלבים?

מחלה

שלבי קבלת הפטור המיוחל ממס הכנסה הם אינם רבים אך לעיתים יכולים קצת לייגע. ההליך עצמו רווי פרוצדורות אל מול הגופים הרלוונטיים אך ברגע שיודעים את התהליך שצפוי לנו מראש – הרבה יותר קל לנו להיות מוכנים אליו והוא נראה לנו פחות ארוך כי יש לנו נקודת סוף. רוצים להתכונן לתהליך? הנה פירוט שלו שלב אחרי שלב! 

 

נתחיל מההתחלה, מי זכאי לפטור?

כל אדם שנקבעו לו לפחות 90% נכות לצמיתות או לתקופה של מינימום 185 ימים רשאי לקבל פטור ממס הכנסה עקב מחלה. מי שנקבעו לו 75% בלבד יכול לקבל הקלות מס בקופות הגמל בלבד. אם יש לכם יותר מליקוי אחד ניתן לשקלל את אחוזי הנכות. ישנו מחשבון המיועד רק לזה באתר הרשמי של המוסד לביטוח לאומי.

 

איך ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה?

הליך בדיקת זכאותך לפטור מורכב מכמה שלבים:

  • הראשון: מילוי ושליחת טופס הבקשה לקביעת אחוזי נכות.
  • השני: עליך לשלם אגרה בסך 659 ₪ באתר או במשרדי השומה או בכל סניף ביטוח לאומי קרוב לביתך.
  • האחרון: איסוף כל המסמכים והאישורים הרלוונטיים שיש ברשותך.

לאחר שפקיד השומה יעבור על הבקשה והתיק שלך אתם תוזמנו לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי.

 

ועדה רפואית – מה הולך לקרות שם?

בוועדה הרפואית ישנם 2 אנשים: רופא מומחה ומזכיר שאחראי על הפרוטוקול. גם אתה תהיה שם ותוכל לצרף אליך מלווה (עורך דין, חבר, בן משפחה וכו'). לפני כניסתך המזכיר והרופא יבחנו את הבקשה והתיק שלך. לאחר מכן הם יבקשו ממך להיכנס, להציג את עצמך ולצרף תעודה מזהה עם תמונה. לפני בדיקת הרופא יחתימו אותך על הבקשה שלך ואתה תחתום שאתה מסכים להיבדק על ידי הרופא.

שימו לב: אם יש לך היכרות קודמת (אישית או מקצועית) עם הרופא שבודק אתכם אתם צריכים לציין זאת והוא אינו רשאי להיות חלק מהוועדה שלכם. יקבע לכם מועד אחר עם רופא מומחה אחר.

במהלך הבדיקה הרופא ישאל אתכם שאלות ואם יעלה הצורך תתבצע גם בדיקה גופנית. עם סיום הבדיקה יתבקש ממך לצאת מהחדר ויהיה על הרופא להחליט על פי חוק והממצאים על החלטה. החלטת הועדה תועבר עם התיק בצירוף כל המסמכים אל מס הכנסה ופקיד שומה ישלח אליכם מכתב עם ההודעה.

 

האם ניתן לערער על החלטת הוועדה הרפואית?

ניתן לערער בתוך 45 יום מקבלת התשובה מפקיד השומה. עליכם יהיה לשלם אגרה בסך 950 ₪. גם כאן חשוב לנו לציין כי כמו שיש באפשרותכם האפשרות לערער כך גם למס הכנסה.

 

קבלת פטור ממס הכנסה

כפי שהבטחנו, ההליך הוא לא פשוט אך שווה את זה בסופו של דבר. בקשו עזרה מחברים, בני משפחה או עורכי דין להקלת התהליך ולסיומו בהקדם. שיהיה לכם המון בהצלחה ובריאות איתנה.

מס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים