נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מי הם הגופים האחראים להנפקת פטור ממס הכנסה?

מי הם הגופים האחראים להנפקת פטור ממס הכנסה

מתוך הטבות מס שניתנות במדינת ישראל, פטור מלא ממס הכנסה היא כנראה ההטבה המשמעותית ביותר. להטבה הזו יש השלכה ישירה על ההכנסה שלכם, והיא פשוט מגדילה אותה בלי שאתם צריכים לעשות דבר. הפטור הזה ניתן רק במקרים חריגים של מחלות כרוניות או נכות משמעותית. כאן נספר לכם מי בדיוק אחראי להנפיק לכם את הפטור הזה.

 

הגשת בקשה לפטור ממס

פטור ממס הכנסה ניתן בתנאים מסוימים. במדינת ישראל יש שני גופים מרכזיים שאותם אתם צריכים להכיר אם אתם רוצים לקבל את הפטור הזה. אנחנו כאן כדי לספר לכם על התפקיד שלהם בתהליך.

הגשת בקשה לפטור ממס

רשות המיסים

בכל הנוגע למיסים במדינת ישראל, הגוף הרשמי שאחראי הוא רשות המיסים. מס הכנסה הוא חלק נכבד מהעיסוק של הרשות, ומתוקף זה היא גם מחליטה האם מגיע לכם פטור ממס הכנסה או לא. באתר של הרשות תוכלו לקרוא את כלל הסיבות שמזכות אתכם בפטור כזה, ושם גם תוכלו להגיש את הבקשה שלכם לקבל פטור.

אנשי המקצוע הרשות יבחנו את הבקשה שלכם, ולפעמים גם יזמינו אתכם לוועדה שבה יבדקו אתכם. את ההכרעה הסופית מקבלת הרשות, אולם במקרים מסוימים ניתן לערער על ההחלטה הזו.

רשות המיסים

המוסד לביטוח לאומי

בכל הנוגע לקבלת אחוזי נכות או סטטוס של חולה מוכר במדינה, הגוף האחראי הוא המוסד לביטוח לאומי. אם יש לכם פטור ממס הכנסה, כנראה שיש עוד כמה הטבות וזכויות שמגיעות לכם, ובהקשר הזה ביטוח לאומי הוא המקום שאליו תוכלו לפנות. כאשר תיגשו להנפקה של פטור ממס הכנסה תהיה מוטלת חובה להציג את האישורים השונים, כאשר חלק מהם אלו אישורים שהביטוח הלאומי מוציא.

כאמור, על הפטור ממס אחראית רק רשות המיסים אולם הביטוח הלאומי הוא מה שמגדיר את המעמד שלכם בכל הנוגע לענייני רווחה. כפי שהבנתם להגדרות הללו יש משמעות מבחינת שיעור הפטור ממס שאותו תקבלו.

 

ייעוץ מקצועי

כפי שהבנתם, הוצאת הפטור מחייבת אתכם לבצע מהלכים מול מספר רשויות. המהלכים הללו יכולים לקחת לא מעט זמן, ואם עד היום לא התנסיתם בעבודה מול רשויות הדמינה אתם עלולים להרגיש קצת אבודים. כדי להגיע למיצוי מלא של הזכויות שלכם מומלץ לפנות לגוף מקצועי שעוסק במתן ייעוץ בכל הנוגע לזכויות שלכם. אנשי המקצוע גם יעזרו לכם להגיש את הבקשה כך שהיא תאושר מהר.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה מוענק על ידי המדינה ממספר סיבות כמו מחלה, נכות או תשישות נפשית. את הפטור הסופי ניתן לקבל רק על ידי רשות המיסים, שהיא הגוף שאחראי בין השאר על מס הכנסה. עם זאת, גם לביטוח הלאומי יש חשיבות רבה כיון שהוא זה שקובע אחוזי נכות או מעמד של חולה במדינה. אם אתם מרגישים שאם לא מצליחים להוציא את האישור, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי.

מי הם הגופים האחראים להנפקת פטור ממס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי