נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הסחת דעת – טכניקה מיוחדת של קוסמים

איש במה

מי מאיתנו לא היה חלק מהסיטואציה בה הוא עומד פעור פה אל מול קסם שביצע אחד מחבריו או קוסם מקצועי?

אודה ואגיד שאני חוויתי את ההרגשה הזו עשרות פעמים.

במאמר הזה אנחנו נחשוף, את אחת הטכניקות המעניינות והמיוחדות של הקוסמים, היכונו – ספוילרים לפניכם.

 

זה כל הקסם

רוב האנשים בעולם המודרני מודעים לכך שאין באמת קסמים. לרוב מדובר על איזשהו סוג של פעלול, אחיזת עיניים, מהירות ידיים, משחק מחשבתי. למרות העובדה שאנחנו מודעים לכך, כולנו אוהבים את החוויה של ההפתעה, ההתפעלות וגם הטעיה, איך בוצע הקסם הזה?

כנראה שהסיבה להתפעלות שלנו מגיעה מתהליכים ביולוגיים מוקדמים מאוד, אשר התפתחו כבר אצל אבות אבותינו והיו חלק מהיכולת שלנו כמין להאמין באלים ואגדות.

 

ננפץ קצת מיתוסים

אחת האמירות המוכרות ביותר בנוגע לקוסמים היא " הכל שקר!". אז זהו, שזה לא מדויק. אומנם, ככל הנראה הקוסם לא יכול לקרוא את המחשבות שלך או לנסר בחורה לשני חלקים. אך, הוא מבצע תרגיל אשר עובד על העין והמוח האנושיים.

בפעול הקוסם משתמש בטכניקות שונות, אשר מאפשרות לו לגרום למוח שלנו "לא לשים לב" או "להתבלבל", כל זה בזמן שהקוסם מבצע את הקסם שלו. למשל, החלפת קלפים, שליפה של קלף מהשרוול ואחרים.

 

סוגי הסחות דעת

הסחות הדעת בהן משתמש הקוסם יכולות להיות מרובות, החל מדיבור עם הקהל/המתנדב שהגיע לעזור בקסם ועד הפניית המבט של הקהל לאירוע אחר שמתרחש על הבמה או באזור המופע.

הסחות דעת נוספות יכולות להיות דברים שכלל אינם קשורים במופע, למשל הופעה של דמות חדשה על הבמה.

העיקרון החשוב ביותר, הוא לגרום לכך שעיניי הקהל יופנו לאזור אחר, בעדיפות למרוחק, מהאיבר המבצע את הקסם עצמו. בפועל לא ממש משנה לאן הקהל מסתכל, אלא לאן מופנה המחשבה ותשומת הלב שלו באותו הרגע.

 

איך בוחרים מהי הסחת הדעת הנכונה לקסם שלי

המטרה של הקוסם, היא לגרום להסחת הדעת להיראות טבעית ככל הניתן, כך שהקהל, גם לאחר סיום המופע, ימשיך לנסות ולהבין באיזה שלב בדיוק בוצעה הסחת הדעת ו"הטריק".

לכן, מומלץ לחפש הסחת דעת אשר תתאים בצורה יפה למהלך הקסם שלך. יש להתאים את השיח/הגורם המפתיע, לקשב של הקהל.

שימו לב, יש לקוסם יש רק הזדמנות אחת לבצע את הסחת הדעת, לכן  אם אתם הקוסמים וודאו שאתם מוכנים ויודעים במדויק איך לנצל את השניות הספורות שיש לכם. אם אתם חלק מהקהל, שימו לב לאירועים "חריגים" ונסו לתפוס את הרגע הספציפי והמעניין הזה.

 

אימון

בדיוק בגלל הנקודה האחרונה שהעלנו, ההזדמנות החד פעמית, הדרך היחידה לבצע קסם בצורה חלקה, כזו שתדהים את הקהל, היא אימון, והרבה ממנו.

כפי שרקדן, אינו יכול להעלות לבמה ולהופיע מבלי שהוא התאמן על צעדי הריקוד במשך תקופה ארוכה. כך גם קוסם. עליכם להתאמן על יכולת הסחת הדעת וקריאת הקהל/המתנדב שלכם, כך שיצא לכם קסם שישאיר את כולם פעורי פה.

לפרטים נוספים על טכניקות קסומות היכנסו לאתר: https://www.yago.co.il.

 

קסם עם קלפים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים
מתנות
מתנות לעובדים לראש השנה 2020

תקופת החגים לפנינו וכולם עסוקים בהיערכות – ניקיונות, בישולים, תכנונים וגם התמודדות עם סגר אפשרי לאורך החגים. השנה האחרונה הייתה

חנות בגדים
3 כללים ללבישת טוקסידו

גברים רבים לא יודעים שכדי להגיע לאירוע בלבוש רשמי הם יצטרכו להשקיע קצת זמן ומחשבה כדי להגיע לתלבושת המושלמת. לרוב