נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קורס החייאה לרופאים – כיצד לבחור את הקורס הטוב ביותר עבורך

קורס החייאה לרופאים

שנים לאחר סיום לימודי הרפואה וההתמקצעות בתחום הטיפול הספציפי, וכמו בכל עניין אחר בחיים, התכנים שנלמדו בראשית לימודי הרפואה הולכים ונשכחים. בתחומים מסוימים השכחה של חלק מהחומר הלימודי היא בעלת משמעות נמוכה. 

לעומת זאת, כאשר מדובר בשיטות החייאה, הרי שלא מדובר בעניין של מה בכך, אלא בדבר רציני ואף גורלי שאין להזניח אותו. בפסקאות הקרובות נבחן מה צריך לדעת לפני בחירת קורס החייאה לרופאים.

 

חלוף הזמן – גורם השכחה

בחלוף זמן מסיום לימודים כלשהם גורם השכחה הולך ותופס מקום משמעותי יותר. התוצאה היא שחומרים ושיטות חשובות אותן למדנו בראשית הדרך נשכחות מאיתנו ואנחנו לא מסוגלים יותר ליישם את אותה השיטה או ידע מקצועי.

בעוד ביחס לחומרים מסוימים או שיטות מסוימות השכחה היא טבעית ואין טעם להילחם בה מפני שהשימוש בה לא צפוי להיות חשוב, במקרים אחרים השכחה עשויה להיות לרועץ ולפגוע בנו באופן משמעותי.הדוגמה הבולטת ביותר היא שכחה של השיטות והידע הדרוש לשם ביצוע החייאה יעילה. לכן, קורס החייאה לרופאים עשוי להיות קריטי לתפקוד מהיר ונכון בעת הצורך.

 

החשיבות – בשל הצורך בתגובה מהירה

במהלך דום לב סיכויי ההישרדות יורדים ב-7-10 אחוזים מדי דקה, וזמן התגובה הממוצע לצוותי רפואת חירום עומדים על כ-8-12 דקות בממוצע. כאשר ניתן להתחיל החייאה באופן מיידי, הסיכוי של מטופל להישרדות יכול להכפיל ואפילו לשלש את עצמו. כאשר מתרחש אירוע חירום מעין זה סביר להניח כי מי שיתפוס פיקוד על האירוע הוא בעל ההכשרה הרפואית המצוי בסביבה.

אולם מה קורה כאשר אותו רופא אינו יודע מה צריך לעשות?. לכן, אי כשירות באירוע מעין זה עשויה לגרום לפגיעה בחיי אדם שלא לצורך וזאת כאשר מה כל שנדרש לעשות הוא ריענון קצר של החומרים שכבר נלמדו בעבר.

 

העיקר – ריענון ושמירה על כשירות

העניין החשוב ביותר בבחירת קורס החייאה לרופאים הוא שימת דגש על ריענון הטכניקות והידע הדרוש לתגובה בעת חירום, כפי שזו נלמדה לעומק בעבר. בדרך כלל, מרבית מי שקיבלו הכשרה מקצועית בעבר נזכרים מהר מה צריך לעשות כאשר הם מתרעננים על החומר פעם נוספת.

לכן, בעת בחירת הקורס יש לשים לב כי הקורס כולל תרגול החייאה בסיסית ותרגול שלה, החייאת מכשירים ותפעול דפיברילטור, החייאה באמצעות תרופות, זיהוי מצבי החירום והתגובה הנכונה לכל אחד מהם וכן תגובה בעת פגיעת ראש.

 

אל תתמהמהו

אירוע חירום יכול לקרות ממש מולכם בכל רגע נתון. בעבודה, בטיסה, ברחוב וגם בבית. חוסר היכולת להגיב בעת חירום עשויה להיות בעלת משמעות שלילית גבוהה ביותר. לכן, אם אתם חשים שאינכם בטוחים בפעולות שאתם צריכים לעשות בעת חירום אין שום סיבה להתמהמה ולחכות עם ההחלטה על לימוד מחדש של חומרי הבסיס ההכרחיים כל כך.

קורס החייאה לרופאים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
צמח
4 יתרונות של צמח הליקוריץ

צמח הליקוריץ הוא צמח בר שגדל במקומות רבים בעולם. בשנים האחרונות הולכת ומתבררת ההבנה שלצמח הזה יכולות להיות השפעות חיוביות