נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

4 שאלות שחשוב לשאול לגבי קרן ההשתלמות

צנצנת מטבעות

קרן השתלמות היא עולם ומלואו, קיימים מגוון נושאים והסתעפויות שרק מומחה בתחום ידע לענות. אך על מנת שהמומחה יוכל לענות רצוי לשאול את השאלות הנכונות והמדויקות ביותר. ובשביל זה אנחנו כאן. במידה ואתם רוצים לברר על קרן השתלמות אבל לא יודעים מה לשאול הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה נמליץ על 4 שאלות שחובה לשאול בכל הנוגע לקרן השתלמות.

 

האם אני זכאי לפתוח קרן השתלמות?

ראשית, הדבר הראשון שיש לשאול לגבי קרן השתלמות זה לגבי הזכאות לפתיחה של קרן השתלמות. כידוע לא כל אחד זכאי לפתוח קרן השתלמות. על מנת לפתוח קרן השתלמות אתה צריך להיות או עצמאי או שכיר שהמעביד שלך נותן לך קרן השתלמות כחלק מתנאי העסקה שלך. לא כל מעביד נותן כחלק מתנאי העסקה קרן השתלמות משום שזה עולה לו הרבה כסף. אמנם, העובד מפריש אחוז ממשכורתו לטובת הקופה אך גם המעביד צריך לעשות כן, ולכן הרבה מעבידים אינם ממהרים להציע זאת בתחילת ההעסקה.

 

מתי אפשר למשוך את הכסף?

השאלה מתי למשוך את הכסף זוהי שאלה שאמורה לעניין כל אדם אשר מגיע לפתוח קרן השתלמות. עליו להכיר ולדעת בדיוק מהי רמת הנזילות של הקופה אליו הוא מפקיד מידי חודש. נושא הנזילות בקרן השתלמות הוא שונה מאשר בשאר קופות הגמל, לאחר שלוש שנים מרגע פתיחת הקופה ניתן למשוך את הכסף לצורך השתלמות או לימודים, גם אם העובד הגיע לגיל הפרישה לאחר שלוש שנים ניתן למשוך את הכסף. מלבד זאת, רק לאחר שש שנים מרגע פתיחת הקופה ניתן למשוך את הכסף בכל גיל ולכל מטרה. ברגע המשיכה, הכסף מחויב במס רווחי הון ולכן רבים שוקלים להשאיר את הכסף עד גיל הפרישה. יש לכך שתי סיבות מרכזיות: הראשונה זה עקרון ריבית דריבית, הכסף שנמצא בקופה נצבר מכפיל ומשלש את עצמו עוד ועוד למשך עשרות שנים. הסיבה השנייה היא – במידה ומושכים את הכסף שנמצא בקרן השתלמות בשביל קצבת הפנסיה הכסף פטור ממס רווחי הון. הפטור מגיעה מהמדינה על מנת לעודד את העובדים לחסוך כסף לאחר גיל הפרישה.

קרן השתלמות

 כמה אפשר להפקיד כל שנה לקרן השתלמות?

נתון נוסף שמומלץ להכיר בקרן השתלמות ששונה לחלוטין מקופות הגמל השונות. בניגוד לקופות גמל שניתן להפקיד ללא הגבלה, בקרן השתלמות תקרת ההפקדה כי באזור ה18 אלף שקל והיא מתעדכנת בין שנה לשנה בתקרה המדויקת. ניתן להפקיד גם מעבר לתקרה השנתית אך רק לאחר ניכוי מס הכנסה.

 

היכן הכי כדאי לפתוח קרן השתלמות?

אולי השאלה שהכי מתבקשת לשאול, איפה הכי מומלץ לפתוח קרן השתלמות? איזה בית השקעות מגיע לתשואות הגבוהות ביותר? ומי ייתן את התנאים הטובים ביותר? ובכן, יש סיבה מדוע אין לשאלה הזאת תשובה חד משמעית משום שאין בית השקעות שהוא הכי טובה בכל הפרמטרים. בכל זאת, נמליץ לכם על כלל קרן השתלמות אשר מספקת תשואה מספקת עם תנאים סבירים והגיוניים.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין ראינו מהם השאלות המעניינות ביותר שחובה לשאול בזמן שמגיעים לפתוח קרן השתלמות. כעת, תגיעו מוכנים יותר לרגע בו תתייעצו עם מומחה או תפתחו עצמאית מול בית השקעות. בהצלחה!

מגדלים של מטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים