נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טוסקנה – חבל ארץ מהאגדות

עיר

חבל טוסקנה נמצא במערב איטליה, בגבול בין צפון למרכז איטליה, כלומר צפונית לרומא, אך לא באזור שנחשב צפון איטליה.

חבל טוסקנה הוא אחד האזורים המוכרים ביותר באיטליה, למעשה רבים מכירים את השם "טוסקנה" ובטוחים שזו עיר באיטליה, אך זהו חבל ארץ שלם המכיל בתוכו ערים מפורסמות ואהובות, נופים משגעים, יין רב ואוכל משובח.

אם אתם בוחרים לטייל בכל חבל טוסקנה, מומלץ לעשות זאת עם רכב. ניתן לשכור רכב בשדות התעופה ובערים הגדולות. אמנם יש תחבורה ציבורית יעילה למדי ברוב המקומות, אך תאלצו לוותר על הספונטניות ועל נסיעות בנופים עוצרי נשימה ועל תנועה בשעות הערב כאשר התחבורה הציבורית נפסקת.

 

ערים בחבל בטוסקנה

הנוף הטוסקני הוא עשיר ומגוון, תוכלו למצוא את הרי האפנינים, האלפים הטוסקניים והר אמיאטה אשר יספקו לכם בחודשי החודש אתרי סקי נהדרים, גבעות ירוקות ומזג אוויר מושלם לגידול ענבים בזכותו היינות בטוסקנה ידועים בטיבם בעולם ואף אזור מישורי קטן.

בטוסקנה יש למעלה מ-120 שמורות טבע ועיירות רבות אשר הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי, כלומר אין סוף לבחירה איפה כדאי לטייל, ובכל זאת, מה הכי מומלץ?

פירנצה, בירת חבל טוסקנה, היא עיר שלא תרצו לפספס. לפירנצה חשיבות עולמית כבר מאות שנים, תחילה כמרכז כלכלי ומסחרי גדול בכל אירופה, ובתקופת הרנסאנס הייתה פירנצה המקום המרכזי שאיגד בתוכו את מיטב האמנים של התקופה. בפירנצה מרכז היסטורי עתיק בו תוכלו לראות את הדואומו של פירנצה, דלתות גן עדן, שוק סן לורנצו, פסל "דוד" של מיכאלאנג'לו ועוד.

סיינה, העיר השנייה בגודלה בטוסקנה, שגם לה מרכז היסטורי מרשים במיוחד עם מבני לבנים מרשימים מימיי הביניים, שהפכו לסימן ההיכר של העיר. סיינה ידועה במגוון הקולינרי העשיר שלה הכולל בתוכו את האוכל האיטלקי המסורתי ואוכל סיינאי מקורי. תוכלו להנות מהאוכל הנפלא בעוד אתם מסיירים בכיכר דל קאמפו הבנויה בצורת קונכייה ומאגדת בתוכה את רוב המבנים ההיסטוריים המרשימים של העיר.

פיזה היא עיר נוספת בטוסקנה עם המון מה להציע כמו כנסיות עתיקות רבות, בתי קפה מעולים ומדרחובים אופנתיים נפלאים לקניות. אך גולת הכותרת של פיזה היא ללא כל ספק המגדל הנטוי שלה, הנמצא בתוך כיכר שכולה נטויה למעשה כתוצאה מהקרקע הרכה. אל תפספסו את ההזדמנות לתמונה שלכם מנסים להחזיק את המגדל כדי שלא ייפול.

 

עיירות ואיים בחבל טוסקנה

מונטפולצ'יאנו היא עיירה הידועה ביינות המשובחים שלה. העיירה שוכנת בלב נופים קסומים ומלאה במסעדות טעימות וחנויות מזכרות רבות, אך אין ספק שלא תוכלו לבקר בה מבלי להתנסות ביינות הטובים ביותר באיטליה.

סטורניה היא עיירה קטנה המציעה מעיינות חמים טבעיים בצורת מפלים קטנים הפתוחים בכל ימות השנה, ומתאימים גם למשפחות עם ילדים.

האי אלבה גם הוא שייך לחבל הארץ טוסקנה, אם כי תוכלו להגיע עליו רק עם מעבורת. נפוליאון הוגלה לאי אלבה, ובסוף הפך להיות השליט שלה. תוכלו לבקר במוזיאון המספר את סיפורו, ולהנות ממיטב גבינות עזים טריות, יינות האי וחופים נפלאים.

טוסקנה מלאה בעיירות רבות כמו פיאנצה, לוקה, ארצו ועוד ותוכלו להעביר ימים שלמים בביקור בכל חלק נפלא בחבל הארץ הזה ובטעימות מכל המגוון הקולינרי שיש לאזור להציע.

 

הגם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נופש
מיטה זוגית
למצוא מלונות בבנגקוק בקלות

בנגקוק בירת תאילנד היא אחת הערים הגדולות והמתויירות ביותר במדינה עצמה וביבשת אסיה כולה. מדובר ביעד פופולארי אשר אהוב במיוחד

בילוי בחיק הטבע
איך ליהנות מבילוי בחיק הטבע

רוצים לקחת את הילדים ולהכיר להם דרך הרגליים את ארץ ישראל היפה? מעוניינים לעשות את האירוע שלכם בחיק הטבע אך חוששים מהחום הכבד?

ברכת המלון
הילטון טאבה

הילטון טאבה

בעוד שהשם הרשמי של המלון הוחלף כבר לטאבה הוטל, רבים זוכרים אותו כהילטון טאבה הודות לפופולריות הרבה שלו ולשנים הרבות בו הוא קיים.

ברכת המלון
הילטון טאבה

בעוד שהשם הרשמי של המלון הוחלף כבר לטאבה הוטל, רבים זוכרים אותו כהילטון טאבה הודות לפופולריות הרבה שלו ולשנים הרבות בו הוא קיים.

הפלגות לצפון אירופה

חושבים על חופשה ולא לגמרי יודעים מה מתחשק לכם? רוצים לצאת לבלות וליהנות עם החברים הכי טובים? או אולי עם בני הזוג? עם המשפחה?